Senaste aktiviteten
-
Ddjanlov gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av...
-
Ddjanlov gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
BTrädflyttare var en ny titel för mig, men kanske någon jag borde prata med. Nä rjag letar efter lite mer uppvuxna träd hos de som säljer...
-
Rroli svarade i tråden Hur kan jag koppla bort strömbrytarna?.Troligen är det de två svarta i dosa C som behöver kopplas ihop för att ge ström till uttaget. Skall brytarna plockas bort permanent...
-
DDanielSt81 svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Visst borde du kunna få lite lägre. Men att komma under 3% med bunden tror jag är ganska svårt i nuläget. Förmodligen kommer snart en...
-
LUtan att veta vilka funktioner dom enskilda trådarna har är det omöjligt att säkert veta hur det är kopplat samt om det behövs dras dit...
-
DDaniel Eriksson1 gillade Kaskens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Fiber är lika självklart som vatten. avlopp och el.... En fastighet utan möjlighet till fiberuppkoppling skulle vara totalt intressant...
-
LSvårt att se men, gissar på att C koppla ihop dom två svarta ( om den svarta går vidare till vägguttag) A och B är inte kopplade till...
-
Ffribygg gillade Unikt namns inlägg i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Jungfrulig pet är billigare än återvunnen smutspet eftersom etan finns i överskott. Så länge världen tillverkar drivmedel från olja...
-
Eelmont svarade i tråden Hur kan jag koppla bort strömbrytarna?.Utan att veta vilka funktioner dom enskilda trådarna har är det omöjligt att säkert veta hur det är kopplat samt om det behövs dras dit...
-
DDilato svarade i tråden Hur kan jag koppla bort strömbrytarna?.Svårt att se men, gissar på att C koppla ihop dom två svarta ( om den svarta går vidare till vägguttag) A och B är inte kopplade till...
-
Aajn82 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Hur många miljoner back ligger man efter att ha byggt en normal villa? Kan marknadsvärdet i aktuellt område någonsin finansiera...
-
Eelmont svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Oavsett om elfirman är en helt just firma eller en rufflare så är det svårt att få till mer än 5-6 timmar debitringbar tid per dag i...
-
LHur kan jag koppla bort strömbrytarna, men samtidigt få ström till närliggande eluttag? Kan man använda toppklämma/kopplingsplint, och...
-
Stefan Bengtsson svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Jag tolkar det så att listräntan är 3,59, och att du fick rabatt ner till 3,5? Jag har varit kund hos Swedbank sedan nittiotalet, och... -
Ffribygg gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
Ludvig y svarade i tråden Tappar signal med guidekabel?. -
DET-T skruv som skruvas 45° är ett betydligt bättre alternativ än vagnsbult. För skruv som skruvats 90° så kan man förenklat säga att det...
-
Jjohnny27 svarade i tråden Matchande duschblandare.Snyggt hittat, det måste vara den här vi har då om det är ovanligt med 150: https://www.fmmattsson.com/sv/vard-och-omsorg/16801000 Om vi...
-
FNamron verkar dåliga på att beskriva inkopplingen av drivdon som följer med ett paket med downlights. Men förutom att lita på X så...
-
Eelmont svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.För mig fungerar länken helt OK.
-
DNu när du ska anlita en elektriker så ska du fråga honom om vad du ska skaffa. Och varför inte prata med honom och handla genom honom...
-
Bygghemma menar alltså att det är ond tro att köpa något från dom som är prissänkt med ~55% samtidigt som de har ett erbjudande om 62%... -
Eftersom det är Bygghemma så lär han inte få någon leverans trots ARN utslaget. Han hade haft tur om det skulle blivit någon leverans...