175 178 läst ·
1 764 svar
175k läst
1,8k svar
YEEEEEEESSSS!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 inlägg
YEEEEEEESSSS. Och gräsklipparen går bra ??
Förra året kom jag över en obetydligt använd motor komplett med drivning till min gräsklippare, kan ju vara bra att ha om den ger upp, men jag behöver nog inte byta i blå rasket.
För några år sen blev den lite svårstartad, man fick dra 2-3 gånger innan den startade, lösningen blev att prima 5 ggr istället för 3 ggr, sen dess har den gått på första draget.
Första uppstart idag för säsongen, den 24e i ordningen, då brukar ju gammal motorer vara lite tjuriga, så jag primade 7 ggr och den gick direkt 🙂 Fan vet om jag inte ska ge den lite ny olja för att den var så duktig, det var några år sen.
YEEEEEEESSSS var för saker som bara funkar, behöver jag nämna att det är en Klippo 😉
Förra året kom jag över en obetydligt använd motor komplett med drivning till min gräsklippare, kan ju vara bra att ha om den ger upp, men jag behöver nog inte byta i blå rasket.
För några år sen blev den lite svårstartad, man fick dra 2-3 gånger innan den startade, lösningen blev att prima 5 ggr istället för 3 ggr, sen dess har den gått på första draget.
Första uppstart idag för säsongen, den 24e i ordningen, då brukar ju gammal motorer vara lite tjuriga, så jag primade 7 ggr och den gick direkt 🙂 Fan vet om jag inte ska ge den lite ny olja för att den var så duktig, det var några år sen.
YEEEEEEESSSS var för saker som bara funkar, behöver jag nämna att det är en Klippo 😉
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 829 inlägg
Yes!
Vädergudarna gav oss 35mm regn idag, första regnet på flera månader.
Vädergudarna gav oss 35mm regn idag, första regnet på flera månader.
Efter en dryg vecka utan internet är det nu äntligen tillbaka (YEESS!) efter besök av servicetekniker.
Förstärkaren hade gett upp.
Det var enligt teknikern dock något som inte borde finnas i en villa, snarare ett lägenhetshus.
Han ville heller inte kännas vid att det skulle varit deras. När den togs bort var dock signalen för låg, så det är rätt uppenbart att en förstärkare behövs.
Han tog dock med sig förstärkaren (konstigt agerande om han är säker på att den inte är deras, trots att den är tydligt märkt med ComHem loggan) och skulle kolla med serviceavdelningen (Gaaahhh!).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var enligt teknikern dock något som inte borde finnas i en villa, snarare ett lägenhetshus.
Han ville heller inte kännas vid att det skulle varit deras. När den togs bort var dock signalen för låg, så det är rätt uppenbart att en förstärkare behövs.
Han tog dock med sig förstärkaren (konstigt agerande om han är säker på att den inte är deras, trots att den är tydligt märkt med ComHem loggan) och skulle kolla med serviceavdelningen (Gaaahhh!).
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 367 inlägg
Hehe, ja den där ska absolut inte sitta i en villa. Typiskt D3:a, sitter i tex en elcentral och förstärker mellan 20-30 uttag.tveksamt skrev:
Efter en dryg vecka utan internet är det nu äntligen tillbaka (YEESS!) efter besök av servicetekniker.
[bild]
Jag köper det rakt av, men lite lustigt av honom att tro att vi skulle satt in den själva, när det är flera grannar som har förstärkare insatta av comhem/tele2 i sina hus. Och att signalen är för låg utan förstärkare pekar väl rätt entydigt på att de borde ersätta den tänker jag.[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 367 inlägg
Verkar som att projektering av nätet inte varit så genomtänkttveksamt skrev:
Det är mycket möjligt! Jag kan inte riktigt uttala mig om vad som borde ha gjorts annorlunda dock, jag har helt enkelt inte kompetensen på området för det.[SKPG]Zamora skrev:
När det kommer hit en servicetekniker för att åtgärda problemet förväntar jag mig att han gör det, och inte lämnar det med "det funkar nu... men signalen är egentligen alldeles för låg mot för vad den ska vara, så det kan problem. Kommer väl visa sig som avbrott då och då för modemet får jobba lite för hårt för att hålla anslutningen öppen...".
Men men, det funkar just nu, har inte märkt av något knas sedan han lämnade. Och ska väl inte såga dem riktigt än, serviceavdelningen kommer väl förhoppningsvis tillbaka med något vettigt om att det ska åtgärdas på ett eller annat sätt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 829 inlägg
"Det är fredag och detta är det enda jag har i bilen"-lösning?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2p9Kwa/regeringen-presenterar-krispaket
bra för plånboken iallafall..
bra för plånboken iallafall..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 958 inlägg
Rätt övertygad om att det blir ett "gaaaahhh" snart...
Stimulera förbrukning när vi går mot en brist känns tveksamt... 🤔
Stimulera förbrukning när vi går mot en brist känns tveksamt... 🤔