L Lars3344 skrev:
Jag hade bundet i 5 Är pÄ 1.65 i rÀnta och nu fick jag 3.5 pÄ 2 Är. De drog alltsÄ av 0.09 sÄ det blev 3.5 %.
Visst borde du kunna fÄ lite lÀgre. Men att komma under 3% med bunden tror jag Àr ganska svÄrt i nulÀget. Förmodligen kommer snart en höjning frÄn RB. Europeiska centralbanken höjde redan 0,25%. Bankerna ser att lÀget Àr ostabilt och dÄ blir det svÄrare.

F
L Lars3344 skrev:
Jag hade bundet i 5 Är pÄ 1.65 i rÀnta och nu fick jag 3.5 pÄ 2 Är. De drog alltsÄ av 0.09 sÄ det blev 3.5 %.
Men kolla vad du kan fÄ hÀr dÄ? https://www.sbab.se/1/privat/lana/bolan/flytta_bolan.html?content=second

Är det bĂ€ttre sĂ„ frĂ„ga swedb om dom kan matcha, annars Ă€r det bara att byta. Jag har 2.75% prutat och klart hos SBAB.

F Fideliox skrev:
Men kolla vad du kan fÄ hÀr dÄ? [lÀnk]

Är det bĂ€ttre sĂ„ frĂ„ga swedb om dom kan matcha, annars Ă€r det bara att byta. Jag har 2.75% prutat och klart hos SBAB.
Tack för tipset. TyvÀrr har jag redan lÄst men ska kolla nÀsta gÄng det Àr dags.

• Wow
  • Ledsen
Revhiet1 och 1 till
  • Laddar…
L Lars3344 skrev:
Har haft Swedbank sedan urminnes tider. Fick 0.09 sÀnkning pÄ bolÄnerÀntan, de gillar verkligen premiera trogna kunder.
Swedbank?? Har dom fortfarande kunder alltsÄ? Trodde dom flesta lÀmnat dom att sakta dö ut vid det hÀr laget

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Kan inte hÄlla med om Swedbank Àr nÄgon bra bank.

Jag var trogen kund i 35 Är, hade Àven bolÄn och flyttade utomlands i 2 Är, jag hyrde ut huset och behöll bolÄnet, jag bestÀllde eftersÀndning av all post. Jag betalade de rÀkningar som inkom till mig, annars anvÀnde jag en utlÀndsk bank för det mesta och Àven Ica banken som jag ocksÄ anvÀnde mest för att betala ett fÄtal kvarvarande svenska rÀkningar.

Helt plötsligt fick jag ett brevbrev frÄn Swedbank, jag hade inte betalat bolÄnet. Det visade sig senare de hade slutat skicka ut lÄneavier utan att informera förÀndringen via vanligt brev. Informationen fanns bara pÄ Swedbanks hemsida vilket jag aldrig loggade in pÄ.

NÀr jag flyttade tillbaka till Sverige efter ett par Är Ätergick jag till det tidigare arbetet med samma lön, och ville köpa ett nytt hus i sverige, de vÀgrade ge mig bolÄn med tvÄ anledningar, 1 de pÄstod jag inte hade nÄgon svensk inkomst, jag visade upp anstÀllningsintyg men hjÀlpte inte. 2 jag hade missat att betala ett bolÄn i tid tidigare nÀr jag bodde i utlandet, men jag anser det var inte mitt fel dÄ de inte informerat mig om Àndrade betalningsmetoderna. De struntade i detta och nekade mig nytt bolÄn.

Kommer aldrig anvÀnda Swedbank igen.

• Gilla
Haagbard och 2 till
  • Laddar…
L Lars3344 skrev:
Har haft Swedbank sedan urminnes tider. Fick 0.09 sÀnkning pÄ bolÄnerÀntan, de gillar verkligen premiera trogna kunder.
Sedan alltid Àr trogna kunder bankernas bÀsta/enklaste kunder. Byt bank.

• Gilla
NötegÄrdsgubben
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
För att det Àr ett jÀkla projekt att byta?
Det lönar sig rÀtt fort om man byter bank.

Fadt det Àr det inte. Den nya banken hjÀlper dig. Men ja, lite pyssel stuva om Autogiro etc men vanligtvis vÀrt det.

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
N Nybyggerska skrev:
Fadt det Àr det inte. Den nya banken hjÀlper dig. Men ja, lite pyssel stuva om Autogiro etc men vanligtvis vÀrt det.
Vi snackar 5 minuter. UngefÀr lika mycket tid man borstar tÀnderna pÄ EN dag.

Var förvÄnansvÀrt lÀtt att byta. Iaf till LÀnsförsÀkringar som vi valde. Vinsten gÄr till kunderna istÀllet för till aktieÀgarna.

L Lars3344 skrev:
Jag hade bundet i 5 Är pÄ 1.65 i rÀnta och nu fick jag 3.5 pÄ 2 Är. De drog alltsÄ av 0.09 sÄ det blev 3.5 %
Drog av 0,09 frÄn 3,5 sÄ det blev 3,5.?

Att du hade 5Är pÄ 1,65 har vÀl inget med nÄt som helst att göra?

D DanielSt81 skrev:
örmodligen kommer snart en höjning frÄn RB. Europeiska centralbanken höjde redan 0,25%. Bankerna ser att lÀget Àr ostabilt och dÄ blir det svÄrare.
Bankernas prognoser har inget med lÄnerÀntan att göra utan den utgÄr HELT frÄn marknadsrÀntan

L Lars3344 skrev:

• swed kopiera.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Ledsen
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Jag har köpt en lÀgenhet och ett hus i nutid utan att fÄ kontakt med banken. Dom gick inte att nÄ. Jag har varit kund sen 1980. (Givetvis inte i Swedbank, men föregÄngarna.)
Jag vill byta till Handelsbanken.
DÀr kan man gÄ in och fÄ svar pÄ en frÄga utan att boka tid eller ta semester frÄn arbetet för att passa för banken.

Jag Ă€r företagskund i Swedbank sen 2003... men det dom Ă€r hemligare Ă€n SÄPO!! Dom Ă€r omöjliga att fĂ„ tag pĂ„, att nĂ„! Jag har prövat, men HUUR mycket ska man pröva!?

M miks62gbg skrev:
Kan inte hÄlla med om Swedbank Àr nÄgon bra bank.

Jag var trogen kund i 35 Är, hade Àven bolÄn och flyttade utomlands i 2 Är, jag hyrde ut huset och behöll bolÄnet, jag bestÀllde eftersÀndning av all post. Jag betalade de rÀkningar som inkom till mig, annars anvÀnde jag en utlÀndsk bank för det mesta och Àven Ica banken som jag ocksÄ anvÀnde mest för att betala ett fÄtal kvarvarande svenska rÀkningar.

Helt plötsligt fick jag ett brevbrev frÄn Swedbank, jag hade inte betalat bolÄnet. Det visade sig senare de hade slutat skicka ut lÄneavier utan att informera förÀndringen via vanligt brev. Informationen fanns bara pÄ Swedbanks hemsida vilket jag aldrig loggade in pÄ.

NÀr jag flyttade tillbaka till Sverige efter ett par Är Ätergick jag till det tidigare arbetet med samma lön, och ville köpa ett nytt hus i sverige, de vÀgrade ge mig bolÄn med tvÄ anledningar, 1 de pÄstod jag inte hade nÄgon svensk inkomst, jag visade upp anstÀllningsintyg men hjÀlpte inte. 2 jag hade missat att betala ett bolÄn i tid tidigare nÀr jag bodde i utlandet, men jag anser det var inte mitt fel dÄ de inte informerat mig om Àndrade betalningsmetoderna. De struntade i detta och nekade mig nytt bolÄn.

Kommer aldrig anvÀnda Swedbank igen.
Jag hade tidigare Swedbank och jag hade dem sedan jag föddes. Jag hade allt hos dem. NÀr det var dags att sÀtta om bolÄnet sÄ nekade de mig att göra det. BolÄnet hade dÄ haft i över 10 Är hos dem och amorterat av ca 360 000 kr pÄ lÄnet. ( Àr lÄg inkomsttagare). De skyllde pÄ att jag tjÀnade för lite. Trots att kpin var bra, dÄ jag har en lÄg avgift för brf. Jag hade inga andra lÄn alls. SÄ nÀr de nekade mig att sÀtta om bolÄnet bytte jag till SEB. Inget krÄngel alls byta, bolÄnet flyttade jag till Hypoteket. PÄ hypoteket fick jag dessutom 2% lÀgre rÀnta Àn vad Swedbank hade pÄ motsvarande bindningstid. Det som var krÄngel var att Swedbank inte slÀppte bolÄnet till Hypoteket utan en massa tjafs. Men jag behövde bara skriva under dokument som Hypoteket skickade till kig. Tjafset tog Hypoteket med Swedbank.
Kommer aldrig att byta tillbaka. Service vet de inte vad det Àr inte heller vad en bra kundrelation Àr.

L Lars3344 skrev:
TyvÀrr har jag redan lÄst
Man undrar ju varför efter en sÄn hÀr trÄd, men banken Àr sÀkert nöjd.

• Gilla
SÄgspÄnPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.