38 689 läst ·
545 svar
39k läst
545 svar
Taktält, campervans overlandning
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Nej, samma fastighet ägdes då av deras föräldrar. Samma med sambons sommarställe. Förstår inte riktigt vad detta har med tråden att göra dockF fribygg skrev:
Det har kanske inte så mycket med tråden att göra, men den senaste mansåldern har det varit sossigt med cykel camping.AndersMalmgren skrev:
Före den lagstadgade tvåveckors semestern kanske även "bättre bemedlade" ägnade sig åt tält semester på cykelavstånd.
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Är du och Marie samma person ni särskriver lika mycket. Vad ni och den andra pöbeln tycker är sossigt bryr jag mig inte det minsta om.F fribygg skrev:
@AndersMalmgren funkar det ok med benet när du cyklar?
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Absolut, blev jag trött kunde jag öka assistansen på elcykeln. Har faktiskt cyklat lite på min vanliga racerhybrid också och tack vare alla växlar den har så funkar det rätt bra.nino skrev:
Benet har blivit mycket bättre senaste veckorna så jag hoppas jag ska få bra besked om ca 2 veckor när jag ska genomgå datortomografi
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Jag köpte en 100W PD laddare till bilen så kan man ladda lite när det behövs. Vi ska ut på en tur nästa vecka men blir nog mest hotell och BnBnino skrev:
Ja det är fruktansvärt irriterande med seg laddning när man är van 10-15minAndersMalmgren skrev:
Powerbanken som man kan mata med 165w och ger 100w ut är nog mitt bästa köp i år
Blev att vi testade en campingplats, men liten - stod minst 100m från närmsta tält, men var bekvämt att kunna nyttja toa och dush. Att få till att packa allt på cykel, hitta nåt ställe man kan chansa att fricampa på osv så hade det nog inte blivit av... Blev fiske och bad på nytt ställe, så det var lite kul.
Utan att gå för djupt i någon politisk diskussion, och jag vågar inte gissa vad folk röstade på, så verkade det vara en stor mix människor, de enda jag pratade med var tyskar (som åxå var iväg och fiskade kring campingen) och holländare (som hade en hund som min son ville hälsa på) - mycket trevliga. Det var inte många svenska reg-plåtar på bilarna, mest tyskland och nederländerna. Min bild av campinggäster ändrades iallafall lite mot mina fördomar. Men kanske var det för att detta var en liten camping som inte verkade inrikta sig på de aktiviteter som kanske svenska familjer suktar över...
Sonen ville iallafall göra det igen, det var bara jag och han, och jag skulle tro så blir även nästa gång. Om man inte tänkt stanna flera dagar på samma plats, så funkar det ju utmärkt att sova på camping och sen utforska omgivningarna när man lämnat campingen...
Nåja. Jag förstår att folk vill komma upp från marken. Jag antar att fukten och kylan försvinner om man har taktält. Nu kikade jag inte in i nåt taktält (det känns lite ofint) men de såg rätt små ut sett från utsidan...
Utan att gå för djupt i någon politisk diskussion, och jag vågar inte gissa vad folk röstade på, så verkade det vara en stor mix människor, de enda jag pratade med var tyskar (som åxå var iväg och fiskade kring campingen) och holländare (som hade en hund som min son ville hälsa på) - mycket trevliga. Det var inte många svenska reg-plåtar på bilarna, mest tyskland och nederländerna. Min bild av campinggäster ändrades iallafall lite mot mina fördomar. Men kanske var det för att detta var en liten camping som inte verkade inrikta sig på de aktiviteter som kanske svenska familjer suktar över...
Sonen ville iallafall göra det igen, det var bara jag och han, och jag skulle tro så blir även nästa gång. Om man inte tänkt stanna flera dagar på samma plats, så funkar det ju utmärkt att sova på camping och sen utforska omgivningarna när man lämnat campingen...
Nåja. Jag förstår att folk vill komma upp från marken. Jag antar att fukten och kylan försvinner om man har taktält. Nu kikade jag inte in i nåt taktält (det känns lite ofint) men de såg rätt små ut sett från utsidan...
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Låter som du har ett tält som har problem med kondens. Blir inte fuktigt i ett väldesignat tältJ JohanLun skrev:Blev att vi testade en campingplats, men liten - stod minst 100m från närmsta tält, men var bekvämt att kunna nyttja toa och dush. Att få till att packa allt på cykel, hitta nåt ställe man kan chansa att fricampa på osv så hade det nog inte blivit av... Blev fiske och bad på nytt ställe, så det var lite kul.
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Jo. Det är lite Stig-Helmer camping. Jag skulle egentligen vilja gå åt andra hållet och skaffa en lillebror campingvagn att dra efter min vw bubbla, men jag har för mycket halvfärdiga projekt så jag avstår det.AndersMalmgren skrev: