A
AndersS
44 558
Poäng
25 677
Medlem i
115
Startade trådar
11 dec 2004
Senast aktiv
Livsnjutare - men fullt upp med två fastigheter
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:Spanade in flödet
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Vi har två bilar, se senare inlägg där det diskuteras.😃 Senast den mindre av bilarna... senast idag😎 Och de används för olika syften.
-
ASå länge jag kan minnas har avgasbilar sålts med mått om förbrukning vid blandad körning; det är ett rimligt mått och ärligt talat bryr...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Japp, då är det inget som motiverar ett byte utifrån våra förutsättningar. Lillbilen kostar oss med 750 mil/år runt 20000kr/år och vi...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Är det ett leasingavtal om du inte har kapitalkostnad? Kan du få samma idag, utifrån att för några år sedan fanns det vissa förmånliga?
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Det stämmer nog bra om du står inför ett bilbyte och då med kapitalkostnad.
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Och har man inte behov eller ser det som viktigt behöver man inte stressa på byte till elbil. Har ju följt den här tråden sedan 2018 och...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Det kommer, utvecklingen som finns idag tar några år på sig att hamna i produktion. Och det är ingen brådska att byta för oss om det...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Men om du nu ska vara ärlig visste du inte vad du skulle få, men blev nöjd, eller?😉 I mitt exempel visste vi ganska bra hur bilen skulle...
-
AHar grannen hönshus?
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Vi beställde vår i november 2017 då den bara fanns på bild som ny modell. Men visste ganska bra vad vi skulle få.😃 Samma enkla...
-
AAndersS svarade i tråden 1104609 kWh på ett dygn.Hönseriet...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Med alla dessa om och men blir det rörigt för alla som inte vill gräva i stastik för elbilsintresserade. Det tillkommer inte många nya...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Stämmer bra, blandad körning med även korta sträckor fixar vi lätt med hemmaladdning.
-
ADet är ingen som anger någon sådan. Alla anger en körsträcka som räknas fram utifrån en körcykel med blandad körning. Frågar man mig är...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Det är ju helheten som man köper bil utifrån, man kan ju inte plocka enskilda funktioner...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Ujuj, jag vill ha det som idag. Kör värmaren om det behövs och sedan lasta bilen och kör. Vill inte behöva tänka WLTP eller NEDC, osv...
-
AHar ni haft problem med oäkta björkved som inte värmer ordentligt? 😜
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag kompletterade inlägget med en laddstation på vägen.😉
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Det du skriver utan att gå in på detaljer är att skillnad på sommar kontra vinterkörning med minusgrader kan skilja upp till 33% utifrån...
-
AAndersS svarade i tråden Hur kör folk i landet och andra erfarenheter.Tidigt 80-tal körde jag ofta från kontoret i Kista till Stockholm innerstad på morgon vid 8-9 snåret. Då undvek man E4an med Haga Norra...
-
AFör dem av oss som minns när det var tvåfiligt där är det ändå en oerhörd skillnad. Dragspelsköerna kom direkt så fort det blev minsta...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Vet om du tänkte på tidigare med krav på elbil utifrån vad som är dragbilen idag. Redan nu krävs B96 för att dra hästsläpen, vi går då...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Tyvärr är det svårt att ta sig fram till byggnad vinterhalvåret även med AWD, annars hade det fungerat utmärkt.👍 Innan jag börjar...
-
AAndersS svarade i tråden 1104609 kWh på ett dygn.Eller kanske ett helt hönseri...
-
AAndersS svarade i tråden 1104609 kWh på ett dygn.Söka tillstånd för en liten SMR.😂
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Det du skriver är att skillnad mellan sommar och vinter påverkar mera än 25% i körsträcka på fulladdad elbil? Observera att det inte är...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Japp, det är ett bekymmer med elbilar att de ökar så mycket i vikt.
-
AJag förstår inte detta fokus på det primära syftet, vad ska man göra de gånger bilen behövs till nåt annat än det primära syftet? Även...
-
ADet har varit en del förvirrade inlägg om motorernas verkningsgrad, och var ICE har sitt effektivaste område osv. Jag/vi reder ut det...
-
AAndersS svarade i tråden Tele2 TV är ju inte "direktsänt"?.Precis, det krävs en "riktig" felsökning om/när det finns problem för flera fastigheter i området. Och ska göras förutsättningslöst, kan...
Bilder
Visa mer
AndersS har laddat upp 1 118 bilder.
Filmer
AndersS har laddat upp 3 filmer.
Allmän info
- Från
- Kalmar Län
- Kön
- Man