Olen purkanut seinän kellarissa, jossa oli rakennettu puurimoilla ja maalatuilla viilulevyillä (ei kovin hyvä idea käyttää puuta kellarissa). Vähän lieventää se, että se oli väliseinä kahden huoneen välillä, ei ulkoseinä tonttia vasten.

Takana oli raaka leca-blokki. Osassa saumoissa oli koloja ja blokit olivat aika epätasaiset.

Miten niiden pinnasta saa sileän? Mikä materiaali? Minulla on puolikas säkki talorapatta ja puolikas säkki kipsilaastia, voisivatko ne olla jotain, jota käytetään? Mikä on helpointa työskennellä?

Kyseessä ei ole asuintila vaan todella taloudellinen tila, vähäpätöinen varastohuone kellarissa, joka on tarkoitus kunnostaa (maalata valkoiseksi) helpoimmalla tavalla.

Tuhannet kiitokset etukäteen! :)

Yleensä suositellaan välttämään kipsilaastia kellariseinillä. Oikein olisi käyttää jotain Finja's perustuslaastia A ja sitten jotain rappauslaastia (b, C tai mitä ne nyt ovatkaan). Jos on varma, että seinä on kuiva, kipsi voi toimia.

Kiitos nopeasta vastauksesta!
Täytyykö pohjustaa vai voiko heittää suoraan päälle putsbruk B lecan päälle? Vai kiinnittyykö se?

Oikein onhan se perusrappauksella, mutta arvelen, että monet jättävät sen väliin. Olen vetänyt tätä kellarissa, menee nopeasti ja on helppoa verrattuna itse rappaustyöhön. Armeringsnät olen kuitenkin jättänyt pois.

M
On hyvä käyttää b-käyttöä tai c-käyttöä. Varmista, että kostutat seinää hieman ensin, jotta mahdollinen pöly sitoutuu.

Kiitos neuvoistanne!
Voisiko seuraava olla ehdokas? http://www.bauhaus.se/rotband-20-kg.html
Ajattelen lähinnä siksi, että se vaikuttaa helppokäyttöiseltä ja monipuoliselta. On höyrynläpäisevä speksien mukaan.
Voiko sen sekoittaa käsin, vai pitäisikö se aina tehdä koneella?
Ja verkon kanssa vai ilman?

Jos kyseessä on kuiva sisäseinä, käy hyvin kipsilaasti. Harjaa seinä huolellisesti ensin, ja jos se on erittäin huokoinen, voit suihkuttaa päälle hieman vettä tai pohjustetta sekoitettuna veden kanssa.
Se kipsilaasti, jota katsot, olen itse käyttänyt myös ulkoseinään (pohjusteen kanssa taustalla) ja sitten maalannut sen silikaattimaalilla. Se pysyy edelleen yli vuoden jälkeen eikä mikään ole irronnut.
Et tarvitse verkkoa, mutta jos pinta-ala on suuri, voi olla hyvä käyttää rappausohjaimia, jotta saat sen tasaisesti.
Pienempiä määriä (max. puolikas ämpäri) voi sekoittaa käsin, mutta se on raskasta.
Sen tulisi olla koostumukseltaan kuin puuro, hieman löysempää kuin luulet. Jos heität pienen kokkareen seinälle, sen pitäisi pysyä kiinni valumatta alas, silloin se on hyvä...

Kuulostaa hyvältä, kiitos!
Kuten olen maininnut, se on yksinkertainen varastohuone kellarissa, aiomme asentaa hyllyt myöhemmin ja täyttää ne tavaroilla, joten uskallan varmaan kokeilla, siitä tulee harjoitusajo.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.