Hej, tänkte bygga ut altanen ca 60-80cm. Tänkte testa markskruv av klenare modell 70cm som man kan dra ner med mutterknackaren. Tror ni detta funkar? Tänkte man kan ju lägga några betongplattor med stöd mot så de inte kan sjunka så mycket också.
Fördelen är ju att det tar ju typ 3 minuter att dra ner en sån här. Krafter från sidan lär det inte heller bli för den delen.
Någon som provat dessa för trall ändamål?
Fördelen är ju att det tar ju typ 3 minuter att dra ner en sån här. Krafter från sidan lär det inte heller bli för den delen.
Någon som provat dessa för trall ändamål?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
Tyvärr bara byggt en spaljé runt soptunnorna
2 meter bred.
Håller helt okej, bättre än spjut.
Är svårt om man kör på sten, och att få det helt rakt
2 meter bred.
Håller helt okej, bättre än spjut.
Är svårt om man kör på sten, och att få det helt rakt
Är i just grus jag tänkte skruva ner de, men frågan är hur stabilt det blir sen med lite vikt på. Och om man kan kompensera annars och köra på flera då de är extremt lätta att montera.K Kanelbullen123 skrev:
Visst kan man köra de stora alternativen men de känns inte alls lika lätta och då måste man även hyra maskin för att montera de
Grus tror jag spontant är svårt, lera och jord fungerar bra av min erfarenhet.D Datagubben skrev:Är i just grus jag tänkte skruva ner de, men frågan är hur stabilt det blir sen med lite vikt på. Och om man kan kompensera annars och köra på flera då de är extremt lätta att montera.
Visst kan man köra de stora alternativen men de känns inte alls lika lätta och då måste man även hyra maskin för att montera de
Jag förborrade för att försöka få det rakt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden