Eller i alla fall kasta ut han som installerat den:) Hade en med enbart kallvatten. Anlitade en röris som drog fram varmvattenrör genom garaget och monterade denna. FM Mattsson 42820050.
Han ska komma tillbaka och kolla på det. Även hans rördragning har mer att önska så vet inte om han ens vet hur han ska lösa det.
Har någon annan samma problem? Det borde väl inte läcka något vatten alls?

• Wow
  • Haha
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
Har du haft slang eller adapter sittande en frostnatt kan den köldspränga och då blir det exakt så på den modellen. Jag vet för det hände mig

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Etnoy Etnoy skrev:
Har du haft slang eller adapter sittande en frostnatt kan den köldspränga och då blir det exakt så på den modellen. Jag vet för det hände mig
Den monterades förra veckan och ingen frost sedan dess. Och ingen Gardenaadapter har suttit i mer än några minuter. Kan rörisen dragit sönder något?

B
A August_Helmer skrev:
Den monterades förra veckan och ingen frost sedan dess. Och ingen Gardenaadapter har suttit i mer än några minuter. Kan rörisen dragit sönder något?
Provade inte röris att det fungerade innan han drog därifrån?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Undrar jag också. Den är tät innan man kopplar in gardena-slangen.

A August_Helmer skrev:
Eller i alla fall kasta ut han som installerat den:) Hade en med enbart kallvatten. Anlitade en röris som drog fram varmvattenrör genom garaget och monterade denna. FM Mattsson 42820050.
Han ska komma tillbaka och kolla på det. Även hans rördragning har mer att önska så vet inte om han ens vet hur han ska lösa det.
Har någon annan samma problem? Det borde väl inte läcka något vatten alls?
Köldsprängd. Byt allt.

Krilleman
  • Gilla
maglin
  • Laddar…
Krilleman
peteds01 peteds01 skrev:
Köldsprängd. Byt allt.
Avhandlas i svar #3.

Krilleman
A August_Helmer skrev:
Hur gick det med detta?

Följde du "C" för att dubbelkolla måttet enligt min länk?

Igår var han tillbaka. Tog isär den. Monterade den igen och var enligt honom själv mycket noggrann med att följa måtten i instruktionerna och voilà, nu är den tät.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.