torbeno
torbeno: När du får på en trälucka kommer det gå som en dans
5 svar · 2,8k läst
·
R
Roddare: Vad kan ha hänt eftersom första gången som den startas? Kan man komma åt och se om spolpumpen kan roteras?
2 svar · 1,2k läst
D
Davelino: [citat] garantin går ut nästa vecka! Ibland får man ha lite flyt!
12 svar · 5,2k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] Två maskiner är bra att ha! Alltid!
30 svar · 8,3k läst
·
F
Frasse07: Efter ditt tips har jag motionerat poten rejält, och trots många tillslag inte fått fram felet. Med lite tur fixat felet tack vare din analys. Mvh, rickard
5 svar · 1,4k läst
·
M
magnu: [citat] Vi har på sistone köpt Miele. Tvättmaskin, omöjligt att bedöma livslängd, däremot har trumman mindre hål än konkurrenterna. Utifrån det _tror_ jag/vi att tvättgodset slits mindre per tvätt då tvättgodset inte töjs över hålen vid centrifugering. Lite mindre slitage på tvättgodset betalar sig jättefort. Dammsugare, omöjligt att bedöma livslängd, däremot toppbetyg och
107 svar · 40,4k läst
·
imported_Benno
imported_Benno: Trådlyft: Vi har haft läckage i luckpackningen på den gamla "sverigetvätten". Det är det en spricka i yttre ringen på luckan klockan 6, så jag misstänkte det som orsak till att det blev en rännil med vatten från luckan. Jag skruvade loss luckan, två skruvar, och såg att det var fasttorkade tvättmedelsrester längst ner på gummipackningen. Jag putsade bort detta utan att skada
11 svar · 4,4k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] men det är ju bra att lådorna går att ta ut för det är minsann inte så vanligt om man inte kan öppna fullt
5 svar · 1,4k läst
J
Joggin: Tyvärr inte. Maskinen är utbytt och står i källaren för reparation. Ska testa att byta styrkortet, men det beror på att jag har ett liggandes. Om man ska köpa det nytt är det nog bättre att byta maskinen rent ekonomiskt.
10 svar · 5,1k läst
G
Anonymiserad 137805: [citat] electrolux har aldrig get ut manualer eller upprättat manualer för dessa produkter. det sitter inanför panelen förståss så ta bort dörren och snäpp loss panelen från taket
26 svar · 11,8k läst
·
L
Lilllen: [citat] Nu kan det ju möjligen vara löst, men tror att det varit själva tvätten, då jag i vid något tillfälle sett att den angivna tiden i displayen ökat hyfsat tidigt i programmet.
5 svar · 3,9k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] Några cylinda spisar ftån polen
39 svar · 8,0k läst
G
Gooli: Jag kan inget om robotdammsugare, men hittade ett test som kanske kan hjälpa. https://cleanerstalk.com/best-robot-vacuum-without-wifi/
3 svar · 2,9k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] från diskvattnet
19 svar · 8,1k läst
·
S
Stig-Helmer: [citat] Tack för tips, åkte till Ikea och kollade och det blev en Ikea Matälskare istället eftersom handtaget på Anrätta inte matchade Kulinarisk. Det rostfria är i princip identiskt på Matälskare och Kulinarisk i alla fall, så vi är nöjda.
2 svar · 2,4k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] [citat] intensivtork är det som kallas hygiensköljning dvs den torkar med högre temperatur extratorkknappen ser oxå ut som temphöjning Så spontant är det samma funktion men du kan välja att använda temphöjningen tillfälligt eller permanent.
1 svar · 2,5k läst
S
Spilloljan: [citat] tackar, funkade så klart perfekt. Nu går den igen, slangen var det mycket fett i som nu ligger i sopkorgen
2 svar · 1,7k läst
·
S
Sstridsberg: [citat] Såg att det fanns i butiken i Södertälje, så kanske blir ett äventyr med ungarna imorrn!
21 svar · 6,9k läst
·
I
Anonymiserad 137805: [citat] det skall inte gå att lura igång hällen på detta viset men däremot kan man flytta lite på en kastrull som är magnetisk för att få avkänningen att mäta.
2 svar · 2,3k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] Ja om du inte kan få den att smälla tillbaks
1 svar · 1,6k läst
·
J
jliljeha: Inga ideer? Det känns som att det enda som händer är att uppskattningen för hur lång tid programmen tar blir lite kortare. Har inte hunnit kolla förbrukningen ännu. (Och ang frågeställningen ovan, det är varmvattencirkulation i fastigheten och inte särskilt många meter rör till varmt vatten. Och enkelt att ställa i blandaren om den ska mata varmt eller kallt vatten till
4 svar · 1,1k läst
filippile
filippile: [citat] Skumt! Men det verkar ha gått en säkring. Lamporna precis bredvid funkar! Tur att jag inte köpte en ny =)
7 svar · 3,0k läst
torbeno
torbeno: Allt är i sin ordning
1 svar · 997 läst
·
F
Anonymiserad 137805: [citat] den kanske bara tycker om lite hårda tag...
7 svar · 1,4k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] tömmer den bara till hälften så sitter det i facket.
6 svar · 1,7k läst
torbeno
torbeno: [citat] Till vänster såklart.
22 svar · 2,7k läst
·
M
Mickebandsåg: Kunde inte koppla slangen men fyllde hett vatten i Skålen och sög/blåste från pressostat slangen NASTY! [bild] Tack så mycket för hjälpen @electroluxaren Har inte provat än men nu börjar det funka igen
6 svar · 1,8k läst
·
S
Storchille: Hej . Jag fick snabb hjälp av en kunnig firma . Byte av transformator. Tog en halv dag . Nu är den som ny .
3 svar · 2,4k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] nä det heter alla vi behöver PNC som står på insidan av luckan
3 svar · 857 läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] Ja så är det tänkt men går ofta sönder ändå
46 svar · 9,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.