Hej
Vad tycker ni, är det bara att acceptera?
Jag flytspacklade ett 4,5 m2 rum och lät ett företag lägga Gotlänska kalkstensplattor. 1mm fogar. Nu är det 8-10 flisor och fogsprång på 1 mm. Det blev inte så bra som jag hade hoppats på
Vad tycker ni, är det bara att acceptera?
Jag flytspacklade ett 4,5 m2 rum och lät ett företag lägga Gotlänska kalkstensplattor. 1mm fogar. Nu är det 8-10 flisor och fogsprång på 1 mm. Det blev inte så bra som jag hade hoppats på
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej
Det där ser inte bra ut, är det verkligen en plattsättare du har anlitat? Om nu plattorna hade dessa defekter så är det bara att avbryta och ta diskussionen med dig som kund. Sen lägger man inte fallande längder med så lite avvikelse på fogen som är mellan skift 2-3 som bilden jag bifogar. Väljer man som professionell att lägga dessa så har man accepterat materialet och får ta konsekvenserna. Reklamera utförandet och betala inget förens det är åtgärdat, eller att ni kommit överens om ett rejält avdrag.
Edit: missade bild
//Kramla
Det där ser inte bra ut, är det verkligen en plattsättare du har anlitat? Om nu plattorna hade dessa defekter så är det bara att avbryta och ta diskussionen med dig som kund. Sen lägger man inte fallande längder med så lite avvikelse på fogen som är mellan skift 2-3 som bilden jag bifogar. Väljer man som professionell att lägga dessa så har man accepterat materialet och får ta konsekvenserna. Reklamera utförandet och betala inget förens det är åtgärdat, eller att ni kommit överens om ett rejält avdrag.
Edit: missade bild
Logga in
Skapa konto
//Kramla
Det mest avvikande är väl detta.
Rent monteringsfel anser jag.
Om du inte är nöjd med kvaliten på de handsågade stenskivorna, river Du ut allt. Lägger nytt tätskikt och köper nya hos annan återförsäljare.
Problem med detta?
Rent monteringsfel anser jag.
Logga in
Skapa konto
Om du inte är nöjd med kvaliten på de handsågade stenskivorna, river Du ut allt. Lägger nytt tätskikt och köper nya hos annan återförsäljare.
Problem med detta?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Flisorna kommer inte synas när golvet är behandlat men ser inget vidare ut med fördelningen av stötfogar samt den bilden ovan är väl det värsta slut på plattor?
Hej!Andreas_kalmar skrev:
.... Vad är det för behandling du pratar om... La i fjol ett stengolv i hallen.... Borde jag göra något mer alltså
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Behandling är väl kanske lite att ta i men skulle nog försöka få ett grundskydd med en ganska fet blandning stensåpa sedan bör man använda det kontinuerligt vid städning ger stenen ett naturligt utseende men ger ett visst skyddM mrmlz skrev:
Klicka här för att svara