tommib
Det låter olämpligt att ha barn där om något är spänningsatt. Slå av huvudbrytaren och använd batterilampor.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fairlane
Jag håller med tommib här, det är nog bäst att bryta strömmen tills det är fixat.
Felet i sig bör inte vara särskilt svårt att hantera, men det är så otroligt uselt gjort det vi har sett, så även om man hanterar det så vet vi ju inte vad mer samma pajas har kopplat. Även om man löser det här problemet så kanske något mycket farligare fel finns, som vi inte känner till.
Jag skulle nog också kontakta säljaren och begära ersättning för detta. Säljaren kan ju förneka allt och då får man släppa det och gå vidare, men med lite tur kanske denne ändå kan swisha över några tusenlappar.

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
A Astrom86 skrev:
Hej,

Har precis tagit bort en lampknapp och behöver eran expertis att förstå vad för knapp jag ska köpa och hur det ska kopplas.

knappen som satt där innan var en med två knappar och jag förstår inte riktigt hur kablarna går.

Från väggen till lampknappen är det två gula kablar och en grå kabel. Sen är det en svart kabel som är utanpåliggande och inte går in i vägen utan istället går till någon form av förgreningsdosa.

Om jag nu vill köpa en ny lampknapp vad ska jag då köpa och vad ska jag tänka på?

Tack på förhan
A Astrom86 skrev:
Hej,

Har precis tagit bort en lampknapp och behöver eran expertis att förstå vad för knapp jag ska köpa och hur det ska kopplas.

knappen som satt där innan var en med två knappar och jag förstår inte riktigt hur kablarna går.

Från väggen till lampknappen är det två gula kablar och en grå kabel. Sen är det en svart kabel som är utanpåliggande och inte går in i vägen utan istället går till någon form av förgreningsdosa.

Om jag nu vill köpa en ny lampknapp vad ska jag då köpa och vad ska jag tänka på?

Tack på förhan
A Astrom86 skrev:
Hej,

Tack på förhand
Du har även en brytare under den trasiga, byt båda och sätt dit en dubbelram så får du en snygg installation, men ta dit en elektriker som fixar till installationen

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.