Senaste aktiviteten
-
DDilato gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Nu när du har hittat en äldre dålig reparation, har ni haft en stor kostnad för att laga den punkterade ångspärren? Varför i så fall...
-
MMattsvart skapade tråden Behöver hjälp att hitta rätt låskista till min förådsdörr i forumet Fönster & Dörrar.Hej Fick tag på en Robust ds07 garage från 2012 säkerhetsdörr utan någon som hällst form av lås... Har försökt fråga tillverkaren vad...
-
pacman42 svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Ok, vi tar CATLs batteri med 15000 laddcykler och 20 år. Det löser fortfarande inte en längre lagring. Lagrar man i fem dagar i snitt... -
LLinnea Lundh skapade tråden Huntonit proffsvägg hjälp, tips och råd i forumet Byggmaterial & Byggteknik.Hej! Håller på att renovera sovrum och planen är att sätta huntonit proffsvägg på väggarna och snedtak. Har rivit ner gammal tretex...
-
PJag har en lång vägbelysning på över 300 m och jag vill mata den från två hus för driftsäkerhetens skull. (om snöplogen kör omkull en...
-
DNu tycker jag inte att vi ska överdriva denna produkts farlighet. Ska man tro vissa inlägg så kan man få intrycket att den är lika akut...
-
PPin svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Din lilla gottegris!
-
Oldboy svarade i tråden Garage från 1880, utan golv, hur nytt golv?.Lite beroende på hur långt norrut garaget finns så bör 10 cm isolering under golvet räcka för att hålla det frostfritt utan att... -
CDå var det väl dags att få till ett avslut med snickeriet runt lunettfönstret. Satfläsk vilken tid det tar med att lista runt ett litet...
-
yonna svarade i tråden Hur hantera betonggolvet?.Det där ska/skulle ha reklamera(t)s. Ytan skall definivt vara slät som en barnrumpa. Vissa mindre sprickor måste man nog tolerera men... -
BBästerortarn svarade i tråden Stålborste till röjsåg för att rensa ogräs.Nu tycker jag inte att vi ska överdriva denna produkts farlighet. Ska man tro vissa inlägg så kan man få intrycket att den är lika akut...
-
Jjihe svarade i tråden Hjälp med Bosch PCM 8s kap/gersåg - klinga går inte hela vägen ner.Det står 210 mm på klingan och enligt googling skall PCM 8S ha 216 mm. Är det de 3 millimetrarna du saknar?
-
HMajoriteten av "vanligt folk" har tyvärr klent förstånd och har därför har röstat på partier som tycker synd om parasiter från hela...
-
KKanelbullen123 svarade i tråden Bygga ut altan, markskruv.Tyvärr bara byggt en spaljé runt soptunnorna 2 meter bred. Håller helt okej, bättre än spjut. Är svårt om man kör på sten, och att...
-
LBor i ett nybyggt hus (1 år) med betonggolv (golvvärme) men där jag är fundersam över ytan. Den har dels en hel del spindelvävssprickor...
-
DDatagubben gillade MathiasSs inlägg i tråden Klinker,Foga eller silicon först? Ta bort om det kommit för mycket fix.Det finns speciella fogskrapor att använda, men det går lika bra med en kniv. Inget vatten. Dammsug bort skräpet innan du fogar. Fog...
-
MMrs November svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Tycker du ska poppa popcorn också😏
-
DTack för tipsen!
-
PNya! 🙂
-
PFröken S har fel!😏
-
MMrs November svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Nya! 🙂
-
DHej, tänkte bygga ut altanen ca 60-80cm. Tänkte testa markskruv av klenare modell 70cm som man kan dra ner med mutterknackaren. Tror ni...
-
Hholmenas svarade i tråden Hjälp med Bosch PCM 8s kap/gersåg - klinga går inte hela vägen ner.Det där är väl djupanslaget? - samma princip som min bild 2 - och där ser man att skruven inte tar i anslaget.
-
SSaelen svarade i tråden Den stora öltråden!.Inte så dum...
-
HFast nu ger jag upp för ikväll
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Vi kan ju lämna det därhän och låta data tala. Mitt inlägg hade mer fakta än ditt. Kan ju begrundas. Och det här ger inget vidare stöd...
-
Bbart112 skapade tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens? i forumet Försäkringar.Känner mig lite rådvill i hur processen ser ut vid ett eventuellt dolt fel. Var börjar man? Kontakta mäklaren som sålde huset? Är det...