A
AndersS
47 884
Poäng
27 163
Medlem i
118
Startade trådar
11 dec 2004
Senast aktiv
Livsnjutare - men fullt upp med två fastigheter
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:Spanade in flödet
-
AAndersS svarade i tråden Hur kan Nordsjö färg vara så dyrt?.Har det någon betydelse?
-
AAndersS svarade i tråden Hur kan Nordsjö färg vara så dyrt?.Använder bl.a. Nordsjö VX. System med oljning och sedan två lager täckfärg direkt utan grundfärg. Har tre byggnader som fått en ny runda...
-
AAndersS svarade i tråden Hur kan Nordsjö färg vara så dyrt?.Vill påstå att man inte ska generalisera dålig eller bra färg vid målning. Utgå från det som ska målas * Vad ska målas * Är det nytt...
-
AAndersS svarade i tråden Hur kan Nordsjö färg vara så dyrt?.Ett antal tusenlappar är väl acceptabelt i husunderhåll för mig om det inte sedan behöver målas om förrän efter 13-15 år. Målar själv...
-
AAndersS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.En sådan har väl trumdrivning med rem? Ta bort den och rotera trumman då märker du om den går tungt.
-
ADenna gräsfröblandning består av följande sorter fördelat på vikt: • Engelskt rajgräs (Lolium perenne): 35 % av sorterna Nui, Belida...
-
AAndersS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Beror ju på om man röjer eller slår gräs.😉
-
AAndersS svarade i tråden Vilken färg foder fasad.Det är förarbetet som avgör hur länge det håller. * Tvätta med en målartvätt ev. också medel om det är svartprickigt, jag använder Jape...
-
AAndersS svarade i tråden Hur kan Nordsjö färg vara så dyrt?.Ska handla Nordsjö VX och har räknar med den prisnivån, men i det stora hela är det kanske acceptabelt om det sedan klarar sig i nästan...
-
AAndersS svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Och de där jä.. växlarna som sedan behövde justeras.
-
AFör att man lärt sig av sina polare misstag (omskrivning av att själv gjort misstaget men inte riktigt vill erkänna det) att det blev en...
-
AAndersS svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Nu blev jag nostalgisk och man fick lära sig att alltid stoppa en trasa runt vevstaken och täta mot motor när man plockade bort kolven...
-
ADet är väl ett problem idag för dagens unga - man får inte längre experimentera vilt och lite farligt och lära sig av misstagen som 60...
-
ASjälv kör jag med vinkyl, knappast gratis men mycket godare.
-
AAndersS svarade i tråden Tips på bra Luft/luft eller liknande.Har en Gree llvp med inverter och rullar nu på 21-22 grader. För mig var det ett okänt märke när den för två år sedan ersatte en Bosch...
-
AJa, det där såg ju väldigt eländigt ut - vill man göra ännu värre för sig kan man alltid öppna en lagom sval öl/dryck 😇
-
AAndersS svarade i tråden Flyttbar AC.Samma här, 32 grader ute, 22 grader inne och 24 i sjön. Ingen aning om llvp förbrukning/kostnad, men totalt senaste dagar 7kWh/dygn...
-
AAndersS svarade i tråden Vilken elbil skall man satsa på 2026?.Har också sett att PA saknats på vissa modeller i basutförande hos Volvo. Efter att ha kört i snart 10år med funktionen är den en...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Beror på vilken operatör du har, är väl bara Telia som har GSM/2G kvar nu och under 2027.
-
AAndersS svarade i tråden Flyttbar AC.Man kan ju ha både bvp och en llvp.😉
-
AAndersS svarade i tråden Hur dölja fiberdosan?.Det blir ju nostalgi nu, vi höll på med funderingar/utveckling 97-98 hur man skulle kunna använda "bredband" för tv, film, etc.
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Du tänker nog på GSM/2G, för 3G är väl idag avvecklat hos operatörerna.
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Nu blev det komplicerat, eller så är det jag som inte förstår vad du skrivit.😀
-
AAndersS svarade i tråden Hur dölja fiberdosan?.Är det inte bara neandertalare som fortfarande jämför med blu-ray.😂
-
AAndersS svarade i tråden Hur dölja fiberdosan?.Nää, bara bekväm "friherre" som njuter av livet.😉 Låter de yngre vara lite uppkäftiga tills de samlat på sig lite mera livserfarenhet.😇
-
AAndersS svarade i tråden Hur dölja fiberdosan?.Efter ett arbetsliv inom "it/data/mobilt" så gör jag det enkelt, funderar inte utan betalar. Min fasa är när den 20-årigs LogitecOne...
-
AAndersS svarade i tråden Hur dölja fiberdosan?.Nää, utan vanliga kanaler hade min fru blivit "rätt besvärlig".😂 Är värt de hundralapparna för husfriden.
-
AJag har inte haft några andra problem med bilen än att den kom ett halvår sent pga. covid. Att ett batteri tar slut efter fem år och att...
-
AAndersS svarade i tråden Alkylatbensin istället för e85?.Som ung så köpte man Castrol olja och blandade för att mopeden skulle ha samma lukt som en del tävlingsmaskiner.😃
-
AEfter som vi inte vet orsaken till att de vill sätta en ny nätstation så utgår jag från att det är ombyggnad och förstärkning av...
Bilder
Visa mer
AndersS har laddat upp 1 254 bilder.
Filmer
AndersS har laddat upp 3 filmer.
Allmän info
- Från
- Kalmar Län
- Kön
- Man