Första frågan är väl om kranen sitter fast eller faktiskt går att manövrera. Sen är frågan om det verkligen sluter tätt i stängt läge. Och sista frågan är hur mycket den droppar när du rör den.
Testa. Och förslagsvis gör det på morgonen en arbetsvecka så att du kan ringa rörmokare om det inte vill sig och bara rinner och rinner.
Testa. Och förslagsvis gör det på morgonen en arbetsvecka så att du kan ringa rörmokare om det inte vill sig och bara rinner och rinner.
Den går att vrida på så det funkar åtminstone. Får väl testa och se om det är helt stopp när den är avstängd. Men är det något system i huset, värmeväxlare osv som kan skadas av att stå utan vatten?
En granne till oss fick meddelande från kommunen om kommande vattenmätarbyte och bad grannen om att kontrollera så att avstängningarna fungerade. Han gjorde så en söndag eftermiddag. Gick perfekt att stänga vattnet men sedan fungerade inte kranen mer.... Hustrun blev inte glad när hon och barnen kom tillbaka efter ett bad i havet.
R roli skrev:En granne till oss fick meddelande från kommunen om kommande vattenmätarbyte och bad grannen om att kontrollera så att avstängningarna fungerade. Han gjorde så en söndag eftermiddag. Gick perfekt att stänga vattnet men sedan fungerade inte kranen mer.... Hustrun blev inte glad när hon och barnen kom tillbaka efter ett bad i havet.
Jaha det var inte du som skrev att grannen skulle byta mätare 🤪..J jonasnjonasn skrev:
Mina gamla ventiler var inte helt täta (innan jag bytte dom) brukade ha vatten utkastet öppen under tiden jag lossa på ledningar i övriga huset.
Inte lätt att hålla reda påG Greger_08 skrev:
Varför hade du utkastet öppet, för att det skulle rinna där och inte där du jobbade?
Klicka här för att svara