Hej,
Har ett körsbärsträd där en del av stammen är dålig. Tog över fastigheten för två år sedan så vet inte när det började. Går det att rädda baserat på bilderna eller är det bara att ta ner?
Har ett körsbärsträd där en del av stammen är dålig. Tog över fastigheten för två år sedan så vet inte när det började. Går det att rädda baserat på bilderna eller är det bara att ta ner?
Tyvärr, inget att satsa på.
Köp ett nytt litet träd, ge det lite omsorg och du blir garanterat belönad.
Köp ett nytt litet träd, ge det lite omsorg och du blir garanterat belönad.
Håller med om att det inte är nåt att satsa på men det måste ju inte tas bort genast heller. Jag skulle köpt ett nytt och planterat det på ett nytt ställe, bad mojo där ändå nu
Om du tycker om körsbären på det kan du kolla om det går att ta någon frisk gren och ympa över den på nya trädet eller på nåt vildkörsbär som brukar dyka upp här och där.
Om du tycker om körsbären på det kan du kolla om det går att ta någon frisk gren och ympa över den på nya trädet eller på nåt vildkörsbär som brukar dyka upp här och där.
Det brukar alltid stå att körsbär inte blir så gamla. Vad det betyder för ett träd är jag inte helt säker på. 50? 100? Körsbärsträden som var stora när jag var barn på 80-talet har iallafall gått hädan…men ekarna ser inte ut att ha åldrats en dag.
Ekar brukar man säga kan växa upp under 400 år, stå i 400 år och dö under 400 år.H Harmagedon skrev:
Körsbär runt 100 år, kanske.
Klicka här för att svara