Aion juuri tasoittaa ja hioa kipsilevyn saumat kunnostetussa huoneessa.
sekä mdf-rakenteinen ikkunasyvennys

Mietin, millainen hiomakone sopii parhaiten näihin töihin

vanha kunnon tasohiomakone, epäkeskohiomakone tai jokin muu versio.

ikkunasyvennykseen ajattelen käyttää monitoimihiomakonetta, onko se oikea.

mitä te käytätte.

Jos ei ole paljon hiottavaa, tee se käsin. Muuten vuokraa giraff. Kaikki pölyn välttämiseksi.

Käsinhioi niin, että syntyy kauhea määrä hiontapölyä, ja se käy vähintään yhtä nopeasti kuin koneella ja on helpompaa tuntea jälkikäteen, kun siitä tulee hyvä.

Abranet on hyvä pölylle, mutta ei mielestäni anna niin hienoa pintaa, mutta ehkä sillä ei ole väliä kipsille. Sitten on saatavilla pölynimuri liitäntä eksenterihiomakoneille. Ainakin minun vihreäni Boschille, jonka numeroita en muista ulkoa, mutta kannattaa katsoa sinisestä valikoimasta.

Epäkeskohiomakone ei ole hyvä vaihtoehto tasoitteen hiomiseen. Poistuma on liian suuri.

Skalman65 sanoi:
Aion tasoittaa ja hioa kipsin saumat remontoidussa huoneessa.
Yhdessä (ainoassa) huoneessa en harkitsisi lainkaan mitään konetta. Käsin hionta kipsin tasoitteella sujuu melko nopeasti.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
okei, te näytätte olevan erittäin yksimielisiä siitä, että pitäisi hioa käsin,

joten ehkä kannattaa hankkia hyvä hiomaklotsa sen sijaan.

Skalman65 sanoi:
okej ni verkar väldigt samstämmiga att man skall handslipa,

så en bra slipkloss kanske man skall införskaffa istället.
Kyllä ja niin leveä, että se kattaa koko saumaleveyden ja vähän enemmän.
käytän yleensä vain sopivan leveää, paksua ja tasaista lankkua.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Käsinhionta ilman pölynimuria ei ole mitään, mitä ainakaan haluaisin suositella.
Abranet ja Giraff ovat hyviä välineitä, mutta ehkä hieman kapeita käyttöalueissaan.
Itse käytän yhdellä kädellä pidettävää epäkeskohiomakonetta nimeltään Festool ETS125, joka on kytketty pölynimuriin. Olen kokeillut aiemmin kahden käden otteella, mutta se ei anna samaa tunnetta.

Mies käyttää Festool ETS125 -eksentrishiomakonetta liitettynä pölynimuriin seinän hiomiseen, yllään suojalasit ja työvaatteet.

Wurthilla on aika hyvät hinnat abranetille, starttipaketilla uskon, että Slöjddetaljerilla on paras hinta.

Täältä löytyy keskusteluja foormatilla abranetista, jos tarvitset vakuutteluja ;)

Käytän itse 120-verkkoa kipsisaumoihin.

Sotkettekö sitä nyt? Tämä on varmaan ihan hyvä. Puhumme huoneesta, jos olen ymmärtänyt oikein.
Sini-kahvainen maalaustela, jota käytetään huoneiden maalaamiseen.

• Tykkään
bjoar564 ja 4 muuta
  • Laddar…
Alfredo sanoi:
Eikö tämä olekin vähän liian monimutkaista nyt? Tämä käy hyvin. Puhumme yhdestä huoneesta jos ymmärrän oikein.
Väärinajattelu, Yksi huone nyt ja monia lisää tulevaisuudessa... Miksi sitten aloittaa tasoitushiontaura olemalla huoneessa, jossa sekä sinä itse että koko huone on peitetty hiomapölyllä?

Nimajneb sanoi:
Ajatusvirhe
Pahoittelut, olet luultavasti oikeassa. Totta kai täytyy olla jotain Festoolilta saadakseen aikaiseksi järkevän huoneen. :o:p

• Tykkään
bjoar564 ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.