Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Blir nog denna för 4444kr med 13 kuvert och bestickvåning

[länk]
Bra val! Lite rackliga korgar och inte supertyst men tillräckligt brs på det mesta.

Priset är svårt att slå för vad man får.

A
Någon som vet vad det är för grej som läcker, pumphus? Typ centrifugpump och rimligtvis axelns tätning som läcker?

P
A ansic skrev:
Någon som vet vad det är för grej som läcker, pumphus? Typ centrifugpump och rimligtvis axelns tätning som läcker?
Axeltätningen är det

Attitudeswe
B Boende45 skrev:
Bra val! Lite rackliga korgar och inte supertyst men tillräckligt brs på det mesta.

Priset är svårt att slå för vad man får.
Blev rostfria modellen för 4995 då den fanns i lager. Installerat och klart (får fixa sockeln som behöver sågas ur lite imorgon). Kör första programmet och utan sockel på plats är den lite ljudligare än mielen.

Den gamla finns till försäljning för 100kr för reservdelar innan den åker till åvc i helgen

P plymen skrev:
Hej!

Råkade även jag ut för samma sattyg. Skruvade bort plåten och noterade att tråget var helt vattenfyllt.
illa! Tur att givaren aktiverades och att diskmaskinen larmade. Ska ringa Electrolux och höra, maskinen är 2 ½ år gammal så garantitiden gäller således ej?

Har ej Ikeas diskmaskin, utan en "riktig" Electrolux maskin tillverkad i Italien, troligtvis av Dolce & Gabbana på en måndag :)
Jag hade felkod 30. Översvämningsskydd. Perfekt. jag drog ut maskinen och tog bort högra sidoplåten. Torkade ut böset som var gulaktigt. Jag lutade maskinen snett bakåt eftersom det är endast ett ben. Det rann ut där bak på höger sida. Lägg en handduk under.
Sen funkade maskinen och jag satte på ett program. Såg då att det droppade från den runda kåpan på mitten av höger sida. Där lampan har sitt fäste. Tittade på insidan av maskinen och såg att lampan hade spruckit och läkte in vatten. Skall ner till Electrolux här i Gbg och inhandla en ny kåpa för lampan på insidan… får se om det funkar.

P
M Markus Hällstrand1 skrev:
Jag hade felkod 30. Översvämningsskydd. Perfekt. jag drog ut maskinen och tog bort högra sidoplåten. Torkade ut böset som var gulaktigt. Jag lutade maskinen snett bakåt eftersom det är endast ett ben. Det rann ut där bak på höger sida. Lägg en handduk under.
Sen funkade maskinen och jag satte på ett program. Såg då att det droppade från den runda kåpan på mitten av höger sida. Där lampan har sitt fäste. Tittade på insidan av maskinen och såg att lampan hade spruckit och läkte in vatten. Skall ner till Electrolux här i Gbg och inhandla en ny kåpa för lampan på insidan… får se om det funkar.
Det blir en helt ny armatur om inte den har utgått utan ersättare

Japp den funkade fint. Enkel att byta. Oklar lagerhållning på service stället i Gbg men en av de ambulerande service killarna hade en som de löste åt mig! 450kr istället för en ny maskin 8lök

• Gilla
Viloz
  • Laddar…
Här är lite bilder av en sprucken lampa och hur det läckte …

• Close-up av en sprucken och läckande lampa med synliga sprickor och fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Leende person visar tummen upp bredvid en uppochnedvänd trasig diskmaskin med läckagespår på golvet.
    Skapa konto
  • Sprucken lampa i plastförpackning med synlig streckkod.
    Skapa konto
  • Gilla
swemake
  • Laddar…
P
Japp den funkade fint. Enkel att byta. Oklar lagerhållning på service stället i Gbg men en av de ambulerande service killarna hade en som de löste åt mig! 450kr istället för en ny maskin 8lök
Bra pris för ert lampglas mtp hur mycket som hängde med

electroluxaren skrev:
Bra pris för ert lampglas mtp hur mycket som hängde med
Det var hela armaturen.

P
Det var hela armaturen.
Jo det var ju det jag skrev.

Här är lite bilder av en sprucken lampa och hur det läckte …
Råkade ut för nästan samma, dock ingen spricka utan läckte från packningen. Lite rengöring och en gnutta silicon på packningen så verkar det hålla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.