Senaste aktiviteten
-
JJazza1 svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Har för mig att det heter ”logoped”, eller???
-
SSimbasand gillade Redaktionens inlägg i tråden Fem drömhus du bara måste titta närmare på - vilket är din favorit?.Mäklarsajterna svämmar över av snyggt renoverade och högklassiga hus vi kan inspireras av inför det egna husbygget eller renoveringen...
-
Posto gillade fredrik.johanssons inlägg i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Det är ju ett gammalt gjutjärnsavlopp. Det ska sitta en plugg i det runda hålet. Har du inte kvar skruven har jag för mig det finns... -
Du måste täppa till det cirkulära hålet till höger på bilden i mitten. Någon har tagit bort pluggen som satt där. -
BHej Jag är ett stort fan av konceptet markskruv, men är mindre fan av att Stavrex skruvar kostar nästan 550kr styck. Jag har ett par...
-
TTabors39 svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Gaah. En av dragfjädrarna till den uråldriga garageporten smäller av vid stängning och jag inser efter googlande att det tydligen är...
-
BBjörne57 svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Låter som Elverket satt dit för liten trafo och kompenserar med att höja spänningen för att klara höglasten. Vad har maskinen för...
-
TTabors39 svarade i tråden Den stora öltråden!.Glömde den här. Inte deras bästa men Stigbergets gör sällan helt fel.
-
RHej, att essve kallar en träskruv för konstruktions skruv men det förändrar inte att det är olämpligt med skjuvförband, det gäller även...
-
TTabors39 svarade i tråden Den stora öltråden!.Hann med några till innan Norge vunnit. Alla bra.
-
OOlov Lundkvist svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.Dum konstruktion att låta skuvarna bära lasten. En bärlina på plattorna vore bättre
-
Maja.fr svarade i tråden Proppskåp i gammalt hus.Tack för hjälpen -
JJ Vos gillade Sir Dukes inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Hmm, har lyckats missa detta... Vad var det Fuglesang sa? Alltid värt att lyssna på! (Sedan kan smarta personer verkligen ha fel, och...
-
JJag trodde som många andra här, och tydligen även avdankade astronauter, att fiber var något rätt onödigt om man bor där det finns bra...
-
JJ Vos skrattade åt 13th Marines inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Behöver vi verkligen en Fiber vs trådlöst-tråd till?
-
DHur har det gått sedan? Jag har en köksodling som försörjer iaf familjen med mat. Potatis för hela året. Lök, vitlök, morötter och gul-...
-
JJ Vos gillade Ganeschas inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.installerade fiber nu i veckan då jag fick ett bra erbjudande från Telia. Hsr inte behövt det på närmare 7-8 år nu utan enbart kört 4G...
-
DKört traktor med jordfräs på en gammal åker vi tidigare lånat ut till hästägare för sommarbete. Ska fräsa och släta till, ännu ett...
-
JJ Vos gillade jonaseriks inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.240 000 kr för att ansluta fastigheten till VA, el, fiber och fjärrvärme är rena rean. Då det bara för VA är en kostnad på ca 200 000...
-
DMen i en sådan bedömning så måste man ju även titta på alternativkostnaden. Antag att det skulle gå här att dra ledningen utan påverkan...
-
blackarrow svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Här blandar du ihop det normala tillåtna frekvensområdet med en frekvensändring som uppstår vid en driftstörning, tex... -
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Jo, jag har hittat några grejer på nätet, men innan jag kopplar något från amazon på denna dyra maskinen med finkänslig elektronik...
-
JGemini gillade inte den idén men jag hade litat mer på Bo. Det finns tydligen något som heter ringkärnetransformator för 500 spänn som...
-
D2025 producerade Kina 1175 TWh el från solkraft (Sverige producerade 168TWh el, totalt, alla energislag). Kärnkraften bidrog med 488 TWh...
-
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Det där med en klen skarvsladd låter intressant som tillfälligt lösning. Tror du att det är tryggt med 1,6kW max förbrukning och...