Senaste aktiviteten
-
DNu har ju just den anmärkningsvärt låg max effekt. Men alla induktionshällar jag har sett växlar effekt mellan zonerna om man ex. kör...
-
LLuzen1 svarade i tråden Slamflykt och högtrycksspolning trekammarbrunn.Aha tack! Så min brunn ser normal ut? Trodde det skulle vara slamfritt i minsta /sista kammaren, även på ytan..
-
MJag bor vid en väl trafikerad landsväg och efter en vecka så märks inte trafiken Fördelen med mantrat "läget, läget, läget" är att det...
-
DTyvärr inte möjligt att låta det stå kvar. Dels är det redan större och äldre än det egentligen förväntas bli, så några 100 år har det...
-
D3-kammarbrunn så är största kammaren också inloppskammaren - där förväntas det mesta av slammet samla sig (stor del av det sjunker till...
-
LLotten72 gillade J00s inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.För skoj skull kikade jag om det här på Flashback och jag kan bara konstatera att det finns oroväckande många som har noll insikt om...
-
DSlammet i brunnen är alltså inte från avloppsvattnet utan är en bakteriemassa som växer till i brunnen. Bakterierna växer där på ytan...
-
MMatskarl21 gillade fredrik.johanssons inlägg i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Det är ju ett gammalt gjutjärnsavlopp. Det ska sitta en plugg i det runda hålet. Har du inte kvar skruven har jag för mig det finns...
-
KGrilltallrik Klyftpotatis, kycklingspett och kycklingfilé
-
13th Marine svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Du inser att du är minst femte personen som svarar detta nu? -
solidem svarade i tråden Tanumsfönster går ej att öppna.Tack för svar. jag upplever hela fönster/vägg börja reagera när jag tar i hårdare och hårdare. Känns verkligen som tvärstopp. Nervös... -
MMatskarl21 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Inte alls mycket jobb faktiskt. Men om man är för lat för att bry sig om sin ekomomi så är det så, det drabbar ju ingen annan så det är...
-
DDilato svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Maskinen är väl huvudsakligen en induktiv last? The maximum connection power of the ohmic load must not exceed 2000W, the inductive...
-
RReawerus svarade i tråden Altandörr svensk fönster.Jag förstår att det är svårt men det blir liksom när man försöker dra igen lika lätt som en ytterdörr så studsar den tillbaka men tar...
-
STotal katastrof, inte ens den gladaste amatör gör det så dåligt. Tråkigt nog ser det väl ut att vara en dyr och fin linlava tapet från...
-
AFör att det är ett jäkla projekt att byta?
-
AAlexander Saliba svarade i tråden 1970-talsplåthuset från Junga.Stötte ni på några problem med renoveringen med tanke på plåtkonstruktionen?
-
mexitegel gillade Bästerortarns inlägg i tråden Vågar man köpa den här bostadsrätten i nybildad förening?.Inte alls en röd flagga 🤔 -
MNej, det är det faktiskt inte.
-
Minte alls svårt
-
MMatskarl21 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Om du byter bank för att den bank du lämnar skall bry sig, så har du inte riktigt förstått varför man skall byta bank. Eller så är du en...
-
TJqg renoverar mycket fönster på jobbet, och tumregeln vi använder oss av är "inom ett dygn, eller efter 2 veckor". Beroende på linoljans...
-
TRynkorna kommer när kittet torkar. Och det kan ta månader.
-
THåller med, målar man någon eller ett par dagar efter kittningen kan det nytorkade kittytskicktet rynka sig, antar att man därför...
-
YFör att det är ett jäkla projekt att byta?
-
PPatrik Zedendahl svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Ring och säg till dem att sänka. Det funkar
-
DDilato svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.spänningen får variera 10% dvs mellan 207-253 V Källa: Göteborgs Energi