Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Det är inte helt omöjligt att turkarna har blandat en kass batch av skum som påverkar en större serie
axelito: Jag minns när jag jobbade på elux ett fall där en kund hade en ugn som startade och slog av sig själv. Efter mycket undersökning visade det sig att det var en fjärrkontroll till tvn eller liknande som ugnen reagerade på
Hybro: [citat] Ja, herrejösses. Tvätta ordentligt annars bränner du fast för all framtid... (alla spår). Ärligt, jag fixar det mesta efter tvätt och torkning med en väggfast kallmangel. Givetvis inte skjortor och byxor! -Minns när en klasskamraterska av misstag i all hast råkade stryka dubbla pressveck på festbyxorna inför balajset på andra sidan gränsen till Norge. Hon blev inte alls
Demmpa: https://www.smeg.com/se/kontakt https://www.smeg.com/se/support/kundsupport/privatkund-support-vitvaror https://www.smeg.com/binaries/content/assets/smeg-nordics/service/verkstader-ej-garanti_se_jun21.pdf
Anonymiserad 137805: [citat] Kommer du inte åt underifrån när du tagit bor filtren så får du ta bort skorstenen
Dublin: [citat] Har också en Jula ismaskin. Tycker den funkar klockrent. Vi har en låda i frysen som vi fyller upp. Sen ställer vi undan ismaskinen tills det är dags att fylla lådan igen. Och på vintern använder vi ingen is så då kan vi ha utrymmet i frysen till annat.
Höghus: Jag tror du får kolla på en begagnad 45cm bänkdiskmaskin. Den typen verkar inte säljas längre. Liknande den här. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=96366 480mm djup. Men då kan du ju få plats med två maskiner på höjden i skåpet. :D /Höghus
Anonymiserad 137805: [citat] det är precis som du skriver värmeledande pasta och den blir det inte fel på utan ersätts om du behöver dela elementet från kylflänsarna. så fortsätt du att lägga tiden på leta efter ett nytt element
Pepz Jegefalk: efter lite rotande så har jag kommit fram till att Elica produkterna från eico är rena whirlpool. Övriga är svårare att få info om.
dennis_f: [citat] Jodå, jag har själv dödat en billig rackare från ÖB innan jag köpte en grovdammsugare. Den hann inte tappa nån nämnvärd sugeffekt innan lagren började skrika.
Västgötabo: [citat] Ja, köpte likadan värmepump (nyare modell) från JS-Energi. Installationen gick bra och är väldigt nöjd med värmepumpen.
joakimi: Hej, väcker liv i tråden igen. Nedre spolarmen strular, felkod efter knappkombinationen mämnd ovan är E26. Dvs spolarmsväxlaren troligtvis trasig. Är det någon som vet hur man lossar bottnet från en Siemens IQ700 från 2014 / SX66T097EU/86 för att komma åt att byta ut delen? Längre än såhär kommer jag inte, se bilderna. mvh, Joakim
Anonymiserad 137805: [citat] Jaha du har en med aquastop! inte så vanligt och utan modellbeteckning omöjligt att veta
OskarJ: [citat] Uppföljning såhär en månad efteråt. Köpte Cascos silikon som ska tåla upp till 300 grader och limmade fast glaset igen. Gick åt ungefär en halv tub totalt och var inga konstigheter att få det jämnt och snyggt. Glaset sitter kvar och inga andra konstigheter kvarstår med ugnen. Nu får de leva några år till :)
Jag_kan: Jag satte några brickor på insidan av de övre fästena. Nu vinklas gånglederna något mer inåt. I vart fall tillräckligt för att ugnslampan ska släckas.
Kwntet: [citat] Slutet gott! Det var massa guck, kalk och dynga i bälgen som jag putsade bort och nu purrar wascatorn som en pilsk tiger igen :D tusen tack för tipsen!
Anonymiserad 137805: [citat] det låter som ett normalt kokljud men det är ju svårt att inte uppfatta då man inte hör det i 3D. låter det inneifrån har du dörren öppen? brukar ju inte vara speciellt svårt att härleda detta ljudet på plats. håller den tempen så? det är möjligt att ljuddämpningen på förångaren har lossnat, då sätter man ditt en ny, enkelt och billigt.
steber007: Du kanske tröttnat och kastat ut ugnen? Idag tog jag bort luckan och putsade mellan glasen, där det hade runnit något för ett bra tag sedan. När detta var klart, så upptäckte jag att vänstra gångjärnet inte var låst, dvs såg ut som på din bild. Dom grå vreden sätter man ett mynt i och vrider inåt ugnen (finns en liten upphöjning i plasten). När detta är gjort, så är det
BirgitS: Välkommen till forumet! Spistillverkarna brukar ha reservdelar till sina spisar.
Anonymiserad 137805: [citat] De har inbyggd övervakning görr båda fallen inom timliga gränser
Höghus: Troligen gäller inte heller garantin. Åtminstone står det i installationsanvisningen till min några år gamla Electrolux-spis att externa strömbrytare inte fick användas. Och fläkten låter som en tornado medan man äter… /Höghus
Anonymiserad 137805: [citat] det finns alltid en första gång...
Anonymiserad 137805: [citat] När någonting går sönder efter aqualocken så stänger den vattnet till maskinen (om den inte frusit sönder).
Litengubbe: [citat] Det var det inte, nej... Tyvärr har den affären jag var på lagt ner, kanske av förklarliga skäl?;)
Anonymiserad 137805: [citat] Jag ser inte ens om de har någon garanti på denna än mindre vad 10-års garantin skulle innebära. hur eller hur kommer denna turkiska arcelik maskinen behöva all garanti den kan få
Anonymiserad 137805: [citat] gorenjeugnen skulle jag nog vara lite försiktig med. siemenshällen skulle jag få krupp på när man inte kan reglera samtliga zoner med egna reglage