27 294 lĂ€st ·
149 svar
27k lÀst
149 svar
Swedbank trogen kund đ
SkogsÀgare
· Stockholm och SmĂ„lands inland
· 23 203 inlĂ€gg
Autogiron minns jag som busenkelt. De flyttar nya banken över med fullmakt. Fast jag har inga lÀngre, allt Àr e-fakturor.Huddingebo skrev:
E-fakturor tror jag tyvÀrr fortfarande man mÄste lÀggas upp manuellt. Och det Àr ju ofta en del. UppÄt ett tjugotal har man kanske aktivt?
Jag skulle inte heller lita pÄ att Kivra löser det.Huddingebo skrev:
Renoveringsnovis
· Roma
· 11 inlĂ€gg
Sen rÀntorna gick upp sÄ Àr det enda man hört att man ska byta bank. Det Àr superenkelt nu för tiden. Vi har nog haft tre olika banker pÄ 5 Är. Den nya banken sköter allt med flytten det Àr vÀldigt lite men behöver pyssla med sjÀlv.
Sist vi hade tÀnkt byta sÄ rÀckte det med att begÀra ut amorteringsunderlaget och vipps blev vi uppringda och fick en rÀnterabatt som var sÄ pass bra att vi inte bytte bank.
Lojalitet mot banker kommer aldrig att ge dig nÄt och enda skillnaden enligt mig Àr att man laddar ner en ny app och fÄr ett nytt kort.
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/pruta-tusenlappar-pa-ditt-bolan-har-ar-basta-tipsen
Sist vi hade tÀnkt byta sÄ rÀckte det med att begÀra ut amorteringsunderlaget och vipps blev vi uppringda och fick en rÀnterabatt som var sÄ pass bra att vi inte bytte bank.
Lojalitet mot banker kommer aldrig att ge dig nÄt och enda skillnaden enligt mig Àr att man laddar ner en ny app och fÄr ett nytt kort.
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/pruta-tusenlappar-pa-ditt-bolan-har-ar-basta-tipsen
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 2 563 inlĂ€gg
Ja? Du gör helt fel som Àr trogen, det Àr bÀttre att byta bank och/eller förhandla. Antar att du ocksÄ haft samma försÀkringsbolag i evigheter? DÄ blir du blÄst.L Lars3344 skrev:
Nja, att byta bank Àr inte sÄ jÀkla enkelt. Har av ett visst skÀl öppnat konton i tvÄ andra banker. Vi pratar förstÄs om hysterin med KYC.
Maken till tjafs och frÄgor om saker som de inte har med att göra var rÀtt intressant. Lunar App Bank ville ha lönebesked mm inscannat. Fetglöm.
SÄ vi var nog ömsesidigt vÀldigt överens om att vi inte skulle inleda ett kÀrleksförhÄllande.
Maken till tjafs och frÄgor om saker som de inte har med att göra var rÀtt intressant. Lunar App Bank ville ha lönebesked mm inscannat. Fetglöm.
SÄ vi var nog ömsesidigt vÀldigt överens om att vi inte skulle inleda ett kÀrleksförhÄllande.
Vilka nischbanker menar du dÄ gÀllande bolÄn? Jag tror det beror mycket pÄ förutsÀttningar man har. För vÄran del sÄ finns det inte en enda nischbank som ens kommer i nÀrheten av den rÀntan vi har hos storbank för vÄrt bolÄn.useless skrev:
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 2 563 inlĂ€gg
Ser inte ut som nÄn sÀnkning alls. Snarare höjning.
Bytt bank.
FÄr direkt lÄna amorteringsfritt pÄ mitt hus, som nÀstan Àr betalt.
PensionÀr med segelbÄt pÄ VÀnern. Nu 19:e sÀsongen.
Funderar pÄ att köpa mig husbil i stÀllet, och kuska runt de sista Ären
FÄr direkt lÄna amorteringsfritt pÄ mitt hus, som nÀstan Àr betalt.
PensionÀr med segelbÄt pÄ VÀnern. Nu 19:e sÀsongen.
Funderar pÄ att köpa mig husbil i stÀllet, och kuska runt de sista Ären
Redigerat:
Jag hade bundet i 5 Är pÄ 1.65 i rÀnta och nu fick jag 3.5 pÄ 2 Är. De drog alltsÄ av 0.09 sÄ det blev 3.5 %.M Max R70 skrev:
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 2 563 inlĂ€gg
Jag tolkar det sÄ att listrÀntan Àr 3,59, och att du fick rabatt ner till 3,5?
Jag har varit kund hos Swedbank sedan nittiotalet, och jag fick lite mer rabatt Àn sÄ nÀr jag band om senast. SÄ jag tror inte att rabatten baseras endast pÄ hur lÀnge man varit kund. Dom har nog andra variabler som ocksÄ vÀger in.
Jag har varit kund hos Swedbank sedan nittiotalet, och jag fick lite mer rabatt Àn sÄ nÀr jag band om senast. SÄ jag tror inte att rabatten baseras endast pÄ hur lÀnge man varit kund. Dom har nog andra variabler som ocksÄ vÀger in.