Senaste aktiviteten
-
DNja ... Tja, de har förstås byggt FLER kärnkraftverk än Sverige de senaste 40 åren. Men som andel av deras elproduktion ökar inte...
-
MBetalningsmedel denna gången är fotbollskort till hans VM samlarhäfte. ”Oavsett ras, religion, politisk åskådning och ålder, pratar man...
-
Farstatjej90 svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Gemini gillade inte den idén men jag hade litat mer på Bo. Det finns tydligen något som heter ringkärnetransformator för 500 spänn som... -
Hhhallen gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Nej, men det har inte med det här att göra i det här fallet. Lojaliteten kommer nämligen inte av utbetalningen som sådan utan av möjliga...
-
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Kanske ska testa som Bo. Siltberg skrev. En 0.75 mm2 skarvsladd och hålla koll på att den inte blir för varm.
-
Alfredo gillade Thomas_Blekinges inlägg i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Jag kan gära ha fel och ag är inte perfekt på svenska. Me jag bemödar mig att skriva så att de flesta förstår. Om man skriver begripligt... -
SHej, träskruv bidrar inte med kläm kraft tillräckligt över tid, möjligen i närtid innan virket torkat och krympt man bör använda vagns...
-
JRäkna på hur lång sladd du behöver för 15 v spänningsfall Kanske kan köpa en rulle 100m och ställa bredvid maskinen? Behöver ju bara...
-
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Jo det är det. Tyvärr är maskinen på en campingplats och det finns många enfasförbrukare iom att varje campingtomt får en 1 fas...
-
HFärdig för i kväll🥵
-
”Byt inte bank! Skaffa en till” Det var en reklam för längesedan. Genial. Jag har nog 4 olika banker. En funderar jag på att avsluta... -
Har man 2-3 storbanker och 1-2 nishbanker så är det inget behov av att "byta" Man ska då inte bara ha en bank, det hade man när man... -
Huddingebo svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Lite meck är det väl ändå med att ordna upp alla autogiron och e-fakturor osv till nya banken.. Eller hur gör du? Jag har inte lyckats... -
Är det? Det är ju inte förbjudet att ha flera banker. -
Varför envisas folk med att fortsätta vara kunder hos storbankerna trots att de har de sämsta villkoren? -
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.GGM Gastro är ett tyskt företag som är den europeiska marknadsledaren för gastronomiutrustning och köksredskap så vi kände att det borde...
-
BBästerortarn gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Och det han sagt är alltså: ”Om 5–10 år bygger vi knappt fiber länge. I slutändan finns det knappt någon anledning att gräva ner fler...
-
yonna svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Jag ska också ersätta en jättestor ask. Vill egentligen sätta en Platan för att hinna uppleva stort träd i min livstid - men både... -
BBästerortarn gillade fribyggs inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.De som köper de aktuella tomterna.. Inte för att fjärrvärme och fiber egentligen är nödvändigt, men att komma över en sjönära byggbar...
-
BBästerortarn skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Nä men vi behöver inte fler listpristrådar heller men dom kommer ändå lika säkert som skattmasen...
-
BBästerortarn gillade 13th Marines inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Behöver vi verkligen en Fiber vs trådlöst-tråd till?
-
BBästerortarn skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag har Fuglesang på min sida , han har uttalat sig nyligen. Förlåt mig om jag antar han e smartare än du🤔
-
BBästerortarn gillade Dr Benzs inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag trodde inte att jag behövde fiber förrän jag behövde det.. då bor vi ca 300 m från en sändare med 5G+ men det blir ändå en helt...