7 556 läst ·
58 svar
8k läst
58 svar
Spis 3x400V på 14000W!!!
Ahh. Helt nya ugnsserien. De ser ju helt klart annorlunda ut.electroluxaren skrev:
Tog 1min rulla ut den gamla och in med den nya.
Har nu använt spisen lite och måste säga att jag är förvånad över hur snabb den är!
Du skrev att bland annat snabbstartsregulatorn har utgått.
Är det samma för den här generationen elux-spisar? Är den unik för dubbellugn eller samma för enkelugn?
En std 60spis med enkelugn och repig häll kan man ju få tag i för några hundralappar.
Kanske vore bra att rensa en sådan på delar och lägga i förrådet...
Vilka andra delar riskerar att bli svåra att få tag på om något skulle paja?
Element och energiregulatorer verkar gå att få tag på..
till de nya har oxå snabbstarten utgått vilket medför att man skrotar 20tkr spisar efter fem år...
snabbstarten var nog exklusivt för den lilla dubbelugnen
det finns ingen som säger att en "hittad" spis har de grejer du behöver
regulatorer finns
men inte säkert alla elementen, svårt att få en överblick då din spis har reservdelslistan på papper och inte digitalt.
snabbstarten var nog exklusivt för den lilla dubbelugnen
det finns ingen som säger att en "hittad" spis har de grejer du behöver
regulatorer finns
men inte säkert alla elementen, svårt att få en överblick då din spis har reservdelslistan på papper och inte digitalt.
Synd, är man inte skyldig att hålla reservdelar i 10år?electroluxaren skrev:till de nya har oxå snabbstarten utgått vilket medför att man skrotar 20tkr spisar efter fem år...
snabbstarten var nog exklusivt för den lilla dubbelugnen
det finns ingen som säger att en "hittad" spis har de grejer du behöver
regulatorer finns
men inte säkert alla elementen, svårt att få en överblick då din spis har reservdelslistan på papper och inte digitalt.
Ok... förstår. Den lilla ugnen är ju helt klart både speciell och gammal.
Vad händer om snabbstartregulatorn till den ugnen går sönder då? Tappar man funktionen helt då eller bara snabbstarten? Eller är det från fall till fall?
Finns lite delar här iaf:
https://shop.electrolux.se/search?text=94857230600
Du tappar ofta hela ugnen,Huddingebo skrev:
Synd, är man inte skyldig att hålla reservdelar i 10år?
Ok... förstår. Den lilla ugnen är ju helt klart både speciell och gammal.
Vad händer om snabbstartregulatorn till den ugnen går sönder då? Tappar man funktionen helt då eller bara snabbstarten? Eller är det från fall till fall?
Finns lite delar här iaf:
[länk]
Den inre elementslingan har dessutom utgått
Klicka här för att svara



