5 725 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
Älykäs ratkaisu harvalaudoituksen tasoittamiseen katossa
Olen asentanut epätasaisen sisäkaton 28x70-rimoilla kahdessa huoneessa talossa käyttäen laseria, kiiloja, kovalevyshimmeja ja erilaisia palikoita. Se vei hemmetisti aikaa ja oli yleisesti ottaen pirun tylsää.
Nyt meillä on kaksi puuseppää kotona asentamassa rimoitusta suurissa tiloissa, ja he käyttävät Essven karminruuvia L sisäoviin. Kokeilin tehdä pienemmän huoneen eilen, ja olin positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka helposti ja kätevästi se sujui. Kiristä ruuvi pohjaan asti ja peruuta sitten haluttuun korkeuteen. Valmis.
Lisäksi he kiinnittävät vain kaksi karminruuvia joka toiseen kattopalkkiin ja yhden muihin.
Tämä menettelytapa ei ehkä ollut uusi teille, mutta se oli minulle
Nyt puuttuu vain pienempi samanlainen ruuvi, jota voitaisiin käyttää osb:n niveloimiseksi ikkunasyvennyksissä samalla tavalla. Olisi kätevää.
Nyt meillä on kaksi puuseppää kotona asentamassa rimoitusta suurissa tiloissa, ja he käyttävät Essven karminruuvia L sisäoviin. Kokeilin tehdä pienemmän huoneen eilen, ja olin positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka helposti ja kätevästi se sujui. Kiristä ruuvi pohjaan asti ja peruuta sitten haluttuun korkeuteen. Valmis.
Lisäksi he kiinnittävät vain kaksi karminruuvia joka toiseen kattopalkkiin ja yhden muihin.
Tämä menettelytapa ei ehkä ollut uusi teille, mutta se oli minulle
Nyt puuttuu vain pienempi samanlainen ruuvi, jota voitaisiin käyttää osb:n niveloimiseksi ikkunasyvennyksissä samalla tavalla. Olisi kätevää.
Kieritä kipsiruuvit ikkunakarmin pintaan käytä vatupassia ja kulmamittaa saadaksesi kaikki samaan korkeuteen. Laita PL ruuvinpäihin ja kiinnitä OSB dyckertpickalla.
Joo, tunnen tuon jipon. Toimii varmasti myös hyvin.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Se toimii todella hyvin! Käytän samaa tekniikkaa kun asennan ikkunoita, 2-3 ruuvia pohjalle, tasapainotan, asetetaan ikkuna paikoilleen mutta käytän ranskalaisia koska niillä on kuusikulmainen kanta. Silloin pääsee säätämään jos menee pieleen ilman, että tarvitsee nostaa ikkunaa alas.jeppeknaster sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi