Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Bara byt kompressor Men mät först att du har 230 volt fram till startrelät
Eriksgatan: Varför köra pulverkaffe i en espressomaskin? Det har man kaffebryggare till. Vår Jura E25 inköptes för 6 000 kr 2004. Under 18 år har den dagligen gett oss perfekt espresso, lungo och cappuccino utan något behov av service alls. Det är den absolut bästa hushållsmaskin vi ägt. Men inte besudlar vi den med bryggkaffepulver inte. Kvarnen är till för att användas. Använd
Talisman: [citat] Det behövdes inte! Efter någon halvtimme försvann koden av sig självt, och allt återgick till det normala. Tack ändå!
useless: [citat] Nibe tillverkar allt från vedpannor till bergvärmepumpar... Men ja, typ en nibe Compact, Metro Therm modul eller liknande. En elektrisk varmvattenberedare helt enkelt. Finns hur många som helst att välja på.
AndersS: Vi har två Bosch och ingen av dem har gummiflärpen kvar;)
Johan Gunverth: Om du har kvar biten som lossnat kan det gå att laga med vanligt plastlim, typ Biltema eller modellbyggarlim. Det viktiga är att limmet löser upp plasten lite så att det förenas med det övriga. ”Superlim” funkar alltså inte.
mojjen: [citat] Tänkte mer paxfläkten som ett exempel på att lågfarten i den mindre köksfläkten motsvarar ungefär luftflödet i en PAX fläkt (runt 110m3/h). Vilket känns oerhört lågt flöde för att köra som köksfläkt.. Vi får väl se om jag får hålla i hatten, vi lagar inte jättemycket mat här i alla fall:crysmile:
snaggletooth: Samma här, har en LG kombimaskin sedan ett par år tillbaka, tog nog minst ett år innan doften av gummi började försvinna.
LasseTh: [citat] Hej, tror inte du behöver köpa nya fästen. För mig var det bara att flytta tappen till det andra hålet på plåten. Lycka till
Rikthyveln: [citat] Hej Nej, efter kontakt med service så sa dom att denna löper under 3-års garantin så det hoppas jag. Ajfan, det va surt å höra, hoppas inte vår nya kyl och frys strular Mvh
Anonymiserad 137805: [citat] släng skiten, antagligen värre fel än fläkten och avfrostningen, den kommer aldrig gå riktigt igen stäng av den helt och ha dörren öppen i ett par dagar starta om den sen om den då fungerar får du hålla tummarna vill du meka så måste hela den kalla modulen ut lossa skruvarna som går uppåt dra ut och vik ner da bort isoleringen och spar denna i ett stycke nu når du nästan
13th Marine: Lyckades beställa en Diskad från IKEA nu, lagom till att missljudet från maskinen försvann :rofl:
Anonymiserad 137805: [citat] Ingen vattenskyddsbrytare uta till för att starta pumpen
Vonelffors: Trådskaparen har helt klart inte någon aning om vad hen gör. Sluta ge råd! Ring din hyresvärd i första hand annars ring en egen elektriker...
Anonymiserad 137805: det brukar vara spänningsregulatorn på kortet så har du en kompis som är duktig på att byta komponenter
KrullusMaximus: Jag gjorde det på vår torktumlare av samma modell som vi fått. Inte särskilt svårt, om än några ömma fingrar efter hårda/vassa plastdetaljer. Har för mig att jag köpte remmen på Reservex, men det va några år sen.
Nohouse: Någon som vet hur jag tar lös fläktskyddet, misstänker att fläkten är trasig. Gäller ett kylskåp Fick lös den med lite våld, bifogar bild så ser ni hur den sitter.
Leif i Skåne: [citat] Fel av mig :giggle: Kontakten sitter på rätt! Styrklacken uppåt.
BiFuel: [citat] Tack, får testa med hink. Ja, stosen har hål och när jag drar igång ett program så hör jag att den tömmer vatten ner till avloppet. Det är inte heller (oftast) så mycket vatten kvar vid slutet, ibland bara några deciliter nere i filter och pumpbrunn. Om jag köper ny så hittar jag inte nån vettig Siemens i min prisklass. Vilken hade du valt av BOSCH SMU4HAW48S Serie 4 och
Anonymiserad 137805: [citat] de flesta miele är fastgjutna på axaln.
cazet: [citat] tackar tänkte inte på det, L3 var påslagen fortfarande :)
Hallerudsbo: Hej Har du en maskin med i Dos system? Min maskin lät. Det är då ganska vanligt att fästet till elektronik boxen för i dos systemet går sönder. Denna boxen ramlar ned och hamnar mot trumma. Där ligger den och för oväsen. När det gått lite tid börjar även kablarna gå sönder och maskinen stoppar med tror det är e10 som fel kod eller vad det nu var. Enkelt att kolla. lyft locket 2
Alexander Bengtsson: Glasluckan på vår inbyggnadsmikrovågsugn ugn har lossnat efter en hel del år. Provat loctites glaslim men trillade av efter en dag igen (torkade kanske för snabbt och det är bara 3 grams förpackning). Kan man på något sätt limma fast denna igen? Ska fästas mot någon typ av plast. Mvh Alex
Bosch123456: [citat] Motorn verkar gå på ca 1000 kr så det blir nog att köpa en ny istället. Det går kanske att sälja den gamla som reservdelar. Har du något tips på en billig men framför allt bra modell på någon bänkiskmaskin?
Anonymiserad 137805: [citat] NEJ!
Anonymiserad 137805: [citat] kan ju ligga en strumpa mellan trumma och balja annars är det nog trummlager