H
hempularen
85 645
Poäng
56 244
Medlem i
257
Startade trådar
1 feb 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:Besökte tråd Byta sladd ugn
-
Hhempularen svarade i tråden Byta sladd ugn.Om du kapar bort några cm av kabeln, så har du garanterat frisk kabel. Den har blivit överhettad vid kopplingsplinten, troligen är dte...
-
Hhempularen svarade i tråden Förslag: Nya regler om dolt fel.Jag håller med om att obligatorisk bes. klausul vore en bra tanke. Lite skeptisk att det nödvändigtvis måste utföras av bes. man. I...
-
Hhempularen svarade i tråden Fel dränering av tomt..Om vi nu antar att det som syns på bilderna är i samband med ett rejält regn? Hur lång tid tar det för vattnet att rinna undan, efter...
-
Hhempularen svarade i tråden Hjälp tyda elkablar i väggdosa.Jag har raderat en del behörighetsdiskussion ur tråden. Det är inte det som efterfrågas. Håll er till ämnet! /moderator
-
Hhempularen svarade i tråden Varför funkar inte viss el? Inga proppar verkar ha gått?.Den är normalt plomberad.
-
Hhempularen gillade Tolvpinns inlägg i tråden Varför funkar inte viss el? Inga proppar verkar ha gått?.Nej, det såg ut så här under locket
-
Hhempularen svarade i tråden Fylla med betong runt källargolv.Det finns flytspackel som tål tillskjutande fukt. De typer som inte tål fukt blir spröda och ”jäser” när de mättats med vatten (mättas...
-
Hhempularen svarade i tråden Koppla in element på 4 faser.Om du med "uttagsdosa" menar ett vägguttag, så måste du först veta om det är 400V eller 230V här. Du vill inte ha 400V i ett vägguttag.
-
Hhempularen svarade i tråden Koppla in element på 4 faser.Du måste börja med att kolla om ditt gamla element går på 230 eller 400V, och vad ditt nya går på. Sedan behöver Du ta reda på vad...
-
Hhempularen svarade i tråden Nya amorteringskrav försämring för befintliga bolånekunder.De jag känner som ligger på de nivåerna är människor som egentligen inte behöver låna. De har stort kapital nedplöjt i eget bolag, de...
-
Hhempularen gillade grovspacklarns inlägg i tråden Nya amorteringskrav försämring för befintliga bolånekunder.Det är inget du behöver gissa om, FI har statistik på det. Förra året hade ca. 10% av nya låntagare (i storstockholm) en skuldkvot över...
-
HTS länkade ju själv i första inlägget till en dom i HD. Den går väl inte att missförstå? ”Det sagda leder till bedömningen att även en...
-
HJag hade för många år sen en liknande upplevelse. De satte en pbot och stod kvar vid bilen intill när jag kom tillbaka. Jag hade då...
-
Hhempularen svarade i tråden Dolda fel eller inte, hur gör man..Fast det där går inte ihop. "Fel som uppstår efter kontraktskrivandet", det tolkar som fel som uppstår under tiden från kontrakt till...
-
Hhempularen svarade i tråden Nya amorteringskrav försämring för befintliga bolånekunder.Jag tror att den belåningsgraden är relativt ovanlig. Jag vet att bankerna är ganska ovilliga att ge så höga lån, även om personen har...
-
Hhempularen svarade i tråden Förvirrad far som äger bostadsrätt.Det gör ju att det har skaplig chans att fungera. Det borde gå att få in som någon form av anteckning i lägenhetsregistret.
-
Hhempularen svarade i tråden Finns det regler för placering av hus?.Men går det att få bygglov för nytt hus, utan att samtidigt riva bef. hus?
-
Hhempularen svarade i tråden P-bot från Hojab som kör fulspel, vad göra?.Jo, men då begriper de inte vad det innebär att driva en butik. En butik som håller sig med persinal som har som uppdrag att trakassera...
-
Hhempularen svarade i tråden Går det att direkt byta minilysrören på bilden till dito LED?.Jag har bytt ut liknande rakt av i våra badrumsarmaturer. Handlade LED rören på ClasOhlsson.
-
Hhempularen svarade i tråden P-bot från Hojab som kör fulspel, vad göra?.Klaga till butiken du handlade i. Varför håller de sig med egen inhyrd personal som har som arbetsuppgift att trakassera deras kunder...
-
Hhempularen svarade i tråden Temu kopplingsklämmor.Jag vågar inte använda Biltemas klämmor heller. Fast de är troligen 1000 ggr bättre kvalitetskontrollerade än de där från Temu. Det där...
-
Hhempularen svarade i tråden Förlägna DC kabel från led.Ur elektrisk funktion och säkerhetsaspekt. Så kan du ta vilken kabel som helst. kanske inte supertunn signalkabel. Telekabel är ju ofta...
-
Hhempularen svarade i tråden Förvirrad far som äger bostadsrätt.Om man kan hindra bostadsrättsföreningen att bevilja medlemsskap för bedragaren, så blir överlåtelsen ogiltig. Kanske man kan prata ,med...
-
HDet spelar faktiskt ingen roll vilken man väljer av dom två varianterna som är listade ovan. En 10mm klämringsände (ej förminskad)...
-
Hhempularen svarade i tråden Anslutning kulventil - kokblandare.Har inte läst din andra tråd, så osäker på vad du behöver. Men den övre har klämringskoppling åt båda håll. Den skall alltså tättas på...
-
Hhempularen svarade i tråden Temu kopplingsklämmor.Just sådana kopplingsklämmor hör nog till det jag minst skulle vilja ha av okänd kvalitet. Helt oavsett vad de kan ha för CE märkning...
-
HKaklingen ser ut som 80 tal tycker jag. Men det har givetvis gjorts senare också. Golvet kan absolut vara från 80 talet också, men...
-
Hhempularen svarade i tråden Trasig golvvärme , vems fel.Och vad har hänt efter att elektrikern var där före flytspacklingen? Gick kabeln då upp till sin dosa, du har inte gjort någonting som...
-
Hhempularen svarade i tråden Trasig golvvärme , vems fel.Men det ligger väl troligen på dig som "projektledare" att kalla dit elektrikern för mätning när flytspacklingen är klar? Även om du är...
-
Hhempularen svarade i tråden Är handdukstorken korrekt inkopplad?.Jag har rensat lite i tråden. /Moderator
Bilder
Visa mer
hempularen har laddat upp 32 bilder.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man