Meillä on kipsiseinä kahden makuuhuoneen välillä, joka on ontto. Edelliset omistajat ovat pitäneet melko suurta televisiota seinällä ja ovat siksi poranneet paljon reikiä, jotka ovat menneet läpi toiselle puolelle seinää, ja käyttäneet jotain suuria metallitulppia, jotka laajenevat kun ne lyödään seinään.

Saadakseni ne ulos, jouduin suurentamaan reikiä merkittävästi voidakseni poistaa ne. Yhdessä reiässä olin hieman varomaton ja mukana lähti osa kipsistä.

Aion tasoittaa koko huoneen muutenkin, sillä siellä on paljon tulppia koko huoneessa. Pelkkä tasoite näissä suurissa rei'issä ei kestä kovin kauaa.

Kysymys kuuluu, voiko niihin laittaa jonkinlaista verkkoa tai muuta vastaavaa, joka vahvistaa itse paikkausta?

Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan?

Yritän ottaa kuvan, jos on vaikea ymmärtää tarkalleen mitä tarkoitan...

Jos reiät ovat suht lähellä toisiaan, olisin vaihtanut kipsilevyn siellä. Muuten on olemassa verkkoa

Tai poraa hieman isompi reikä, johon laitat sovitepalasen, mieluiten samalla reikäsahalla valmistetun (mutta ilman keskiporaa). Sen voi kiinnittää pitkäkapealla puupalalla. Työnnä puupala reikään ja kiinnitä olemassa olevaan seinälevyyn - näin saat "koolauksen", johon kiinnität kannen.

Reiät ovat ehkä 10-15 cm:n etäisyydellä toisistaan.
Miten "vaihdetaan" kipsilevyä tietyn alueen ympäriltä?

Bo:
Tuo kuulostaa vähän monimutkaiselta :)

Tuo laastarihomma näytti kätevältä.
Pitäisikö seinää hioa vähän juuri siitä kohdasta, mihin laastari kiinnitetään, jotta se asettuu tavallaan seinän alapuolelle? Eikö itse laastari muuten näy, kun levittää kittiä päälle?

vinkkejä, seuraavalla kerralla kun poistat metallexpander, tartu ulkorenkaaseen pihdeillä ja repäise se irti. sen jälkeen työnnä jäljelle jäänyt osa seinän sisään. pienempi reikä tasoitettavaksi.

• Tykkään
Carl_Elvis
  • Laddar…
Haas84 sanoi:
Miten "vaihdetaan" kipsilevyä tietyllä alueella?
Leikkaa kipsilevy pois alueelta, jossa reiät ovat. Ota sopivaa "jätepuuta" ja ruuvaa se kiinni seinän sisäpuolelle reiän reunaan niin, että osa ulkonee. Ruuvaa kiinni uusi kipsilevyn pala oikean kokoisena täyttämään reiän. Kittaa saumaan ja ruuvin kannat kuten tavallisessa kipsilevysaumassa.

Hubbe2 sanoi:
vinkki, seuraavalla kerralla kun poistat metalliankkurin, ota ulkorenkaasta kiinni pihdeillä ja vedä pois. sitten työnnä seinään jäänyt osa sisään. vähemmän reikiä kitattavana.
Minulla on tapana käyttää vähän isompaa poranterää, 8-10 mm, poratakseni renkaan irti. Sitten painan ankkurin seinään.

jos seinä on lisäksi täysin ontto kahden makuuhuoneen välissä, olisin irrottanut kipsin toiselta puolelta, eristänyt Piano Ljudskiva:lla ja laittanut uuden kipsin päälle. Kun on kerran vauhdissa! 😊

Olen nyt tehnyt korjauksen verkolla ja tasoitteella ja odotan jännityksellä tulosta kuivumisajan jälkeen.
Olin aluksi innokas leikkaamaan kipsilevyn ja laittamaan uuden osan paikalle, mutta reiät ovat liian hankalassa paikassa, jotta saisin hyvän palan.
Katsotaan nyt, millainen tuloksesta tulee. Jos se ei ole hyvä, minun täytyy miettiä uudelleen.

Kuinka suuren palan voi leikata ja korvata uudella ilman, että koko levyä tarvitsee vaihtaa?

slacker sanoi:
onpa seinä lisäksi täysin ontto kahden makuuhuoneen välissä, olisin irrottanut kipsilevyn toiseltapuolelta, eristänyt Piano Ljudskivalla ja asentanut uuden kipsilevyn. Kun kerran on vauhdissa! ��
En voisi olla enempää samaa mieltä tästä, inhoan paperiseiniä.

Mutta se on jo liian myöhäistä nyt, kun korjaus on jo tehty. Palaa asiaan, Haas84, mieluiten kuvien kera, niin me muut voimme oppia kokemuksestasi!

Onko kukaan koskaan kiinnittänyt ruuvia tulppaan vain yhden kierteen verran niin, että ruuvi jää ulos oikein pitkälle? Sitten vasaroin ruuvia, kunnes tulppa on suoristunut, ja sitten vain vedä se ulos.
Niin olen aina tehnyt ja se toimii hyvin, eikä siitä synny jättimäisiä reikiä :-)

rodak sanoi:
Onko kukaan tottunut ruuvaamaan ruuvin kiinni tulppaan vain jonkin verran niin, että ruuvi jää aika pitkälle ulos. Sitten vasaroida ruuvia, kunnes tulppa on suoristunut ja vedä se sitten vain ulos?
Näin olen aina tehnyt, ja se toimii hyvin, eikä tule jättimäisiä reikiä :-)
Ei ole harvinaista, että koko kaulus vetäytyy sisään ja tekee siten vielä suuremman reiän... Ainakin minun kokemukseni mukaan tällaisista yrityksistä. Mielestäni molly on välttämätön paha, joka vain pilaa asioita.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.