H
hempularen
87 940
Poäng
57 759
Medlem i
260
Startade trådar
1 feb 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:Besökte tråd Trafo från 240 volt till 220 volt?
-
Hhempularen svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Det som kallas high voltage switch på schemat ser ut att vara en knapp. Är det ev. bara återställningsknappen? Eller är det en knapp som...
-
Hhempularen svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Då bör man läsa specen för UPSen noga. Vissa fungerar så att de tar in godtyckligt dålig spänning, omvandlar till klenspänning som...
-
HSom sagt det är väsentligt att du kämpar med näbbar och klor för att få detaljplanen skriven så att ditt nuvarande hus inte blir...
-
HDet är ju inte att rekommendera att ha en trådgårdskoppling (gardena-typ) trycksatt under längre perioder om det är din tanke? Inte...
-
Hhempularen svarade i tråden Är detta hantverksmässigt utfört?.Den påstås vara OK med lutning ned till 3 grader. I databladet. Blir lite förvånad. Men på den punkten verkar det vara OK.
-
Hhempularen svarade i tråden Firmabilar - skattefusk.Vet inte riktigt vad du menar med det. Det är överhuvudtaget inte någon bra ide att ha en "kreativ körjournal". OM firman utsätts för...
-
Hhempularen svarade i tråden Firmabilar - skattefusk.Om det handlar om en statlig bil som lånas för privat bruk, så tar den anställde en enorm risk. Statligt ägda bilar är oförsäkrade...
-
Hhempularen svarade i tråden Laga klämring tenporärt.Går det inte att bara trycka ned ringen då? Annars om det är för så kort tid så skulle jag nog ta till en sådan fulreparation också...
-
Hhempularen svarade i tråden Induktionshäll till nytt kök.Jag kroknade på electrolux produkter i förra omgången vitvaror. Vi renoverade köket 2006. Kyl o frys fick vi byta ca 2016, kylen hade...
-
Hhempularen svarade i tråden Bygghemma: “Kunden har handlat i ond tro”.Eftersom det är Bygghemma så lär han inte få någon leverans trots ARN utslaget. Han hade haft tur om det skulle blivit någon leverans...
-
Hhempularen svarade i tråden Funkar det att ha golvvärmeslingor såhär?.Under förutsättning att ditt laminatgolv rekommenderas att ligga på golvvärme (tror inte alla laminatgolv är "godkända"), så borde det...
-
HDet som kommunen verkar försöka hävda, och som jag misstänker ännu inte prövats, är att om du gör en fasadändring på en byggnad som...
-
HI deras "urklipp" står det iofs. uppräknat altan som öppen area. Man unrar ju lite var de klippt ifrån. Och om där kan finnas några...
-
Hhempularen svarade i tråden Stämde grannen: servitut för rörledningar fanns.Men i en sådan bedömning så måste man ju även titta på alternativkostnaden. Antag att det skulle gå här att dra ledningen utan påverkan...
-
HNu har jag bara skumläst det du skickade med. Men jag uppfattar att de vill avslå ett bygglov. På de grunder man bedömer bygglov. Men en...
-
HDet handlar nog snarare om att dte inte finns någon paragraf som säger att en åtgärd skulle vara förbjuden. När du behöver söka...
-
HMen det gällde väl ert ursprungliga bygglov, där de tyckte att huset skulle dominera för mycket? Det var ju i så fall ett...
-
Hhempularen svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vi vet ju som sagt väldigt lite om gåvobrevet. Uppenbarligen var gåvan inte fullbordad, i så fall skulle det inte gått att sälja. Men...
-
Hhempularen svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Njaa. I vissa delstater ställer de en del krav för att man skall få etablera sig i byggbranschen, med det följer ett personligt ansvar...
-
Hhempularen svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Nu blir man ju alltid lite extra försiktig med att koppla skyddsjord någonstans. Men förutsatt att du kan vara 110% säker på att X...
-
Hhempularen svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Men det är väl ingen som invänder mot det? De flesta av oss förstår att det kostar tid att hantera material, oavsett om det köps/hämtas...
-
HMan kommer in på gråzoner här. Jag tror att tolkningen (som kanske inte ännu tolkats i domstol) är att så länge du gör icke...
-
Hhempularen svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.OM det är ditt påslag på faktiskt inköpspris, så tror jag ingen klagar på det. Även om det skulle visa sig att dit faktiska inköpspris...
-
Hhempularen svarade i tråden Är detta hantverksmässigt utfört?.Ser ut att vara väldigt låg lutning på taket. Då brukar det krävas speciella produkter. Vet du exakt vilken papp de har lagt? Sedan är...
-
HDet väsentliga med vattenlås är att dte skall finnas en mängd vatten som hindrar luft från avloppet att komma upp. Det löses på lite...
-
HPå din beskrivning låter det som en normal lösning, men det kan säkert vara fel också. Vattenlås är ofta kontruerade så att när du...
-
HElcentralen/gruppförteckningen borde kunna ge en vägledning...
-
Hhempularen svarade i tråden Göra om plattgrund eller lägga trädäck direkt?.Om du vågar lita på att plattorna inte sjunker eller trycks upp av tjäle, så är det ju bara att bygga, och justera höjden öfr varje...
-
Hhempularen svarade i tråden installera tvättmaskin med fast el.Det är ju en kraftig indikation på att det bör gå att koppla in en maskin som du har tänkt dig. Personligen skulle jag ändå...
-
Hhempularen svarade i tråden installera tvättmaskin med fast el.Är det första gången som något skall kopplas in i dosan, eller har det funnits en tvättmaskin där förut? Det finns en extremt liten...
Bilder
Visa mer
hempularen har laddat upp 38 bilder.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man