606 913 läst ·
10 999 svar
607k läst
11,0k svar
Den stora öltråden!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 563 inlägg
Håller på att återuppta mina gamla tyskkunskaper och det stod weißbier (eller vissbeer som den syrianske krögaren på min lokala GBH säger) i kylen.
Jag vet inte varför jag inte lär mig. Weißbier, das ist nichts für mich.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte varför jag inte lär mig. Weißbier, das ist nichts für mich.
Du sollst vielleicht ein weißbier von Wiehenstephaner probieren? Es gehts viele andren wie schmeckt gut auch. 🍻👌Nötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· 23 563 inlägg
Vielleicht…
Jag tror jag har en Wiehenstephanerincident beskriven i tråden från början av mars. Har inte hämtat mig än.
Men skämt åsido, det här var nog bara ett slumpplock från hyllan på bolaget. Jag vet att det finns bättre, men också annan tysk öl jag tycker mer om.
Edit: det var visst en Erdinger vid incidenten.
Jag tror jag har en Wiehenstephanerincident beskriven i tråden från början av mars. Har inte hämtat mig än.
Men skämt åsido, det här var nog bara ett slumpplock från hyllan på bolaget. Jag vet att det finns bättre, men också annan tysk öl jag tycker mer om.
Edit: det var visst en Erdinger vid incidenten.
Medlem
· Nybro, Småland
· 10 inlägg
Dricker sällan alkohol men blir det någon öl så blir det Sofiero 7.5.
Jag måste nog erkänna att jag har trott att alla dagar är IPA-dagar. Men det kanske bara är lokalt 🤔🥰
Men, vem är jag att inte uppmärksamma den internationella dagen trots det.
Vi kör därför en gammal klassiker. Inte bäst men bra.
Men, vem är jag att inte uppmärksamma den internationella dagen trots det.
Vi kör därför en gammal klassiker. Inte bäst men bra.
Logga in
Skapa konto
På genomresa i republiken Jämtland (imorgon kommer vi till landskapet Lappland, men Västerbottens län), så då måste man ju vara lokalpatriotisk.
Jämtland bärnsten imponerade inte speciellt på mig, jag tyckte den var rätt ordinär, inget fel, men låg nivå på spänning.
Coffe stout var däremot mycket fin, jag tycker den var rätt lik Train Station coffe stout eller vad den nu heter (såvitt jag minns, ganska länge sedan)
Bra IPA, lite spännande smaker här som jag inte hittar många andra öl.
Bra skit helt enkelt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jämtland bärnsten imponerade inte speciellt på mig, jag tyckte den var rätt ordinär, inget fel, men låg nivå på spänning.
Coffe stout var däremot mycket fin, jag tycker den var rätt lik Train Station coffe stout eller vad den nu heter (såvitt jag minns, ganska länge sedan)
Men vilken tur att jag hade med mig denna i bagaget då, som också måste imundigas i rätt landskap.FredrikR skrev:
Logga in
Skapa konto
Bra IPA, lite spännande smaker här som jag inte hittar många andra öl.
Bra skit helt enkelt.
Skogsägare
· 23 563 inlägg