WAAAAAAAAGH!

Millimetrar överallt!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Maria T
Tokslut Tokslut skrev:
Vart inget kaffe, kom tydligen försent 😢

[bild]

[bild]
Har varit med om samma, står att de stänger kl 16 (några år sen), svänger in på gårdsplanen 15:30 och det visar sig de slutat servera. Är de så gnetna kan de skriva på hemsidan "servering slutar 15:30". Verkar vara en vacker plats, jag återkommer eventuellt.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Har varit med om samma, står att de stänger kl 16 (några år sen), svänger in på gårdsplanen 15:30 och det visar sig de slutat servera. Är de så gnetna kan de skriva på hemsidan "servering slutar 15:30". Verkar vara en vacker plats, jag återkommer eventuellt.
Vi hade ätit inkl. efterrätt på Skansholmen ( www.skansholmen.com ) svängde in mer för en titt så gick ingen nöd på oss. Men kaffe tackar man aldrig nej till så lite nöd då kanske ;)
1783888395083.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1783888429832.png
Skapa konto

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Även Örebro har skapat ett okonventionellt konstverk med en budget på 93000 kronor.
Den sverigefinska konstnären Marja-Lena Sillanpää har skapat detta konstverk som sägs utforska djupa filosofiska och existentiella frågor.🤡
Hade det gjorts till Valborg hade det iallafall fyllt en funktion.

• Professionella bilder till hemsida och app 2026 - En tillfällig yta mellan ett skogsbryn och m...jpg
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Även Örebro har skapat ett okonventionellt konstverk med en budget på 93000 kronor.
Den sverigefinska konstnären Marja-Lena Sillanpää har skapat detta konstverk som sägs utforska djupa filosofiska och existentiella frågor.🤡
Makalöst😵‍💫
Och när länsstyrelsen får syn på den så blir den fridlyst och får ej rivas på grund av dess bidragande till den biologiska mångfalden.
Grattis alla örebroare👍

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Det är ju ett litet GROT-upplägg, 😂 Hoppas skogsägaren fick en hyfsad hacka av budgeten.
Går ju att flisa när man tröttnat på den.

Kan folk inte ha något trafikvett, dags att förbjuda elsparkcyklar?🤬

• IMG_20260713_084208381_HDR~2.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det är ju ett litet GROT-upplägg, 😂 Hoppas skogsägaren fick en hyfsad hacka av budgeten.
Går ju att flisa när man tröttnat på den.
En uppdatering, sittande med morgonkaffe hör jag nu hur man börjat köra ut "grot" från grannfastigheten, får ta senare och sätta mig vid upplaget, fundera över livet och de "existentiella frågor" som kan finnas.

• Gilla
  • Älska
BengtH och 2 till
  • Laddar…
dags att förbjuda elsparkcyklar?🤬
JAAAAA!!! Blir så j---la trött på alla dessa sparkcyklar som oftare är "felparkerade" är rätt.

Gaaahhh, det borde vara straffavgift när de släpps/ställs/placeras fel. Kan dras från det konto som precis hyrde den.

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
R roli skrev:
JAAAAA!!! Blir så j---la trött på alla dessa sparkcyklar som oftare är "felparkerade" är rätt.

Gaaahhh, det borde vara straffavgift när de släpps/ställs/placeras fel. Kan dras från det konto som precis hyrde den.
Egentligen konstigt att de inte stjäls eller slaktas. De är ju helt olåsta och något värde borde det väl finnas i dem. Batteriet? Skulle ju lösa problemet ifall det började ske. Ställer man en cykel olåst ute i en större stad så får man väl nästan skylla sig själv ifall någon tar den.

Med tanke på priserna på aluminium borde det gå plus.. ingen lär väl reagera om man smackar en stor logga från bolaget på en skåpbil och åker runt och samlar upp dem... Bara att täcka insidan med bly och ge dem en lätt EMP så de tappar moderskeppet, sen direkt till något mindre nogräknat östland... 😁

• Haha
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Läste på Flashback för några år sen om elsparkcyklarna. De har ju GPS och knepiga att stjäla av den anledningen.
Men nån hade provat, han hade flera st hemma i en garderob i lägenheten, men än hade ingen knackat på och frågat efter de.

• Haha
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
För några år sedan var det en artikel i lokalbladet om elsparkscyklar som drällde överallt inkl. i hamnkanalen. Frågan kom om det inte var en för stor kostnad att de förstörs i den graden.
– Nej, de är ändå avskrivna efter 28 dagar, så oss gör det inget.

Det är sådant resursslöseri som gör iallafall mig rasande…även om det är avskrivet i bokföringen. 😡

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
MasMats och 6 till
  • Laddar…
Har elsparkat en gång, och i appen varnades det för att om man parkerade fel när man lämnade tillbaka kunde man få "parkeringsböter" draget i efterhand.
Har roat mig några gånger med att anmäla sparkar som står osedvanligt dåligt till. Vet inte om det gör nån skillnad men det känns bättre iallafall...

Det finns väl GPS i så de kan rapportera var de är så man lätt kan hitta en när man ska hyra.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Begär ut, med stöd av GDPR, och var så drygt jobbig och kostsam som möjligt för dem.

Så börja med att begära ut all information, kräv att få det i brevform, begär sedan rättelser, begär till sist att alla uppgifter raderas.

Kolla sedan någon månad senare att det har raderats genom att begära ut igen.
Mjo, jag gjorde ett försök för några år sedan. Problemet var bara att den där jävla skitkoncernen består av en oändlig massa jävla bolag och jag tröttnade efter att ha mailat tre-fyra av dom.

Som sagt, undvik om möjligt att bli kund hos Bonnier. Värsta sortens rövhattar.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.