Vitvaror
imported_Benno: Om stödhjulen pajar så låter det illa. Men som sagt är det bäst att öppna och titta. På vår cylinda hade gummit på ett stödhjul krängt av. Till slut gick drivremmen av och då fick den nya stödhjul. Så småningom också nytt lager. SKF-numret stod på lagret som kostade 40 kr och enkelt att byta när maskinen öppnats. Räknar med 20 år till :)
Anders243: Bortsett från lowtech-isbitar så tror jag också ontech är ett bra val. Jag hade missat att de kommit ut med en LTE-version. Jag har inte läst manualen än men jag undrar om man kan köra deras molntjänster om man sätter i ett eget simkort. Sen var 220 kr per år rimligt så det kanske inte är lönt att skaffa ett eget IoT-kort. Edit: jag läste fel på priset hos kjell :)
Poolmanna: [citat] Den tömmer Den fyller Den centrigugerar Remmen är hel Men inget Funkar, Den startar alltid med ett tjut å sen stannar den, men sen kan man lura den genom att byta pgm, trycka på start osv. Bor i skärgården å det är väldigt jobbigt att byta maskin och hopplöst att hitta reparatör. Ngn idé att laga eller bara att köoa ny?
returen: [citat] jag definierar alla program utom avspolning som varma auto och grytdisk brukar oftast vara kalla förskäljningar eg är det bara snabbprogrammet man kan vara säker på att det värmer direkt
returen: [citat] du har väl 5 års garanti?
returen: [citat] eller så är skåpet otätt kolla dörrpackning och genomföringar i ryggen
returen: [citat] ser inga problem med att ta den framifrån eller ev höger sida
returen: [citat] den är en extra grej finns inte med på sprängskisser 12005744 är artnr
returen: [citat] lite mögel har väl ingen dött av bäst är att byta bälgen
returen: [citat] bedömer att du inte kan påverka detta på något sätt det blir ju fukt i dörren pga bla torksystemet med fläkten nu har hinsene ändrat låsningen och öppningen för låsbyglen är borta, du får avvakta och se om kineserna med denna lösningen har fixat problemet även om det är osannolikt
returen: [citat] kretskorten är de vanligaste felen på dessa, pumpen kommer inte bland de tio vanligaste Men du ser väl ´slangarna som går till och från behållaren på baksidan ta loss och kolla flödet anras förj de nedåt och lokalisera pumpen för rengöring och examination mcroswichen verkar vara en felkälla pumpen heter DC31-00105A men kan ha ersattreservdel sattes ins i flera led sedan denna
returen: [citat] låt packningen ligga framme innan du monterar för den brukar vara lite hopklämd här och där
Västeuropen: I manualen så står det bara en maxhöjd på 950mm men i en manual från Siemens står det minimum 280mm. Så bör gå för det då plus de 400mm som jag vill bygga upp maskinen över golvet så totalt 680mm är nog tryggt. Det låter ju rimligt som returen säger att vattenlåset bara blir slangen.. Avloppet får komma inne i ett skåp på sidan av, inte bak maskinen.
etompau: För 99 kr är det inte lönt att själv börja rota runt och försöka byta LED-chipen i enheten.
Duske: [citat] Hallå! Någon som gjort någon åtgärd? Verkar som det är ett vanligt fel? Är Samsung torktumlare bara skräp? Lager till trumman byttes vid 25 månader och nu detta ett halvår senare. Vi har använt maskin knappt en gång i veckan sedan inköp.
returen: [citat] två skruvar i framkant och dra ut den men gå in på baksidan bakom gallret där slangen kommer ut och dra ur den´sp ser du om det är täpt
returen: [citat] gå in från baksidan och leta efter slangen som kommer ner
Fredrik 234543: Tack för bra tips. Fick loss en klump gegg, så nu får vi se hur det går:)
etompau: En notis till de som rotar och svär över termostatbyte, det går enkelt att slarva till det med inkopplingen av ny termostat och då få två felfall: 1. Konstant aktivering av kompressorn, belysningen styrd av termostat 2. Belysningen lyser enbart när kompressorn är aktiverad av termostat. 😂
Krassegrand: [citat] Det är ungefär så jag tänker. Tack för tipset. Jörgen
bourfe: Jag gjorde ett försök med Repartly och det fungerade över förväntan. Proffsig och rapp support men frakten ner tog lite tid ca 7-8 dagar trots Postnords löfte om 3-4 dagar. Repartly hade kretskortet 1-2 dagar innan det skickas tillbaka vilket tog 6-7 dagar. Frakten ner fick jag betala själv ca 300:-. Reparation €99 plus frakt €20 Garanti 2 år. Nu fick jag lite pengar tillbaka från
byggahusnorr: [citat] @anderscalleberg Jag överväger att försöka mig på denna fix snart (har fortfarande samma problem) Har detta fortfarande fungerat för dig?