Senaste aktiviteten
-
AAnneKerstin gillade atomlabs inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Så tjänar bolagen mycket pengar (som idag) så underhålls det lite. Tjänar bolagen massor som går pengarna rakt in och det byggs och...
-
Moltaz1 gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Mycket lukt kan indikera att det är partiellt stopp eller bakfall i avloppsledningen nedströms, kanske i under källargolvet, ute på... -
AAnneKerstin gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Vattenfall drar in gigantiska vinster som blir utdelning till ägaren staten, det finns oändliga hål att stoppa pengar i. Vad gäller...
-
AAnneKerstin gillade Tidsvampyrens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Ett stort problem är politiken, men även SvK. Likt alla myndigheter är det inte de skarpaste knivarna i lådan som jobbar där, merparten...
-
IJag köpte en luftvattenvärmepump från Bygghemma 2022. Märket är Mitsubishi. Jag anlitade en känd vän för att installera den. Han har...
-
KPlåtmonstret i vardagsrummet lär ju sänka fastighetens värde en smula . Hm. Kanske ska kontakta skatteverket och begära sänkt...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Man kan ju tänka sig att skära på utgiftssidan också, Sverige har tagit på sig många åtaganden som inte är nödvändiga, kostnader för...
-
KBergvärmepumpen kilade vidare förra sommaren, välförtjänt pensionerad efter lång tjänst sedan 2003. Så drog igång elpatronsläget...
-
Demmpa svarade i tråden Vilken ventil standard till mitt element?.I vilken ordning/följd ligger dessa två radiatorer på enrörssling(an/orna)? En termostatventil stänger när stiftet är intryckt. I en... -
björnuf svarade i tråden Sprängning i grannskapet.Har kollat på karta är ca 350 meter -
Llbgu svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Men det är nog rätt ovanligt att femåringar själva fritt kan disponera dessa konton. Så för ungen just då är inte dessa konton något som...
-
JJodenmarck gillade pacman42s inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jaså? Flera studier har kommit fram till att exempelvis borttagandet av värnskatten i praktiken var självfinansierad. När det gäller...
-
Eel_palpo svarade i tråden Hur gerar jag taklisten i dessa vinklar?HJÄÄÄLP!.på bilderna sitter kaklet nära taket vad det verkar. Enklast kanske är att mjukfoga i vinkeln och sedan måla in fogen i takets färg...
-
pacman42 svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jaså? Flera studier har kommit fram till att exempelvis borttagandet av värnskatten i praktiken var självfinansierad. När det gäller... -
HPersonligen så hade jag dock föredragit en begagnad taiwanesisk sak med remmar på toppen som det brukar krylla av på begagnatmarknaden...
-
BBitterhetsakademin blev ledsen av Tomture61s inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Senaste elräkningen för 538 kwh kostade totalt för alla utgifter ang el 3:25 / kwh 😵 WTF händer i detta land ......
-
BJag kör grävmaskin i Skåne och om inte någonting hindrar det lägger vi vattenledning på 1,2m och går vi mycket grundare än så isolerar...
-
Llbgu svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Jag var väl ovanligt lyckligt lottad då eftersom jag kunde göra vad jag ville med de pengar jag hade. Låter ganska hemskt att en...
-
HMarknadsföring och skrytsamma ägare. Skall vi börja tala riktiga pelarborrmaskiner så är de vanligaste märkena Solberga, Arboga...