A
AndersS
48 350
Poäng
27 489
Medlem i
118
Startade trådar
11 dec 2004
Senast aktiv
Livsnjutare - men fullt upp med två fastigheter
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:Spanade in flödet
-
AAndersS svarade i tråden Lockläkt med underlig dimension.Finns panelbrädor 17×45 hos vissa bygghandlare. Du bör inte se skillnaden på dessa 5 mm.
-
AAndersS svarade i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Bara att utveckla blandningen lite så att de fungerar att dricka direkt, "innovation" genom att minska antalet ej nödvändiga produkter...
-
AAndersS svarade i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Slopa sugrör så har man löst det...
-
AFärghandlaren menade på att det var bättre täckförmåga så att det bara behövdes en strykning. Jag litar inte på att vi själva målar så...
-
AAndersS svarade i tråden Klinkersgolv har rest sig i källarens tvättstuga..Om det gäller att fixa till det som lossnat och återanvända plattorna, de har ju trots allt suttit där i ca 30 år. * Knacka loss området...
-
AAndersS svarade i tråden Hur FÖREBYGGER man bäst mögel på råspont?.En del av taket i senaste förrådet efter tre år, finns inget svart någonstans. Virket ligger alltid täckt och ströat före det sätts på...
-
AAndersS svarade i tråden Hur FÖREBYGGER man bäst mögel på råspont?.Tror du teoretiskt överarbetar din oro för mögel.😉 Men jag utgår bara från praktisk erfarenhet.
-
ATyvärr, inget att satsa på. Köp ett nytt litet träd, ge det lite omsorg och du blir garanterat belönad.
-
ANär du skriver minskningen av mängden sedlar tänker jag att du menar svenska sedlar? Att euron ökat kan ju bero på att vi inte längre...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Och ett belopp säger inget om hur stor andel av betalningar som görs kontant, bara att det finns giltiga sedlar till ett visst värde.😉...
-
AJag tror att ökningen är mindre än den ser ut, även om den säkert är existerande. Inflationen mellan 2016 och 2026 ligger runt 33% vad...
-
AFinns det ett sågverk i närheten så köper alla från detta sågverk. Om det är Byggmax eller Karl Hedin. Så det blir samma oavsett. Och...
-
AAndersS svarade i tråden Hur FÖREBYGGER man bäst mögel på råspont?.När det möglar på råspont enligt din bild och utan isolering så är det när taket börjar läcka. Har använt blåträ i förrådsbyggnader utan...
-
AJag tänker att man bäst förebygger med vinteravverkning, sågning innan. 1:e april och sen torkning av panelen ute under bar himmel minst...
-
AAndersS svarade i tråden Hur FÖREBYGGER man bäst mögel på råspont?.Jag hade inte gjort något.
-
AAndersS svarade i tråden Hur FÖREBYGGER man bäst mögel på råspont?.Jag hade inte gjort något, visst kommer det vara lite svart men inget som sprider sig. Blir bara lite missfärgning. Är ju ett djurstall.
-
AJag kollar precis kvittot det är följande klassning NTR/AB G4-2 det specas på artikeln färg: grön och impregnering. Vad är det för...
-
AAndersS svarade i tråden ”Premium trall” ser trist ut redan efter 12 månader.Fundering, det är inte så att ts fått en leverans av det som kallas "premiumtrall" och har stor andel av kärnvirke, dvs inte splintved...
-
AAndersS svarade i tråden Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?.Har använt flergångspåsar i några år och fortsätter för det fungerar bra. Papperskassar har man ju ingen nytta av hemma längre med...
-
AAndersS svarade i tråden Elpriset stiger kraftigt - ny varning till villaägare.Inte alls konstigt eller "lustigt/skrämmande", vi har olika förutsättningar och el är "bara" en del av de totala kostnaderna man har...
-
AAndersS svarade i tråden Elpriset stiger kraftigt - ny varning till villaägare.Kan jag påverka elpriset, knappast. Kan jag påverka elförbrukning, lite men inte mycket utifrån gjorda åtgärder och förbrukning. Krasst...
-
AAndersS svarade i tråden Isolering av vind fritidshus.Kommer det vara uppvärmt under vintern?
-
AAndersS svarade i tråden Byta kompressor för 46 000 kr eller köpa helt ny bergvärmepumpen?.Vår Thermia installerades 2000 i januari. Den hade första generation scrollkompressor, enligt tekniker som bytte, och fick bytas efter...
-
AAndersS svarade i tråden Stänga av inkommande vatten - vad tänka på?.När du öppnat kranen fullt så drar du tillbaka den ett kvarts varv, då minskar risken att den kärvar fast.
-
AAndersS svarade i tråden YEEEEEEESSSS!.Gräsmattorna får bli gula, går inte att hålla liv i dem när torkan slår till.
-
AAndersS svarade i tråden Dricker björken så mycket att brunnen kan sina?.Tror mera på att vattentillförsel till brunn har minskat. När är den borrad och vad gav den i vattenmängd vid borrning? Brunnar kan...
-
AAndersS svarade i tråden Ny tunnare bänkskiva, höja stomme.Jag hade gjort en ram på 10 mm och sedan målat den i samma grå nyans. Ramen hamnar även över täcksidor, etc. Du kan fråga Marbodal om...
-
AAndersS svarade i tråden YEEEEEEESSSS!.Och här tvärtom, regn i prognos men veckor utan en droppe. Överlycklig att de nu kommit 7-8 mm de senaste dagarna, så ett "jaaaa"...
-
AAndersS svarade i tråden Utealtan i obehandlat virke??.Hade byggt och ersatt med nytt tryckt virke när det är utsatt för regn/snö. Den gamla är historia och bara att riva bort.
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Och som råd är att ni som idag inte har backuplösningar, fundera på det. Allt blir så mycket enklare om din mobil försvinner eller går...
Bilder
Visa mer
AndersS har laddat upp 1 264 bilder.
Filmer
AndersS har laddat upp 3 filmer.
Allmän info
- Från
- Kalmar Län
- Kön
- Man