Hallå!

Står inför köksrenovering där vi kommer byta samtliga vitvaror i köket. Vi pratar om diskmaskin, kyl/frys, ugn samt häll med inbyggd fläkt. Era tankar på märken/modeller?

Viktiga kriterier för oss:
- Fläktens effektivitet ska vara så nära jämförbar med utsug som det är möjligt
- Design (då vi avser att göra något åt "bistro möter sekelskifte" får gärna vitvarorna passa in i den typen av miljö, snarare än nordisk minimalism (typ Gaggenau). Rostfritt!
- Kvalitet och känsla - går igång på avskalade prylar snarare än ny teknik där ugnen går att starta via Google home. Gedigen byggkvalitet ligger högt på priolistan.

Kikat på ASKO, Miele, Bertazzoni och Smeg, men inte riktigt hamnat rätt. Så hjälp mig!

Vi hade Gaggenau innan men det har åkt ut och ersatts med Miele rakt igenom. Vi köpte från det "övre" segmentet prismässigt. Det är avskalat, snyggt, funktionellt och en fin kvalité rakt igenom. Förutom en egen app där man kan beställa diskmedel mm så kan man få in det i Homey, HA, osv om man känner för det. Vi bytte även ut tvättmaskin och tumlare. Tycker det är bra med osynlig teknik som tex att hällen pratar med fläkten och fixar rätt fart på utsuget själv (blir ju mindre knappar då);) Såg nu att du ville ha en häll med inbyggd fläkt... Jag valde att hoppa över detta av olika anledningar.
Jag slår ett slag för Miele

Ha de!

• Gilla
klimt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.