6 546 lukukertaa ·
13 vastausta
7k lukukertaa
13 vastausta
Kuinka korjaan ontto kipsiseinä?
Meillä on kipsiseinä kahden makuuhuoneen välillä, joka on ontto. Edelliset omistajat ovat pitäneet melko suurta televisiota seinällä ja ovat siksi poranneet paljon reikiä, jotka ovat menneet läpi toiselle puolelle seinää, ja käyttäneet jotain suuria metallitulppia, jotka laajenevat kun ne lyödään seinään.
Saadakseni ne ulos, jouduin suurentamaan reikiä merkittävästi voidakseni poistaa ne. Yhdessä reiässä olin hieman varomaton ja mukana lähti osa kipsistä.
Aion tasoittaa koko huoneen muutenkin, sillä siellä on paljon tulppia koko huoneessa. Pelkkä tasoite näissä suurissa rei'issä ei kestä kovin kauaa.
Kysymys kuuluu, voiko niihin laittaa jonkinlaista verkkoa tai muuta vastaavaa, joka vahvistaa itse paikkausta?
Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan?
Yritän ottaa kuvan, jos on vaikea ymmärtää tarkalleen mitä tarkoitan...
Saadakseni ne ulos, jouduin suurentamaan reikiä merkittävästi voidakseni poistaa ne. Yhdessä reiässä olin hieman varomaton ja mukana lähti osa kipsistä.
Aion tasoittaa koko huoneen muutenkin, sillä siellä on paljon tulppia koko huoneessa. Pelkkä tasoite näissä suurissa rei'issä ei kestä kovin kauaa.
Kysymys kuuluu, voiko niihin laittaa jonkinlaista verkkoa tai muuta vastaavaa, joka vahvistaa itse paikkausta?
Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan?
Yritän ottaa kuvan, jos on vaikea ymmärtää tarkalleen mitä tarkoitan...
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Jos reiät ovat suht lähellä toisiaan, olisin vaihtanut kipsilevyn siellä. Muuten on olemassa verkkoa
Harrastajasähköasentaja
· Värmland, Molkom
· 26 922 viestiä
Tai poraa hieman isompi reikä, johon laitat sovitepalasen, mieluiten samalla reikäsahalla valmistetun (mutta ilman keskiporaa). Sen voi kiinnittää pitkäkapealla puupalalla. Työnnä puupala reikään ja kiinnitä olemassa olevaan seinälevyyn - näin saat "koolauksen", johon kiinnität kannen.
Tuo laastarihomma näytti kätevältä.
Pitäisikö seinää hioa vähän juuri siitä kohdasta, mihin laastari kiinnitetään, jotta se asettuu tavallaan seinän alapuolelle? Eikö itse laastari muuten näy, kun levittää kittiä päälle?
Pitäisikö seinää hioa vähän juuri siitä kohdasta, mihin laastari kiinnitetään, jotta se asettuu tavallaan seinän alapuolelle? Eikö itse laastari muuten näy, kun levittää kittiä päälle?
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
http://www.youtube.com/watch?v=2e28PyYkwCc
http://www.youtube.com/watch?v=qQa0sZ_EzWo
oli kauan sitten, kun katsoin niitä, mutta toivottavasti ne voivat auttaa sinua.
http://www.youtube.com/watch?v=qQa0sZ_EzWo
oli kauan sitten, kun katsoin niitä, mutta toivottavasti ne voivat auttaa sinua.
Leikkaa kipsilevy pois alueelta, jossa reiät ovat. Ota sopivaa "jätepuuta" ja ruuvaa se kiinni seinän sisäpuolelle reiän reunaan niin, että osa ulkonee. Ruuvaa kiinni uusi kipsilevyn pala oikean kokoisena täyttämään reiän. Kittaa saumaan ja ruuvin kannat kuten tavallisessa kipsilevysaumassa.Haas84 sanoi:
Minulla on tapana käyttää vähän isompaa poranterää, 8-10 mm, poratakseni renkaan irti. Sitten painan ankkurin seinään.Hubbe2 sanoi:
jos seinä on lisäksi täysin ontto kahden makuuhuoneen välissä, olisin irrottanut kipsin toiselta puolelta, eristänyt Piano Ljudskiva:lla ja laittanut uuden kipsin päälle. Kun on kerran vauhdissa! 😊
Olen nyt tehnyt korjauksen verkolla ja tasoitteella ja odotan jännityksellä tulosta kuivumisajan jälkeen.
Olin aluksi innokas leikkaamaan kipsilevyn ja laittamaan uuden osan paikalle, mutta reiät ovat liian hankalassa paikassa, jotta saisin hyvän palan.
Katsotaan nyt, millainen tuloksesta tulee. Jos se ei ole hyvä, minun täytyy miettiä uudelleen.
Kuinka suuren palan voi leikata ja korvata uudella ilman, että koko levyä tarvitsee vaihtaa?
Olin aluksi innokas leikkaamaan kipsilevyn ja laittamaan uuden osan paikalle, mutta reiät ovat liian hankalassa paikassa, jotta saisin hyvän palan.
Katsotaan nyt, millainen tuloksesta tulee. Jos se ei ole hyvä, minun täytyy miettiä uudelleen.
Kuinka suuren palan voi leikata ja korvata uudella ilman, että koko levyä tarvitsee vaihtaa?
En voisi olla enempää samaa mieltä tästä, inhoan paperiseiniä.slacker sanoi:
Mutta se on jo liian myöhäistä nyt, kun korjaus on jo tehty. Palaa asiaan, Haas84, mieluiten kuvien kera, niin me muut voimme oppia kokemuksestasi!
Onko kukaan koskaan kiinnittänyt ruuvia tulppaan vain yhden kierteen verran niin, että ruuvi jää ulos oikein pitkälle? Sitten vasaroin ruuvia, kunnes tulppa on suoristunut, ja sitten vain vedä se ulos.
Niin olen aina tehnyt ja se toimii hyvin, eikä siitä synny jättimäisiä reikiä
Niin olen aina tehnyt ja se toimii hyvin, eikä siitä synny jättimäisiä reikiä
Ei ole harvinaista, että koko kaulus vetäytyy sisään ja tekee siten vielä suuremman reiän... Ainakin minun kokemukseni mukaan tällaisista yrityksistä. Mielestäni molly on välttämätön paha, joka vain pilaa asioita.rodak sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi