Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Modell WM12E161SN (E12-16)
Den är från 2008 , är det enbart att ge upp och köpa ny eller ?
Den är från 2008 , är det enbart att ge upp och köpa ny eller ?
Det kan vara kolen som är slut. De är enkla att byta.
https://www.byggahus.se/forum/threads/siemens-tvaettmaskin-felkod-f43.363892/
https://www.byggahus.se/forum/threads/siemens-tvaettmaskin-felkod-f43.363892/
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Hittade även detta hos Nettoparts :
Så nollställer du felkoden efter byte av kolborstar
1. Vrid programväljaren till kl. 18 (centrifugering)
2. Tryck ’Option’, ’Meny’ eller centrifugeringsknappen in och håll den inne
3. Vrid programväljarknappen till kl. 19 (utpumpning) och håll knappen inne i 10 sekunder (eller tills strömbrytarknappen blinkar)
4. Släpp knappen och vrid programväljaren till kl. 12 (stäng av)
Så nollställer du felkoden efter byte av kolborstar 1. Vrid programväljaren till kl. 18 (centrifugering)
2. Tryck ’Option’, ’Meny’ eller centrifugeringsknappen in och håll den inne
3. Vrid programväljarknappen till kl. 19 (utpumpning) och håll knappen inne i 10 sekunder (eller tills strömbrytarknappen blinkar)
4. Släpp knappen och vrid programväljaren till kl. 12 (stäng av)
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Den ena som är ngr mm längre är ngt blankare .
Man skulle kunna säga att den kortare har en matt yta och den andra en blank yta .
Man skulle kunna säga att den kortare har en matt yta och den andra en blank yta .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
den matta är ju helt slut då den blivit så kort att den inte längre ligger an mot ankaret och du fått gnistbildning men ser dessutom koppartråden.Tomture61 skrev:
typiskt läge för byte
därefter går det säkert att nollställa felkoden
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Kolen bytta . Försöker återställa felkoden , nää .....
Bestämmer mig för att definitivt , nu är det bara att handla nytt
Testade en gång till att söka på webben efter tips , hittar ett på Youtube , har ju försökt samma återställning själv , 10 tals ggr !
Testade en sista gång , ställa programratten kl 18 , trycka in centrifugeringsknappen , samtidigt vrida ratten ett snäpp medurs , vänta 10 sec , släppa knappen och vrida tillbaks till 0 .
TADA maskinen är återställd


Langar in tvätt och tvättmedel , ställer in 40 gr och trycker på start ......
Panelen helt svart + jag hörde ett ljud (relä ?)
Går till datorn för att söka igen , aha datorn också död , jordfelsbrytaren i huset
Kör igång tvättmaskinen igen , funkar ........
Bestämmer mig för att definitivt , nu är det bara att handla nytt
Testade en gång till att söka på webben efter tips , hittar ett på Youtube , har ju försökt samma återställning själv , 10 tals ggr !
Testade en sista gång , ställa programratten kl 18 , trycka in centrifugeringsknappen , samtidigt vrida ratten ett snäpp medurs , vänta 10 sec , släppa knappen och vrida tillbaks till 0 .
TADA maskinen är återställd
Langar in tvätt och tvättmedel , ställer in 40 gr och trycker på start ......
Panelen helt svart + jag hörde ett ljud (relä ?)
Går till datorn för att söka igen , aha datorn också död , jordfelsbrytaren i huset
Kör igång tvättmaskinen igen , funkar ........
Klicka här för att svara