H
hempularen
88 265
Poäng
57 954
Medlem i
263
Startade trådar
1 feb 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
HOm jag uppfattar dig rätt så hade du bygglov, men för en annan position än där du byggde? I så fall finns inget bygglov, stugan är ett...
-
Hhempularen gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Hur ser det ut min stuga 18kvm står alldeles vid grannens tomtgräns.Allt preskriberades tio år efter att det byggdes så länge som det inte är i strandskyddsområde. Bara att säga som det är: att stugan...
-
Hhempularen gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Väganslutningsavgift för obebyggd tomt utan infart?.Där saknas i grunden lagstöd. Att bygga ett hus med dessa transporter är en förväntad användning av en fastighet för bostadsändamål. Så...
-
Hhempularen gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Hur koppla spotlight (två likadana är kopplade olika).Man kan också, om man stänger av autocorrect, kalla den tändtråd. ;)
-
Hhempularen svarade i tråden Väganslutningsavgift för obebyggd tomt utan infart?.I inlägg #64 uppfattar jag att du äger nyavstyckade tomter, och att du inte har för avsikt att betala de beslutade avgifterna. Någon...
-
Hhempularen svarade i tråden Väganslutningsavgift för obebyggd tomt utan infart?.Men huruvida lantmäteriet har fattat ett korrekt beslut eller inte är ju en sak. Men såvitt jag förstår så har ett beslut fattats...
-
Hhempularen svarade i tråden Dekorplattorna släpper från underlaget.Det ser inte ut som murbruk, utan kakelfix, vilket i så fall är ett korrekt material (fast det finns fix för utebruk, eller inomhusbruk...
-
Hhempularen svarade i tråden Swebygg I Knivsta.Du kommer inte att hitta en bra hantverkare som kan börja bygga i augusti.
-
HHej Anledning till att använda gängtejp är att linet sväller lite när det är fuktigt och kan spräcka den tunna ingjutna mässingsgängan.
-
Hhempularen svarade i tråden Hur koppla spotlight (två likadana är kopplade olika).Det där med sockerbit för ihopkopplade i taket låter inte bra. Kopplingar måste ligga i en eldosa. Och man använder normalt inte...
-
Hhempularen svarade i tråden Hur koppla spotlight (två likadana är kopplade olika).Till en lampa har du dels en tråd som för ström till lampan. Den kallas tandtråd och kommer från strömbrytaren/dimmern eller vad du har...
-
Hhempularen gillade Nissenss inlägg i tråden Vad har ni betalat för arvode till mäklare. BRF tätort..Tja, är aktiv på visningarna, stylar bostaden, lägger tid på objektbeskrivningen, jobbar aktivt med budgivarna, tar bra bilder, kanske...
-
Hhempularen svarade i tråden Vad har ni betalat för arvode till mäklare. BRF tätort..Jag var tidigare också av tron att en mäklare egentligen inte tillför så mycket. Mer att en dålig mäklare kan shabbla bort affären...
-
HHur ofta är det relevant ? det gäller ju vanligen bara speciella bostäder, antingen utförandet eller specifika områden.
-
Hhempularen svarade i tråden Väganslutningsavgift för obebyggd tomt utan infart?.Och då lär de väl bli rätt svårsålda. Styrelsen ör som sagt skyldig att driva in den här summan. Om de inte gör det så kan styrelsen...
-
Hhempularen gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Väganslutningsavgift för obebyggd tomt utan infart?.Med så lågt fastighetsvärde kan man bara förlora pengar på att stycka av tomter. Det får s a s ske på ideell grund då. Om styrelsen...
-
HJag håller med tommib här, det är nog bäst att bryta strömmen tills det är fixat. Felet i sig bör inte vara särskilt svårt att hantera...
-
HOm man ser på din andra bild är det betydligt nyare delar där än på den första som kanske är från andra änden inne i huset. Så kanske...
-
Hhempularen svarade i tråden Ny lampknapp, svårt att förstå kablarna.En knapp kan du få dit, (köp en kronbrytare som nämnts i tråden). men koppla inte in den svarta tråden. Om det är högst tillfälligt kan...
-
Hhempularen svarade i tråden Vad har ni betalat för arvode till mäklare. BRF tätort..Beror nog mycket på vilken prisnivå bostaden ligger på. Lite krasst så behöver mäklaren få in en summa per objekt, ungefär samma belopp...
-
HOm det är i nederkant där det står L3 nu nu syftar på så här jag stegat mig igenom systemet med den enda knappen som går att trycka på...
-
Hhempularen svarade i tråden Vilket rör i mark för att förbereda för elanslutning av fastighet..Det är kanske inte självklart att elbolaget väljer att ansluta just där, även om det ser ut att vara närmaste punkt till ledningen.
-
Hhempularen svarade i tråden P-bot från utlandet.Det låter ju märkligt. Men har du överhuvudtaget parkerat i landet det gäller? Kolla i så fall hur dessa ärenden brukar se ut där.
-
Hhempularen svarade i tråden Vad har ni betalat för arvode till mäklare. BRF tätort..Jag tror att det bästa är att inte titta alltför mycket på arvodesnivån. Utan leta fram en BRA mäklare. Titta på vilka mäklare som...
-
Hhempularen svarade i tråden Fuskhärva med bolån - rättegångar inleds i höst.Om det är en kriminell utan arbete så handlar det ju dessutom om penningtvätt.
-
Hhempularen svarade i tråden Fuskhärva med bolån - rättegångar inleds i höst.Jo men de något stelbenta reglerna som bankerna håller sig med för att bedöma kreditvärdighet syftar ju till att säkerställa att den...
-
Hhempularen svarade i tråden P-bot från utlandet.OM kravet har faställts i domstol i ett annat EU land, så kan det drivas in i Sverige utan ytterligare prövning i svensk domstol, som...
-
Hhempularen svarade i tråden Eldragning till hönshus.Jag har inte koll på detaljerna. Men det handlar både om materialtyper och hur ledningar dras. För att ge skydd mot gnagare.
-
Hhempularen svarade i tråden Eldragning till hönshus.Installation i hönshus, borde väl följa samma striktare regler som stallbyggnad? (Jag vet inte).
-
HBara ett litet förtydligande:"Förstår att elektriker måste installera eller godkänna dragning". Ska det göras rätt ska elektriker...
Bilder
Visa mer
hempularen har laddat upp 38 bilder.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man