Senaste aktiviteten
-
DÄndå så frågar du om råd på forum😉
-
EVarför bygger man inte ut fängelset? För att det rymmer fler...
-
Ffribygg svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Jag tycker du ska tjära (eller stryka med Roslagsmahogny) dörren och vindskivorna, tycker det är fint att hålla uthusen enklare än...
-
Llars helin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Normalt brukar det inte stinka annat än om man har enskilt avlopp och avloppsledningen med luftningen är kopplat till t ex en...
-
DDilato svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Helt sjukt att det inte ens nämns att kabeln är ur bruk fram till 31 augusti någon annan stans än och har så varit sedan juni ( om jag...
-
HHenrikHuslöse svarade i tråden Traditionell fasad, svår planlösning....3-4 år per unge. Vid tredje ungen är det upp till 12 år...
-
Ee-Flex gillade Sp1nd3ls inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Det framgår inte i artikeln att det endast gäller småhus byggda innan 1990. Det går att söka bidrag för: att förbättra klimatskärmen...
-
HHenrikHuslöse svarade i tråden Traditionell fasad, svår planlösning....Jag byggde en dubbelvägg mellan sovrummen med förskjutna reglar. På så sätt sprider inte reglarna ljud från det ena rummet till det...
-
Oldboy svarade i tråden Avväxling bjälklag anno 1895.Med kännedom om huskonstruktionen (ritning/skiss) och gott om bilder så går det att göra en bedömning, men för riktig säkerhet så behövs... -
BHej, Jag har haft en entreprenör som på löpande räkning borrat vattenbrunn och grävt in vattenledning till huset. Det var inte...
-
FHej, Jag kämpar lite med planlösningen till vårt blivande lilla enplanshus. Det här är mitt drömhus: Klassiskt röd, symmetrisk...
-
PFryspizza, ICAs egna, salami. Dåligt gräddad så jag besparar er fotot.. 😉
-
PÄr just nu på Big river camp, i republiken Jämtland. Så här har vi nu käkat älg-burgare och ren-burgare. De hade tyvärr slut på...
-
Ffribygg svarade i tråden Lada till garage.Menar du att TS ska täcka armering med 30 mm betong och gjuta en platta ca 70mm tjock?
-
13th Marine svarade i tråden Wifi till gården?.Jag ska testa och se vad som kommer ur. Tänker sätta dem på vindarna, väggarna är 50-60cm lersten. -
Oldboy svarade i tråden Sommarhusdrömmen i Södermanland.Spännande! Cliffhanger efter cliffhanger.😉 -
13th Marine svarade i tråden Wifi till gården?.Hittade min lista, har mest av en modell med 720p och IR samt "lightfinder". Samt en laddning 1080p utan IR men med lightfinder. -
MFick prioritera annat men nu är det äntligen instaplat och det underlättade med att lyssna på nyheterna om de kommande elpriserna i...
-
Kanelbullen123s inlägg i tråden Eluttag - vad gör jag för fel? markerades som bästa svar.utan att mäta är det omöjligt att veta. Och för att koppla el, kanske man borde vara lite mer påläst, eller van. Men självklart kommer... -
KKjell_G svarade i tråden Vad har ni gjort med era hus idag?.Min hänsynsfulla hustru kom ut på altanen, inte för att beundra, bara påminna om att grannarna kanske behövde lite uppehåll i sågandet...
-
HJag skriver särskilt om just den bilen eftersom den har en av de minsta batterierna, 28,9kWh användbart som nytt, 32,6kWh totalt. För...