Vitvaror
antnor: Till er som står inför inköp av vitvaror vill jag höja ett varningens finger för Electrolux i allmänhet på grund av detas kundomhändertagande. Jag köpte en spishäll för 19000 kr, efter 4 år totalhavererade elektroniken i den och den behövdes bytas ut, kostnadsförslag för reparation 14700kr. Eftersom produkten hade endast 3 års garanti vägrade Electrolux ersätta detta. Jag
Harald Blåtumme: Gott! Vi har fått göra så här på vår gamla självavfrostande frys från 2003 (?) någonting, typ en gång var och vartannat år senaste decenniet. Under senare åren har vi blivit mycket mer noga med att verkligen skjuta in alla fryslådor ordentligt så dörren går igen helt, alltid. Detta minskar det manuella avfrostningsbehovet ner till nästan noll men visst, fadäser händer särskilt
erklars: Hej! Jag skulle vilja ha en 60cm spis med inbyggd microvågsugn, är det någon här som vet om någon bra?
Ibrahim Sönmez1: Hej Jag har samma kyl&frys och det samlades is på botten under nedersta lådan.Jag har rensat isen och avvaktade lite.Det blev likadant och kom lite vatten också under frysen från dörr listen? Någon annan som har fått samma problem?
Anonymiserad 137805: dom slits i växellådan och fjädern kan gå av eller hoppa ur byts som en enhet och börjar det strula så är det en god ide att byta
blunden: Letar efter någon vettig inbyggd/underbyggd köksfläkt som funkar vettigt i läget för återcirkulation med kolfilter. Några tips? Kollade lite på exempelvis Neff D55ML66N1 (import från Frankrike i så fall pga. lägre pris), men hittar inga recensioner på den. Generellt i Råd & Röns test får ju dessa inbyggda fläktar betydligt sämre betyg. Är de verkligen så rejält mycket sämre
JukkaH: Jag köpte diskmaskin några år sedan från El-fynd (Värnamo), Miele G2404. Dom säljer rabatterad pris vitvaror som har haft emballageskada, i min maskin inte synlig. Jag kan rekommendera dom varmt. Elfynd
Anonymiserad 137805: [citat] Justa ugnar är dyra mycket dyra, men titta på Ikeas dyraste av allting så får du hyfsade grejjer
Anonymiserad 137805: [citat] Ja och då hare dufått garanti oxå
sagan1: Ja köpte en en zons till stugan där vi bara har en 40 cm smalspis med två plattor.Har tagit fram en rejäl gjutjärnsgryta och det funkade perfekt
Workingclasshero: Gjorde egna handtag i durkaluminium, de går inte sönder.......
ARJU: Bump! Gjorde rent, skruvade ihop och inväntade tydligare eller fler symptom. Gått bra, inga konstigheter. Ska skaffa en extra termometer till insidan, här om dagen hade vi en sallad med frys skador igen, börjar misstänka givarfel på en temperatur givare. Nu ska man bara hitta den...
dof: Ok , tack för svaret. Då blir det ny maskin. Den är trots allt 9år gammal.
bonkeman: Ok! Jag har kört med en diff på +- 0,5 grader. Dessutom har ju en Inkbird 308 (som jag använder) en standardinställning på att det måste gå minst tre minuter mellan start/stop för att skydda kompressorn. Detta kan man ju också öka för säkerhets skull. Men jag tolkar svaren som att det borde vara OK att styra även moderna skåp på detta sätt. Jag hade nog bara otur med mitt senaste
Anonymiserad 137805: [citat] Faktiskt den viktigaste parametern i dag
Anonymiserad 137805: [citat] Jag skulle kolla kablaget mellan dörr och maskin. Laga kablen. Kostar säker flera kronor om du gör det själv
panodil: Bara för att underlätta för framtida diskmaskinshaverister så fungerar det utmärkt efter byte av under spolarm!
Anonymiserad 137805: Se bara till att du får garanti, och förstå att produkten anses vara slutförbrukad när garantin gått ut. Fö har ju USA andra lagar och annat el-nät. Troligt är det dessutom andra modeller. De har lättare att hacka på det dom inte är amerikanskt Asiatiskt i synnerhet från Korea kanske de tom letar fel på. USA är landet där det måste stå att frysdörren skall vara stängd när den
Vonelffors: Ta av toppen på maskin så ser du slangen som går från tvättmedelsfacket till trumman.
tgr_se: Jag brukar köra en tom disk med 1dl ättika när det är rester kvar i botten t.ex efter fläktfilter diskats.
Anonymiserad 137805: [citat] Du har en poäng där! fast jag gillar de som håller längre typ 15-år.
Anonymiserad 137805: [citat] Boschen har ju bättre förutsättning att hålla jmf övriga fabrikat. en förutsättning är att man inte diskar med får låg temperatur minst 60C använder bra diskmedel inte det billigaste mao. Tar bort allt utom smör och sås från det som skall diskas. inte kör rengöringsmedel.
Anonymiserad 137805: Ljuddämpare som skall tejpas fast vilket denna inte har varit. Brukar heller inte fungera så den slängs redan vid installation
Anonymiserad 137805: Det är troligen din nedre spolarm som är defekt
simonnnn: Uppföljning: diskmaskinen fungerar fortfarande felfritt :)
beatsby: [citat] Kul att höra! Kan förövrigt instämma i att köpa två satser. Jag drog också av packningen på första försöket :)