Senaste aktiviteten
-
RRobert-san01 svarade i tråden Koppla in laddbox i inkommande skåp?.Absolut funkar det om boxen är byggd och installeras för 22kW. Nu brukar många standard installationer vara för 11kW för att hålla...
-
Pptk svarade i tråden Var hitta kran.Äntligen förstår jag! Tack :-D
-
PDet är alltså en skjutventil du vill ha, inte en kulventil. https://www.nachi.org/gallery/general-6/gate-vs-ball-valve
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Herbarium med pressade och monterade växter, på den tiden var det en självklarhet att eleverna kanske med en portör i bleckplåt...
-
SDet är en lågspänningskabel
-
RDu ska inte hålla på med el förrän du har lärt dig grundläggande ellära. Du kan skada både dig själv, andra och egendom innan du vet vad...
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Då får man väl jämföra likvärdiga nya bilar? Det var då jag menade att 1000kr eller 2000kr är försumbart. Även service mm. Som beg...
-
Ssblixten gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Förr fluktuerade inte elpriset i någon större grad utan låg stabilt på en rimlig nivå. Man kan tänka sig olika lösningar till exempel...
-
Ssblixten svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Vi är med i EU, bra eller dåligt låter jag vara osagt, och det ger begränsade spelregler och då tycker jag subventioner är en bra väg...
-
nino svarade i tråden Taktält, campervans overlandning.Ja precis, frun suckar och tycker jag är knäpp -
SKan folk inte ha något trafikvett, dags att förbjuda elsparkcyklar?🤬
-
KUsch, så fula ord du kan! Budget… Jag vet faktiskt inte alls. Jag har en offert för grävjobbet på 40 tkr plus moms för 1.200 kvm, men...
-
HHenrik 75 svarade i tråden Hur får man bort rost utan att skada stålet?.Då har han svar iallafall den dagen han kommer tillbaka 🤣🤣
-
HHasse11 gillade Christofes inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Vårt hus är från 1965. Vi la ny avloppsstam för 10 år sedan. Vi grävde samtidig fram ingående vatten , vilket var koppar, det kändes...
-
GGreger_08 svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Var lite så jag kände då jag plockade ut min nya firmabil elbilar har blivit dyra vilket leder till högt förmånsvärde. Ville ha något...
-
UffePlåtis gillade ElFeo2s inlägg i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Bor i villa med kommunalt avlopp. Det går en avluftning upp på taket, tyvärr ganska nära balkongen. Det luktar avlopp från luftningen... -
SSolbergslind gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.Mycket lukt kan indikera att det är partiellt stopp eller bakfall i avloppsledningen nedströms, kanske i under källargolvet, ute på...
-
KSådär ja. Efter någon dags återhämtning för fingerjäveln blev det klart till slut. Sex plus fyra meter trappa med vilplan. Och altan med...
-
HDet borde ju vara en väsentlig förändring när det blir en egen fastighet.
-
JJocke Best svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Jaha, det hade jag ingen aaaaaning om. Läs på vilka inlägg du svarar på hörru
-
SSaelen svarade i tråden Tillfälligt ta ned en liten kraftledning?.Frågeställningen gällde dels att ta ner kraftledningen tillfälligt vilket jag svarade på
-
FredrikR svarade i tråden Nyheter - Bosch 18V.18V "pump" då. 😉 Utan tank.