Hej!
Jag har lite problem med vår frys som någon här kanske kan förklara
Det gäller en Husqvarna Safir Exlkusiv, troligen från 2009.
Kylsystemet verkar fungera som det ska, eftersom det är kallt i frysen, men det är något med styrningen. När knappen märkt "S" är intryckt går kompressorn förmodligen hela tiden och temperaturen inne i frysen går upp mot -24 grader. Trycker man ur "S" så den gula lampan slocknar blir det som att frysen stänger av sig och det blir varmt i den. Jag antar att S är något man ska använda om man t.ex. har handlat mycket och ska frysa in.
Temperaturmätaren verkar fungera även om den är mycket trögare än termometern.
Kan det vara termostaten som spökar? Sulle den i sådana fall gå att byta eller är det bara att byta frys med tanke på att den är från 2009?
Vänliga hälsningar
Henrik
Jag har lite problem med vår frys som någon här kanske kan förklara
Det gäller en Husqvarna Safir Exlkusiv, troligen från 2009.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kylsystemet verkar fungera som det ska, eftersom det är kallt i frysen, men det är något med styrningen. När knappen märkt "S" är intryckt går kompressorn förmodligen hela tiden och temperaturen inne i frysen går upp mot -24 grader. Trycker man ur "S" så den gula lampan slocknar blir det som att frysen stänger av sig och det blir varmt i den. Jag antar att S är något man ska använda om man t.ex. har handlat mycket och ska frysa in.
Temperaturmätaren verkar fungera även om den är mycket trögare än termometern.
Kan det vara termostaten som spökar? Sulle den i sådana fall gå att byta eller är det bara att byta frys med tanke på att den är från 2009?
Vänliga hälsningar
Henrik
Klicka här för att svara