Silikat vaatii vähintään käyttöluokan C ja Kalkbruk on E:ssä, joten kalkkimaali on se, mitä tarvitaan. Jotkut maalaavat silti Silikatilla ja se voi toimia, koska se on sisätiloissa, mutta siitä ei ole takuuta, joten on jokaisen oma päätös ottaa riski, mutta jos menee pieleen, ei ole mahdollisuutta valittaa.