64 läst ·
2 svar
64 läst
2 svar
Klinker,Foga eller silicon först? Ta bort om det kommit för mycket fix
Hej, har precis lagt mitt första klinkergolv. Blev tyvärr lite fix i några av fogarna som är kvar. Hur tar man bort det lättast? skrapa? vatten och skrapa?
Sedan borde jag tvätta alla fogar innan jag fogar? Typ vatten och en tandborste? Har hört att fogen kan bli missfärgad? Fogen jag tänkt använda är ljusgrå.
Sedan finns det någon fördel att siliconfoga runt om först eller är det bättre att lägga fogen mellan platterna först? Man kan ju säkert göra vad som. Tänkte främst om de finns någon fördel men något av alternativen.
Sedan borde jag tvätta alla fogar innan jag fogar? Typ vatten och en tandborste? Har hört att fogen kan bli missfärgad? Fogen jag tänkt använda är ljusgrå.
Sedan finns det någon fördel att siliconfoga runt om först eller är det bättre att lägga fogen mellan platterna först? Man kan ju säkert göra vad som. Tänkte främst om de finns någon fördel men något av alternativen.
Det finns speciella fogskrapor att använda, men det går lika bra med en kniv.
Inget vatten. Dammsug bort skräpet innan du fogar.
Fog får olika färg beroende på hur mycket vatten du har, försök blanda varje sats lika och gör likadant när du tvättar så blir det bra - inget att fundera över.
Först foga sedan silikon, annars får du ju silikon där det ska vara fogmassa.
Fog får olika färg beroende på hur mycket vatten du har, försök blanda varje sats lika och gör likadant när du tvättar så blir det bra - inget att fundera över.
Produkter som diskuteras: "fogskrapor"
Fogskrapa och fogutjämnare Wolfcraft
Verktygssats för reparation av fogar
179 kr inkl moms
Läs mer
Tack för tipsen!MathiasS skrev:
Det finns speciella fogskrapor att använda, men det går lika bra med en kniv.
Klicka här för att svara