5 714 läst ·
98 svar
6k läst
98 svar
Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter
fibern behöver ju inte ens vara nedgrävdNötegårdsgubben skrev:
Och det han sagt är alltså: ”Om 5–10 år bygger vi knappt fiber länge. I slutändan finns det knappt någon anledning att gräva ner fler fiberkablar eftersom det är smidigare och billigare att använda satelliter.”
Alltså inte direkt samma sak som att SpaceX kommer konkurrera ut all annan form av internettrafik. Utan ett ganska försiktigt uttalande som väl får läsas som att det i många fall kommer räcka med den tekniken då den kommer vara bra nog för mycket och ofta vara prisvärd. Man får också ta i beaktande att han sa det i samband med en börsintroduktion för ett bolag han har aktier i.
[länk]
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 239 inlägg
Inlägget in extenso:Farstatjej90 skrev:
Mitt citat:Farstatjej90 skrev:
Skulle jag haft med smileyn, eller hur känner du dig felciterad?Farstatjej90 skrev:
Eller menar du att jag feltolkar dig? Beklagar, men jag tycker du återvgav det du antydde att han sagt dåligt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 239 inlägg
Det jag skriver att du sagt är det jag citerar. Och det var ordagrant. Resten är mina ord.Farstatjej90 skrev:
Därtill skulle jag säga att min beskrivning av det du skrev är korrektare än din beskrivning av det Fuglesang sa. Men det kan ju var och en kolla själv, så jag känner inte att jag behöver försvara eller förklara det.
Herregud du är verkligen något alldeles extra. Håller med om att eventuella läsare ska bilda sin egen uppfattning om vad jag skriver...Nötegårdsgubben skrev:
Det jag skriver att du sagt är det jag citerar. Och det var ordagrant. Resten är mina ord.
Därtill skulle jag säga att min beskrivning av det du skrev är korrektare än din beskrivning av det Fuglesang sa. Men det kan ju var och en kolla själv, så jag känner inte att jag behöver försvara eller förklara det.
Ja det är ju på den nivån det är. Handlar det om vuxna med barnasinnet kvar så säger jag inget. Men ska man betala för en fiberanslutning enbart för att ett barn klagar på att han blir ihjälskjuten i ett dataspel så är det curling deluxe.Hep skrev:
Jag trodde som många andra här, och tydligen även avdankade astronauter, att fiber var något rätt onödigt om man bor där det finns bra täckning. Sedan fick jag en hyresgäst som ägnade sin fritid åt att skjuta ihäl andra likasinnade i uppkopplade spel. Han ville inte bli skjuten så ofta som han blev, så han betalade för fiberindragning själv. Jag som inte spelar märker inte av den mikroskopiska fördröjningen, men det gör tyligen de som spelar "på riktigt".
I det här fallet var det en hyresgäst som betalade 20 000 för att få bättre uppkoppling det år han skulle bo kvar.Han tyckte det var värt det.L lbgu skrev:
Om det är att curla (vilket jag antar är negativt) eller inte att betala 20 000 för att få gladare barn, så är det väl det. Om det är värt det eller inte beror nog rätt mycket på om det är mycket pengar eller inte.
Hur många miljoner back ligger man efter att ha byggt en normal villa? Kan marknadsvärdet i aktuellt område någonsin finansiera nyproduktion?
Enligt kartan tidigare i tråden verkar det inte ens vara särskilt nära vatten, knappast sjötomt
Enligt kartan tidigare i tråden verkar det inte ens vara särskilt nära vatten, knappast sjötomt
Därför jag skrev "Handlar det om vuxna med barnasinnet kvar så säger jag inget"Hep skrev:
När jag var barn fick alla jag kände månads/veckopeng vilket skulle räcka för ens egna nöjen. På något sätt tycker jag att det var bra eftersom man blev så illa tvungen att lära sig t.ex. spara, jobba extra och annat för att ha råd att unna sig med de nöjen man hade.Hep skrev:
Sen kan jag tycka att en ansvarsfull föräldrar snarare borde motverka att ungarna spelar spel som i princip alltid går ut på att du ska döda motspelare istället för att sponsra det. Knappast nyttigt för barn som växer att ha som största intresse att sitta och spela dataspel. Inte undra på att så många inte klarar mönstringen och är kronvrak redan vid 18 års ålder. Kanske finns en liten tidlucka då de kan duga till drönarpiloter, men den stängs nog snart av AI.
Tänkte också på det. Emmaboda kommun måste ha fått tag på en äkta bilförsäljare för sin marknadsföring. Man kanske kan se sjön om man står på taketA ajn82 skrev:
Även detta med priset 1 kr på påminner om oseriösa annonser man kunde se i tidningar förr. Då stod det ofta en * efter ettan. Sen fanns det något finstilt som givetvis kostade.
Emmabodas finstilta är väl den lilla detaljen att du får köpa för 1 kr/m2 men sen tillkommer den obligatoriska avgiften på +200k. Hade väl inte låtit lika lockande ifall de utlovat 20% rabatt på anslutningsavgiften istället. Skojarkommun.
Det gäller väl att inte tappa möjliga nya kommuninvånare till Götene, de har också tomter för symbolisk summa och Hällekis vid Vänerns strand är i mitt tycke attraktivare än Emmaboda kommuns tomter i Vissefjärda.L lbgu skrev:
Helt med på att det finns betydligt bättre saker att göra än att döda varandra på en skärm. Mina barn är tack och lov lika intresserade av det som av saker med socker i. Lite tur ska man ha.L lbgu skrev:Därför jag skrev "Handlar det om vuxna med barnasinnet kvar så säger jag inget"
När jag var barn fick alla jag kände månads/veckopeng vilket skulle räcka för ens egna nöjen. På något sätt tycker jag att det var bra eftersom man blev så illa tvungen att lära sig t.ex. spara, jobba extra och annat för att ha råd att unna sig med de nöjen man hade.
Sen kan jag tycka att en ansvarsfull föräldrar snarare borde motverka att ungarna spelar spel som i princip alltid går ut på att du ska döda motspelare istället för att sponsra det. Knappast nyttigt för barn som växer att ha som största intresse att sitta och spela dataspel. Inte undra på att så många inte klarar mönstringen och är kronvrak redan vid 18 års ålder. Kanske finns en liten tidlucka då de kan duga till drönarpiloter, men den stängs nog snart av AI.
om man ens får ett lån kan tänka mig det att det är därför dom vänder sig till tyskar och andra eu länderA ajn82 skrev: