YEEEEEESSSSS! Efter 2 intensiva veckor med målande och byggande av staket så är vi äntligen klara. Imorgon blir entré/rosbåge klar 😀😀

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
hsd
YYEEEEEESSDS
Marcus vann i Canada 🥳

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Codex styr Blender via MCP så jag kan nu modellera saker för 3d printing DIREKT med rösten. Jag beskriver vad jag vill ha printat, och den skapar modellen. Sjuk unlock.

1786951549535.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Codex styr Blender via MCP så jag kan nu modellera saker för 3d printing DIREKT med rösten. Jag beskriver vad jag vill ha printat, och den skapar modellen. Sjuk unlock.
Jag testade samma sak med FreeCAD (plugin + mcp server) för lösa en grej jag inte förstod. Motverkar ju dock egna intentionen att lära sig FreeCAD från grunden. 🙄🤓

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag testade samma sak med FreeCAD (plugin + mcp server) för lösa en grej jag inte förstod. Motverkar ju dock egna intentionen att lära sig FreeCAD från grunden. 🙄🤓
CAD is cooked! :)

Yeeeesss
Såja, nu kan barnen åka en mil till eller nästan två. 😂🙌
Screenshot_20260817-100417.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Yeeeesss
Såja, nu kan barnen åka en mil till eller nästan två. 😂🙌
[bild]
Vad är väl ett stängt Hormuzsund, när Ingo skänker bort all bensin till dig... 😂

• Älska
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Yeeeesss
Var ett tag sedan, men fru Fortuna ler återigen åt mitt håll.. 😇🙌
[bild]
Bara av ren nyfikenhet, hur mycket tid läggs ungefär för varje vinst i snitt? :)

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Bara av ren nyfikenhet, hur mycket tid läggs ungefär för varje vinst i snitt? :)
Det är nån minut nu och då, innan telefonen sätts på laddning och lampan släcks.
Det är inga direkta "Mensa" spel utan lite Candy Crush och Tetris liknande. 🙂

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
12+mm regn i natt, skyfall va härligt att vakna till

• Gilla
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
12+mm regn i natt, skyfall va härligt att vakna till
Skulle nog satt detta i GAAAHHH!!. Vad skönt det vore att vakna till klart och sol nån gång efter denna sommar.

• Wow
Tokslut
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Skulle nog satt detta i GAAAHHH!!. Vad skönt det vore att vakna till klart och sol nån gång efter denna sommar.
Gräsmattan har nog aldrig knastrat så mycket under fötterna som iår 😅

Jag är tveksam till att vi haft ett enda dygn utan regn, grunden har nog varit växlande småregn/uppehåll, rätt ofta lite mer ihållande med en hagelskur som grädde på moset ibland.

V Ville_Vessla skrev:
Jag är tveksam till att vi haft ett enda dygn utan regn, grunden har nog varit växlande småregn/uppehåll, rätt ofta lite mer ihållande med en hagelskur som grädde på moset ibland.
Och här tvärtom, regn i prognos men veckor utan en droppe. Överlycklig att de nu kommit 7-8 mm de senaste dagarna, så ett "jaaaa". Mycket av det gröna är idag gult.

hsd
Tror det är för sent , gräsmattan kommer inte att hämta sig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.