Vitvaror
psorre: Jag kommer att ta detta med Myndigheterna i nästa vecka. Kemikalieinspektionen.
Anonymiserad 137805: [citat] Du har en ispropp i dränaget Full avfrostning och ev ny avfrostning Sgivare
Stefan1972: [citat] jag är inte inblandad förutom att det lät konstigt då det i första inlägget gavs intrycket att fjädern var trasig.
Elingsbo: Uppdatering: beställde hem och bytte flödesregulatorn, och nu funkar diskmaskinen utmärkt igen. Dessutom blir det mycket renare i övre korgarna så med facit i hand så har nog den ursprungliga regulatorn varit dålig ett tag innan det började läcka. Kretskortet verkar OK. Så nu har man lärt sig något nytt och 371 kr i reservdelskostnad känns ju sjukt värt istället för att ta hem en
Anonymiserad 137805: [citat] Du har säkert ett utrymme som du inte ser som måste tömmas
Anonymiserad 137805: [citat] Nä det är ju all luft som går igenom där i så fallskulle det vara dörr filtret som är kasst eller saknar packning
Belmlu: [citat] Tack! Då skippas det om det inte påverkar funktionen:)
matpers: [citat] Helt klart ett mycket intressant tips, tack!
Anonymiserad 137805: [citat] nej s-knappen skall inte vara intryckt vid normal drift för då blir frysen -30C
Anonymiserad 137805: [citat] skit i den här tråden nu, TS vill ju inte visa relevanta bilder och då får TS drömma vidare i egen regi, vi kan absolut inte hålla på att gissa hur det ser ut, det är kanske inte något fel alls utan bara ett troll som måste göra inlägg för att ha något att göra.
Anonymiserad 137805: [citat] det är väl värt ett försök i alla fall
rosell: Jag ägnade gårdagen åt att felsöka vår torktumlare och hade tänkt skriva ett inlägg om det här, men det blev så mycket så la det i en egen tråd.
Anonymiserad 137805: [citat] det skall vara olika startanordningar till dessa troligt kompressorfel så att den löser på överström
Anonymiserad 137805: [citat] men inte tre lika bra som denna
Anonymiserad 137805: [citat] Det där är en bosch och du kan troligen använda deras aquastop oxå
afSchinken: [citat] Ja det borde stämma att det motsvarar 100 ml tänker jag. Jag kör enkel med 5 bönors styrka och Hög temperatur.
Offersson99: [citat] Tusen tack electroluxaren för din expertis. Ha en fin dag!
maria01: i usa är det inte helt ovanligt att nästan hela huset går på gas
useless: Förmodligen finns det ett tredje alternativ med två nollor.
smör och vitlök: Ja, det låter där på baksidan, kommer några enstaka droppar till slut men inte mer
Anonymiserad 137805: [citat] Mha brunögat...
Talisman: [citat] Kreativt tänkt! Dock har jag tummen mitt i handen, och mycket låg tilltro till min förmåga att lösa den här typen av problem. Vet inte riktigt hur jag skulle placera "remsan", eller hur den skulle fästas.
GoGetLost: [citat] Nej, det är inte i praktiken någon garanti. Garanti och reklamation är två helt olika saker som sagt, blanda inte ihop det. "Du har enligt lag alltid rätt att reklamera, alltså att klaga på fel i varan eller tjänsten. Reklamationsrätten gäller minst i tre år och har ingen koppling till garanti." https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/garanti/
johan_paz: Hittade även en bild, som jag tog för PNC , serienummer stod på med: 81504403
alex82: Fick inte ha under diskbänken för hyresvärden så då återstår bara alternativet att flytta lysröret.
Anonymiserad 137805: [citat] Jo det är den klumpen Startknappen triggar igång motorn och magneten när dörren är stängd, det finns nog inga programverk kvar till dessa
Smedjebon: Hittade felet. Klämrullen var jättesliten och det var därför remmen inte orkade dra igång ordentligt. Ca 200 kr kostade det. Definitivt värt att våga sig på att undersöka lite själv.
13th Marine: Trist, en på 400V har tror jag inte riktigt är den som spökar.