Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Jo det är den klumpen Startknappen triggar igång motorn och magneten när dörren är stängd, det finns nog inga programverk kvar till dessa
Smedjebon: Hittade felet. Klämrullen var jättesliten och det var därför remmen inte orkade dra igång ordentligt. Ca 200 kr kostade det. Definitivt värt att våga sig på att undersöka lite själv.
13th Marine: Trist, en på 400V har tror jag inte riktigt är den som spökar.
perserkungen: [citat] Några år sedan denna tråd, men vad är bakgrunden till att värmeelementen får överledning till jord?
Anders Olsson5: Tack för all hjälp. Utan din hjälp hade jag inte haft en chans att fixa problemet. Slangen är nu beställd med leverans inom tre dagar. Återkommer när slangen är monterad och diskmaskinen fungerar igen.
Shogs: Hej! har en diskmaskin esl8520ro som droppar i framkant, och nedre tätningslist sitter inte bra på plats. När jag sätter den på plats åker den in i skarven när luckan stängs. Tidigare ägare har haft hit electrolux för annat problem men de säger inget om listen, dock tror jag den är bytt för plåtskarven ser ut att kanske vara uppbänd lite lätt tidigare med mejsel eller liknande,
pfk: Nu har jag fått hem nya kontrollpanelen, och den verkar funka klockrent!. Beställde även hem kondensatorer så ska testa att byta på det gamla kretskortet. Tusen tack för att du tog dig tiden att svara på alla mina frågor elextroluxaren!! Tack tack ! Mvh
Anonymiserad 137805: [citat] Nu vet vi ju inte vilka modeller du tittat på. Kylzoner mm kan vara skillnaden, eller bara det faktumet att den ena är gjord utanför Tyskland och den andra då helt analogt innanför
Anonymiserad 137805: [citat] 2002 resp 2005 Om dörren är otät dvs listen dålig så går den ju mer och kräver därmed mer energi. Men det är ju mest en fråga om skicket. Det kan vara svårt att tjäna igen ett byte om du har fungerande produkter, du får aldrig nya skåp som håller 20år utan snarare 5år
KnockOnWood: Vi köpte en gång en induktionshäll från IKEA. Och spishällen brann och slutade funka efter inkopplingen i perilex-uttaget. Elfirman tog på sig skulden, ordnade nollan och gav mig 3000 spänn för att fixa en ny spishäll. Men detta var bort i 2010.
Anonymiserad 137805: [citat] Det är så mycket annat som är otätt så den lilla defekten påverkar absolut ingenting. Innanför sitter det skum som isolering, detta skum sitter fast mot plåten och är diffusionstätt, oavsett storlek på skadan är och förblir detta kosmetiskt.
magnu: OK. Nu har jag kommit till en slutsats. Frysen avstängd med öppen dörr i tre veckor, dvs rejält avfrostad. Ställde in en balja vatten på kvällen och satte frysen på -20. På morgonen efter var det -23 och vattnet fruset. Då tryckte jag på 'SUPER'-knappen. Om jag förstått frysar rätt, så går kompressorn kontinuerligt i 'super'-läget. På eftermiddagen borde det ha varit -25 eller
EddieHansson: Apropå fettproppar https://www.byggahus.se/forum/threads/golvbrunn-svaemmar-oever-vid-toemning-av-tvaettmaskin.461642/#post-4840126
Anonymiserad 137805: [citat] Det beror på hur många sladdar elementet är anslutet med
torbeno: [citat] Sitter bakom väggen uppe till höger, under avfrostningspaketet. Du måste ta bort de översta hyllorna och sedan tvinga bort de små runda transparenta clipsen. Liten avbitartång som du för in och brutalt forcerar bort. Räkna med att någon går sönder.
TovMat: Åh. Tack. Fint av dig att hjälpa till att svara.
Anonymiserad 137805: Den är mycket mycket gammal Skarven kan gett upp eller skada från insidan Den har gjort sitt Vill du test a nått för du smeta ut silikon längs med utan några garantier att det hjälper
mellansorken: Vi köpte Klarstein Aquatica för några veckor sedan och har provat den med både påfyllning uppifrån och sedan koppling från köksblandaren. Snabbprogrammet fungerar bra om inte disken har torkat in. Enstaka rabarberrester på en sked och avlagringar på tekoppar har hänt i enstaka fall. De långa programmen använder samma mängd vatten, verkar det som, men arbetar längre, med delvis
13th Marine: Jag hade kollat hur displayen är inkopplad, skulle kunna vara glapp. Annars kan jag tänka mig att 7segments-displayerna börjar ge upp, inte omöjligt att de går att byta (troligtvis behövs det lödas i så fall). Alternativt har kretsen som driver dem gett upp.
Henningelvis: Nu är jag inte på landet och kan kolla, men vi har ett frysskåp från Whirlpool som jag tror har lådor hela vägen.