Senaste aktiviteten
-
MVarför envisas folk med att fortsätta vara kunder hos storbankerna trots att de har de sämsta villkoren?
-
PPeter_Bromma svarade i tråden Bästa inbyggnadsbox/media bakom TV (Strong/Sanus)?.Jag har ett avloppsrör med 2st 90 graders svängar som förbinder punkten bakom tv'n med en plats nedanför där jag har skåp. Ingen som ser...
-
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,53%, Handelsbanken, 2 427 000, 3 månader (rörlig) ..." Plexx har uppdaterat sin ränta. Jämför din ränta på... -
Kklimt svarade i tråden Vågar man köpa den här bostadsrätten i nybildad förening?.Det anses inte som skatteflykt. Fördelarna som brukar anges är främst att övergången till äkta brf ger annan beskattning både under...
-
Hheve svarade i tråden Bygghemma: “Kunden har handlat i ond tro”.Nä Bygghemma har man ju lärt sig att man inte ska handla från.
-
LLiss-1 svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Utgår från att maskinen CE-märkt Normalspänningen i Sverige är 230 volt , -10% och +6% är normalt
-
DJag gjorde samma sak, fast lite fulare med gersågen eftersom jag inte hade en fräs då. Alla sätt är tillåtna så länge det blir stabilt...
-
DSkruvar flexar (både skruven och infästningen), så plugg är nödvändigt om det skall bli stumt. eller så ser man till att man har...
-
DEn enkel lösning är att sätta en finhyvlad brädbit (rektangulär) på insidan sidosyckena, mellan varje stegpinne. Det ökar även styrkan i...
-
DDet är inte för sent. Skruva isär. Jacka ur. Skuva ihop. Klart.
-
DTesta att ta bort så du bara har en skruv kvar i mitten. Borra två st hål, ett på varje sida om skruven, 8 eller 100 som går in minst...
-
DJag tror att detta är en lösning på ett annat problem än det TS har.
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Och tankade igår diesel på ST1 för 19,06 kr. Fan att man är så nöjd med nuvarande bilar, har ännu inte hittat incitament för att byta...
-
TInte bara i hyresrätter, du ser det även på slott och herresäten. Det är ingen genväg, slarv eller fusk utan tvärtom ett extra moment...
-
A😂 Det är fjolårets kålland så det är nog mycket näring kvar i jorden. Mållorna var 1,5 meter höga. Mållorna ligger ligger i komposten nu...
-
TOm väggen är krokig och sockeln därmed får olika avstånd till väggen, blir det inte alltid så snyggt att täcka mellanrummet med bara en...
-
Kklimt svarade i tråden Vågar man köpa den här bostadsrätten i nybildad förening?.Det är inte vanligt, men jag känner till ett antal sådana upplägg. De första åren går det till som du beskriver, samma medlemmar ...
-
YÖnskar att jag hade sett denna tråd tidigare - så kunde jag kanske ha hjälpt några av er. Men nu kanske jag kan hjälpa några som står...
-
Zz_bumbi svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Och en spikmatta när man går barfota samt nya plantor lite överallt.
-
YHälsa dem att de får vända sig till en jurist! 😎
-
Y....och tillslut, 1 april faktiskt, så kom stålarna till mig. Seg process där det på ett magiskt sätt händer saker varje gång man...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Jordvärme på annat sätt.Det konstiga är ATT det fungerar. Om man tänker värmeflödet i marken. Tänk dig en punktformig värmekälla i marken på säg 2 m djup...
-
Alfredo svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Vad använder du dessa till? -
Y....och som av en händelse, ett par dagar efter att jag frågar efter en uppdatering så händer det något. Det är nog tredje gången det är...
-
Y2,5 år senare var detta klart.Hade ju varit enklare om de bara följt reglerna direkt istället...
-
AAndersS svarade i tråden Induktionshäll till nytt kök.Det klarar nog många 2-fas 16A anslutna hällar, men inte i "boost"-läget, utan de är parkopplade och minskar då effekt vilket innebär...
-
YOm ni trodde att detta ärende somnat in så hade ni fel. Har inte fått några vettiga svar från flygförsening.se när jag frågat om status...
-
RDet är del 3, i del 2 så markerar dom vårat område.