5 709 läst ·
98 svar
6k läst
98 svar
Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter
Allvetare
· Västra götaland
· 10 930 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 237 inlägg
Intressant ändå att man får alla anslutningar för en kvarts miljon; vi får väl anta att det är självkostnadspriset. Säkert lättanlagd mark, men ändå. Tomtpriser i exempelvis Stockholmsområdet ligger på tio till trettio gånger det, om de alls går att få tag på.
Det är för övrigt inget L i Vissefjärda, @Redaktören.
Det är för övrigt inget L i Vissefjärda, @Redaktören.
Administrator
· Skåne
· 8 669 inlägg
Aj då, jag som alltid har trott att det heter Visselfjärda. 😅 Nu har jag rättat.
Skogsägare
· 23 237 inlägg
Jag var på riktigt tvungen att dubbelkolla med Google maps så det inte var jag som trott fel om namnet sen 1900-talet…
Jag trodde som många andra här, och tydligen även avdankade astronauter, att fiber var något rätt onödigt om man bor där det finns bra täckning. Sedan fick jag en hyresgäst som ägnade sin fritid åt att skjuta ihäl andra likasinnade i uppkopplade spel. Han ville inte bli skjuten så ofta som han blev, så han betalade för fiberindragning själv. Jag som inte spelar märker inte av den mikroskopiska fördröjningen, men det gör tyligen de som spelar "på riktigt".
SpaceX - IT-bubblan 2.0Dan_Johansson skrev:
Ni minns väl "Nya Ekonomin", man investerade endast i framtida skyhöga vinster, i nutiden behöver företagen göra vinst. det var helt OK med miljardförluster.
Exkat samma fenomen som SpaceX, snacka om hypad skitaktie ;-)
Allvetare
· Västra götaland
· 10 930 inlägg
Jo, det kommer bli många bagholders där...Mats-S skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 701 inlägg
Hmm, har lyckats missa detta...Farstatjej90 skrev:
Vad var det Fuglesang sa? Alltid värt att lyssna på!
(Sedan kan smarta personer verkligen ha fel, och det vet de själva och brukar vara ödmjuka inför det. Det är de ignoranta och okunniga som brukar hysa ett monumentalt självförtroende helt i onödan. Det är väl det som är Dunning-Krüger-effekten)
Skogsägare
· 23 237 inlägg
Och det han sagt är alltså: ”Om 5–10 år bygger vi knappt fiber länge. I slutändan finns det knappt någon anledning att gräva ner fler fiberkablar eftersom det är smidigare och billigare att använda satelliter.”Farstatjej90 skrev:
Alltså inte direkt samma sak som att SpaceX kommer konkurrera ut all annan form av internettrafik. Utan ett ganska försiktigt uttalande som väl får läsas som att det i många fall kommer räcka med den tekniken då den kommer vara bra nog för mycket och ofta vara prisvärd. Man får också ta i beaktande att han sa det i samband med en börsintroduktion för ett bolag han har aktier i.
https://efn.se/fuglesang-har-kopt-space-x-om-5-10-ar-bygger-vi-knappt-fiber-langre