Jag har införskaffat en komplett ismaskin som reservdel men hur får man ut den gamla.
Ser vara ut som man kan dra ut ut den. Den nya har 4 spår som verkar kils in i hyllan men den gamma vill inte lossna. Att ta ut hela hyllan funkar inte heller for en kabel till maskinen sitter mellan hyllan och ismaskinen.
Bilderna visar ismaskinen som sitter på hyllan och sisa bilden den nya med tydliga spår för att kunna skjuta in på plats. Är det någon låsning man ska veta om? Tacksam för hjälp.
Ser vara ut som man kan dra ut ut den. Den nya har 4 spår som verkar kils in i hyllan men den gamma vill inte lossna. Att ta ut hela hyllan funkar inte heller for en kabel till maskinen sitter mellan hyllan och ismaskinen.
Bilderna visar ismaskinen som sitter på hyllan och sisa bilden den nya med tydliga spår för att kunna skjuta in på plats. Är det någon låsning man ska veta om? Tacksam för hjälp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
har du fått rätt ismaskin?S Sneps skrev:Jag har införskaffat en komplett ismaskin som reservdel men hur får man ut den gamla.
[bild][bild][bild]
den nya är modellen som går ta bort utan ta ur hyllan men är ett pyssel att få dit
Jag tar alltid bort hyllan för det går snabbare i slutändan
Kanske ska meddela att den funkade och var enkel att få loss då man kom på hur. Det var lite dolt. Den satt med 2st plast snäppare eller vad det nu kallas. Fick lov att klippa bort lite plast så den nya passade men det tog bara Ca 2min. Nu har den gått ca 6månader utan problem.Anonymiserad 137805 skrev:
Klicka här för att svara