peteds01
205
Poäng
194
Inlägg
4 år
Medlem i
3
Startade trådar
4 apr 2022
Blev medlem
8 timmar
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
peteds01 svarade i tråden Alkylatbensin istället för e85?.Du ska använda e85, munstycken är special för just e85. Har också Stiga med e85, funkar bra i tätorten😀 -
peteds01 svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Flytta gula tråden på natten 50cm mot deras sida. -
peteds01 svarade i tråden Klinkers på befintliga klinkers i badrum.Bäst är väl: 1.förhöjningsring på avlopp. 2.flyt med nytt fall. 3.Limma plastmatt med uppvik. 4. Ny plastmatta på vägg. -
peteds01 svarade i tråden Luftledning ok eller risk?.I sig isolerat utförande hela vägen från luftledning(alus) in genom 'näsan' till låda på insidan med 3st huvudsäkringar, som sedan via... -
peteds01 svarade i tråden Quiz: Vad kan du om luftvärmepumpar?.Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 533 andra personer (45%) som har gjort quizet "Vad kan du om luftvärmepumpar?" -
peteds01 svarade i tråden Quiz: Vad kan du om luftvärmepumpar?.Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 533 andra personer (45%) som har gjort quizet "Vad kan du om luftvärmepumpar?" -
peteds01 gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Möjlighet att gå emot byggnämndens bedömning av 'bevarandevärden'?.Enklast är väl att spela med byggnadsnämndens medarbetare, få bygglovet och bygga carporten och få slutbesked. Carporten dödar ju... -
peteds01 gillade Alfredos inlägg i tråden Samfälligheten har infört straffavgift för vatten. Är det lagligt?.Jag förstår överhuvudtaget inte samfällighetens roll i vattenförbrukningen om ni har kommunalt vatten med egna mätare. Hur får den ens... -
peteds01 svarade i tråden Grannen vill göra en felaktig lösning på sitt avlopp..En bra sak är väl att den gamle säljaren installerar spolande wc samt sluten tank typ 3 kubik och låter resten vara. -
peteds01 gillade stareezs inlägg i tråden Källaren med garage från -53, med tillhörande hus såklart...Passar på att posta om nästa projekt: Ta bort en vägg i garaget och oljetanken. Tanken är redan tom, och bergvärmen ska snart... -
peteds01 svarade i tråden Kasta ut utkastaren.Köldsprängd. Byt allt. -
peteds01 svarade i tråden Avloppsbrunn - fullt med vatten i inkommande rör.Felaktigt fall på ledning i mark. -
peteds01 svarade i tråden Rör-i-rör, tveksam teknik?.Jag fick läckage i vägg mellan våtrum (byggt 2017) och sovrum. Skar upp vägg i sovrum(ville inte skada tätskikt våtrum), lossa de s k... -
peteds01 svarade i tråden Träd som vält. Kapa och låta falla tillbaka?.Går utmärkt att kapa stam 2-3m upp och välta tillbaka rotvältan, den stammen blir då ett utmärkt insektsbo många år framöver.
Allmän info
- Kön
- Man