O oessurey skrev:
Badeværelse, el og varme
hade jag varit expert på något av dem hade jag gärna hjälp men det är jag tyvärr inte. mitt bästa tips är att få mer uppmärksamhet genom att vara mer personlig, mer bilder och mer story. jag önskar dig lycka till. hör av dig om det behövs bärhjälp/almänn hjälpreda i samband med renoveringen, armar o ben har jag

M maria01 skrev:
här är det inte en lönt det om man inte har flera anställda då går skatten up högre
Återigen obegripligt. Vad menar hon med att skatten går up?
Synt med obegripligheten för hon har säkert något att bidra med.

• Arg
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Återigen obegripligt. Vad menar hon med att skatten går up?
Synt med obegripligheten för hon har säkert något att bidra med.
du klagar på min stavning hela tiden men nu är du som har skrivit fel 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 jag är en man

Jag kan gära ha fel och ag är inte perfekt på svenska. Me jag bemödar mig att skriva så att de flesta förstår. Om man skriver begripligt ökar man chansen att få bra svar.
Som du skriver skulle ingen logopäd gissa på dyslexi. Däremot en ovilja att använda skiljetecken. Du får naturligtvis fortsätta som du vill. Men du får sämre respons och mer ovilja.
Och jag är ingen magister. Men jag antar att alla vill göra sig förstådd. Därför tippsar jag om förbättringar.
Du kan bättre!

• Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag kan gära ha fel och ag är inte perfekt på svenska. Me jag bemödar mig att skriva så att de flesta förstår. Om man skriver begripligt ökar man chansen att få bra svar.
Som du skriver skulle ingen logopäd gissa på dyslexi. Däremot en ovilja att använda skiljetecken. Du får naturligtvis fortsätta som du vill. Men du får sämre respons och mer ovilja.
Och jag är ingen magister. Men jag antar att alla vill göra sig förstådd. Därför tippsar jag om förbättringar.
Du kan bättre!
du glömde man eller kvinna 😆😆😆😆😆😆😆

T Thomas_Blekinge skrev:
Du kan bättre!
Har för mig att det heter ”logoped”, eller???

• Gilla
  • Haha
HJ-C och 2 till
  • Laddar…
Snälla alla.

Det funkar inte att försöka uppfostra varandra språkligt i forum.

Alla har olika design och träning. Sedan råkar vi mötas här för att stöta och blöta någon fråga. Gott så.

Men alla kommer hit i olika skor så att säga. Det blir snett - och lönlöst - att nagelfara det.

• Gilla
Arnejaevel och 2 till
  • Laddar…
O oessurey skrev:
Huset er i Skurup.
Jag kör från Malmö till Ystad imorgon.
Kommer då att köra förbi Skurup.
Du skriver att ni vill ha hjälp.
Samtidigt skriver du att ni inte har råd att slutföra arbetet med huset.

Hoppas du på att folket ska jobba gratis för Er?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Jeg kører fra Malmø til Ystad i morgen.
Vil så køre forbi Skurup.
Du skriver, at du ønsker hjælp.
Samtidig skriver du, at du ikke har råd til at færdiggøre arbejdet på huset.

Forventer du, at folk skal arbejde gratis for dig?
Jeg forventer ingenting. Vi har på nuværende tidspunkt ikke råd til at betale for arbejdet. Men vi siger ikke nej tak, hvis nogen tilbyder at hjælpe. Vi har brug for al den hjælp vi kan få.

• Gilla
Blåburt
  • Laddar…
O oessurey skrev:
Jeg forventer ingenting. Vi har på nuværende tidspunkt ikke råd til at betale for arbejdet. Men vi siger ikke nej tak, hvis nogen tilbyder at hjælpe. Vi har brug for al den hjælp vi kan få.
dansk?

M maria01 skrev:
dansk?
Du fattar noll! Han skrev ju tydligt i början att de är från Färöerna. Bara för ditt förståelse: Färöerna är ingen dansk koloni. Det är ett självständigt land inom det danska kungariket.

• Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det är ett självständigt land inom det danska kungariket.
Det där är en självmotsägelse

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Du fattar noll! Han skrev ju tydligt i början att de är från Färöerna. Bara för ditt förståelse: Färöerna är ingen dansk koloni. Det är ett självständigt land inom det danska kungariket.
så om jag flytar från frankrike som svensk till finland är jag fån frankrike då TS skrev inte att han var från Färöerna han skrev ju bara att dom sålt hus där så vem är det som fattar noll?

M maria01 skrev:
dansk?
Danska är ju ett officiellt språk på Färöarna så kanske skriver TS på danska (eller färöiska) och översätter till svenska (eller danska). Vi är några som försökt svara på dansk-norska men det verkar TS sedan översätta ändå. Allt som ökar förståelsen i kommunikationen är förstås av godo.

O oessurey skrev:
Der findes jo flere typer av hjælp. Det kunne for eksempel være en enkel inspektion og vurdering. Nogen med kompetanse som tar et kik i måske 30 minutter for at få et øversigt af problemet. Så selvsagt er det okay at be om hjælp uanset jeres økonomiske situation. Alle reiser begynder med et lille skridt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.