A
AndersS
48 319
Poäng
27 478
Medlem i
118
Startade trådar
11 dec 2004
Senast aktiv
Livsnjutare - men fullt upp med två fastigheter
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:Spanade in flödet
-
AAndersS svarade i tråden Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?.Har använt flergångspåsar i några år och fortsätter för det fungerar bra. Papperskassar har man ju ingen nytta av hemma längre med...
-
AAndersS svarade i tråden Elpriset stiger kraftigt - ny varning till villaägare.Inte alls konstigt eller "lustigt/skrämmande", vi har olika förutsättningar och el är "bara" en del av de totala kostnaderna man har...
-
AAndersS svarade i tråden Elpriset stiger kraftigt - ny varning till villaägare.Kan jag påverka elpriset, knappast. Kan jag påverka elförbrukning, lite men inte mycket utifrån gjorda åtgärder och förbrukning. Krasst...
-
AAndersS svarade i tråden Isolering av vind fritidshus.Kommer det vara uppvärmt under vintern?
-
AAndersS svarade i tråden Byta kompressor för 46 000 kr eller köpa helt ny bergvärmepumpen?.Vår Thermia installerades 2000 i januari. Den hade första generation scrollkompressor, enligt tekniker som bytte, och fick bytas efter...
-
AAndersS svarade i tråden Stänga av inkommande vatten - vad tänka på?.När du öppnat kranen fullt så drar du tillbaka den ett kvarts varv, då minskar risken att den kärvar fast.
-
AAndersS svarade i tråden YEEEEEEESSSS!.Gräsmattorna får bli gula, går inte att hålla liv i dem när torkan slår till.
-
AAndersS svarade i tråden Dricker björken så mycket att brunnen kan sina?.Tror mera på att vattentillförsel till brunn har minskat. När är den borrad och vad gav den i vattenmängd vid borrning? Brunnar kan...
-
AAndersS svarade i tråden Ny tunnare bänkskiva, höja stomme.Jag hade gjort en ram på 10 mm och sedan målat den i samma grå nyans. Ramen hamnar även över täcksidor, etc. Du kan fråga Marbodal om...
-
AAndersS svarade i tråden YEEEEEEESSSS!.Och här tvärtom, regn i prognos men veckor utan en droppe. Överlycklig att de nu kommit 7-8 mm de senaste dagarna, så ett "jaaaa"...
-
AAndersS svarade i tråden Utealtan i obehandlat virke??.Hade byggt och ersatt med nytt tryckt virke när det är utsatt för regn/snö. Den gamla är historia och bara att riva bort.
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Och som råd är att ni som idag inte har backuplösningar, fundera på det. Allt blir så mycket enklare om din mobil försvinner eller går...
-
AFörklaras enkelt med de tre bokstäverna VPN. 😀
-
AJag använder nationellt idkort för BankID, med det kan man också resa inom EU schengen
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Jodå, men kan behöva få skjuts av någon till sin bokade tid på polisstation. Så fick vi göra med svärmor men nationellt ID-kort.
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Kom på att körkort kan du förnya utan besök digitalt hemifrån och bifoga foto. Det gjorde vi för svärfar som inte körde längre men...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Då får man i tid planera utifrån förutsättningar som finns i varje enskilt fall, gör man inte det blir det krångligare. Men som sagt...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Då får du boka tid hos polisen, är det körkort så transportstyrelsen, osv, finns mycket i livet som ännu inte är digitalt. Men är ju...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Nej, jag använder istället två mobiler. Går min sönder har jag en äldre i reserv, behöver bara klara Android 9 och så även möjlighet att...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Letar man problem så finner man... och som sonen agerar dessutom😎 Nää, lägg lite av tiden istället på att beskriva lösningar.
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Det är därför jag skrivit att varje person som behöver hjälp är unik, både person/huvudman och den/de som hjälper till. Och man får då...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Senast förra året skaffade vi nytt BankID till 90-åring och krävdes bankbesök. Däremot klara personen inte själv all digital hantering...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Att kunna använda är inte olagligt, ungefär som lösenord på lapp liggande lite slarvigt så jag kan hitta den, däremot att använda är...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Nästan allt man gör i livet kan bli till... Man behöver inte göra som vi gjort, jag beskriver bara hur man kan göra. Sedan får var och...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Skiljer kanske mellan banker men jag kan ladda ned nytt bankid med pass eller nationellt ID-kort. Men visst kan det finnas problem men...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Men berörd person kan ha mobilt bankid och få hjälp med dessa tjänster av mig. Vi kan sitta tillsammans och göra det, vet att det går av...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Som god man för eget barn eller enbart fullmakt kan det mesta lösas, men inte alltid till 100% att följa alla regelverk... Barnet kan ha...
-
AÄr nog ungefär som här , vi eldar en hel del men det är inte ett tvång för att ha varmt i huset och varmvatten.
-
AAndersS svarade i tråden Behövs kopplingsdosa eller kan man dra ledare från vägguttag till vägguttag istället?.Är ju bara att klippa kabel och montera ett uttag, blir det för kort med trådarna får man byta kabel till det nedre uttaget.
-
AEnergideklaration är väl något som inte är värt något överhuvudtaget....
Bilder
Visa mer
AndersS har laddat upp 1 262 bilder.
Filmer
AndersS har laddat upp 3 filmer.
Allmän info
- Från
- Kalmar Län
- Kön
- Man