Bor i ett nybyggt hus (1 år) med betonggolv (golvvärme) men där jag är fundersam över ytan. Den har dels en hel del spindelvävssprickor (troligtvis torkat för snabbt) men det oroar mig inte men det finns mindre träbitar(!) i golvet och som efterhand lossnar och lämnar hål. Bör jag reklammera? Vilken skulle då den möjliga åtgärden isf kunna bli? Golvet är behandlat med sealer men vet ej vilken sort.

• IMG_6808.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6807.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_6806.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_6805.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_6804.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_6803.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_6802.jpeg
    Skapa konto
Det där ska/skulle ha reklamera(t)s. Ytan skall definivt vara slät som en barnrumpa. Vissa mindre sprickor måste man nog tolerera men absolut ingen skrovlighet eller småhål (träbitar??).

Eftersom golvet ser så illa ut råder jag TS att ta in en besiktningsman eftersom det kommer att bli dyrt för byggbolaget att åtgärda detta (om det nu går?).

För mig fick jag alternativet att klinka hela bottenvåningen och då gällde det enbart sprickor. Jag valde att behålla golvet som det är. Kostnaden för klinkning drogs av på slutfakturan. Den dag huset säljs måste jag klinka. Själv störs jag inte av sprickorna då golvet har en sidenslät yta.

Huset måste väl ha slutbesiktigats? Vad står i protokollet? Är TS ägare nummer två?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.