Epäilen, että se pysyy. Olen kokenut sen rikkoutuvan useita kertoja.
Iofs en ole koskaan käyttänyt t-vind super, vai onko se se jossa on vihreä teksti ja vihreät suorakulmiot? Jos näin on, se ei ole koskaan rikkoutunut minulla, mutta en tiedä onko se ollut kovin tuulista kun olen sitä käyttänyt.
Paras on varmaan sanoa perheelle, että olet kiireinen ja naputtaa paneelin kiinni viikonloppuna
Mikä on tuulensuunta? Onko se vähän suojattu metsällä, rakennuksilla jne.?
Mutta jos voit vahvistaa sen vähän naulatuilla rimoilla jne., se auttaa varmaan jonkin verran. Se pitäisi olla melko nopeasti tehty laittaa melkein kaikki naularimat ylös?
Jos sinulla on kevyitä pressuja, voit ehkä vahvistaa/suojata niillä.
Jos sinulla on jo kotona eristys ja kipsilevyt, annat kankaalle hyvän tuen, jos laitat eristyksen ja sitten kipsilevyn päälle. Silloin annat tuulensuojakankaalle tukea sisältäpäin eikä siihen tule suuria voimia. Varmista vain, että kankaan saumat on naulalevyillä, jottei tuuli irrota mitään saumaa. Kipsilevyjä ei tarvitse täysin ruuvata.
Se on suhteellisen suojattu. Alhaalla (melko suuressa) laaksossa, mutta valitettavasti täällä tulee silti hyvin puuskainen tuuli. Talo on suhteellisen matalalla verrattuna ympäröiviin taloihin, mutta kyllä täällä tuulee silti aika kovaa. Koillisessa suoraan sijaitsee jalkapallokenttä ja kauempana järvi, tähän suuntaan on siis hyvin avoin. Onneksi näyttää siltä, että se puhaltaa päinvastaisesta suunnasta (kuten yleensä tekeekin).
Kaikkien naularimojen laittaminen tuntuu parhaalta ratkaisulta, mutta olen epäröinyt, koska tuntuu siltä, ettei ole hyvä jättää sitä niin alttiiksi (paneelit eivät ehkä tule ennen kevättä). Eikö ole riski, että sadetta ja lunta kerääntyy vaakasuorille naularimoille?
Minulla ei ole kotona eristystä tai levyjä, enkä halua laittaa niitä nyt, koska on riski, että ne kastuvat.
Ennuste ei valitettavasti ole kehittynyt oikeaan suuntaan. Hyvin paljon hirmumyrskyn voimakkuuden yläpuolella, sanovat he nyt. Pitää varmaan olla tyytyväinen, kunhan talo pysyy pystyssä!
Fast yr.no verkar spå relativt milda vindar för västra götaland ...
Joo, siinä olet oikeassa, mutta 4 - 7 m/s kuten yr.no sanoo, ei voi pitää paikkaansa. SMHI on antanut nyt luokka 2 varoituksen, se ei ole kovin yleistä ja he eivät tee sitä, jos on suuria epävarmuuksia.
Se meni todella hyvin! Friggan ja vindväven näyttävät selvinneen täysin vahingoittumattomina! Se kestää huomattavasti enemmän kuin uskalsin toivoa. Sisäpuoli ei edes kastunut, vaikka satoi ankarasti! Tuuli ei ollutkaan niin vaarallinen kuin SMHI väitti, mutta kyllä se puhalsi kovasti parin tunnin ajan eilen illalla! Yläkerrassa meidän 1,5-kerroksisessa talossamme naksahteli kunnolla!
Ei sillä, että vähättelisin myrsky Simonea, mutta nyt tuulee ja sataa niin paljon, että pelkään vakavasti tuulisuojan repeytyvän. Huomattavasti pahempaa kuin viimeksi! Saapa nähdä, miten käy.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.