Jag har införskaffat en komplett ismaskin som reservdel men hur får man ut den gamla.
Ser vara ut som man kan dra ut ut den. Den nya har 4 spår som verkar kils in i hyllan men den gamma vill inte lossna. Att ta ut hela hyllan funkar inte heller for en kabel till maskinen sitter mellan hyllan och ismaskinen.
Bilderna visar ismaskinen som sitter på hyllan och sisa bilden den nya med tydliga spår för att kunna skjuta in på plats. Är det någon låsning man ska veta om? Tacksam för hjälp.
Öppet äggfack i kylskåpsdörr, tomt, otydlig text, beige och vit, suddig närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Suddig bild av en trappuppgång sedd uppifrån, skapar ett djuphetsperspektiv och en repetitionseffekt.
Skapa konto
Kylskåpshylla eller dörrfack i plast, demonterad, med synliga kablar och monteringsdelar, vit bakgrund.
Skapa konto

P
S Sneps skrev:
Jag har införskaffat en komplett ismaskin som reservdel men hur får man ut den gamla.
Ser vara ut som man kan dra ut ut den. Den nya har 4 spår som verkar kils in i hyllan men den gamma vill inte lossna. Att ta ut hela hyllan funkar inte heller for en kabel till maskinen sitter mellan hyllan och ismaskinen.
Bilderna visar ismaskinen som sitter på hyllan och sisa bilden den nya med tydliga spår för att kunna skjuta in på plats. Är det någon låsning man ska veta om? Tacksam för hjälp.
[bild][bild][bild]
har du fått rätt ismaskin?
den nya är modellen som går ta bort utan ta ur hyllan men är ett pyssel att få dit
Jag tar alltid bort hyllan för det går snabbare i slutändan

Hej problemet är att en kabel ligger mellan hyllan och ismaskinen så jag får inte ut hyllan heller. Jag får ut den ca 5cm bara sedan är det det stopp för kabeln.

Dom sa på quickparts att den är rätt. Den ser rätt ut men har ju inte kunnat testa den då jag inte får loss den gamla.

P
Du får öppna luckan i ryggen ev lossa panelen

Anonymiserad 137805 skrev:
Du får öppna luckan i ryggen ev lossa panelen
Kanske ska meddela att den funkade och var enkel att få loss då man kom på hur. Det var lite dolt. Den satt med 2st plast snäppare eller vad det nu kallas. Fick lov att klippa bort lite plast så den nya passade men det tog bara Ca 2min. Nu har den gått ca 6månader utan problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.