Hej hej,
Bifogat finner ni en video där man hör hur vår Whirlpool Kondenstumlare märke DDLX 70112 inköpt 17/1 2017 börjat tjuta så fort man sätter på den.
Vi lät nyligen installera en tvättmaskin och upplever att problemen började efter detta. Tilläggas bör att torktumlaren måste kopplas ur och tas ner för att kunna byta ut tvättmaskinen under.
Vad beror detta oljudet på och går det att åtgärda själv?
Kan detta ha orsakats av slarv från installatörens sida?
Tack!
Bifogat finner ni en video där man hör hur vår Whirlpool Kondenstumlare märke DDLX 70112 inköpt 17/1 2017 börjat tjuta så fort man sätter på den.
Vi lät nyligen installera en tvättmaskin och upplever att problemen började efter detta. Tilläggas bör att torktumlaren måste kopplas ur och tas ner för att kunna byta ut tvättmaskinen under.
Vad beror detta oljudet på och går det att åtgärda själv?
Kan detta ha orsakats av slarv från installatörens sida?
Tack!
Vi har haft ljudet sedan vi bytte ut tvättmaskinen under. Har inte vågat använda den igen sedan den började låta. Inväntar svar från tretti.se, där vi köpt båda maskinerna.A abiz skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Kolla så att inte kondensorpaketet är igensatt av ludd, ta ut och rengör detta ordentligt i så fall. Det blåser rätt ordentligt på två håll i kondensorn och det vill till att det är fritt blås annars kan det låta mysko plus fungera dåligt.
Kom ni fram till varför era torktumlare lät så? Min låter liknande, till och från när den torkar så inte konstant.
Har testar att montera isär och dammsuga allt men det hjälpte inte, ljudet är kvar.
Har testar att montera isär och dammsuga allt men det hjälpte inte, ljudet är kvar.
Hej på er. Min tumlare låter precis likadant. Dock en Cylinda TVP 5481. Jag frågar som tidigare, vad var fel på era maskiner? Eller blev de nya?
Den börjar låta efter en timme, precis samma ljud som på era klipp. Hade nyss av ena sidan på tumlaren och lyssnade. de var precis som de kom från någon av remmarna. Ett lagerljud känns de ju inte som.. Remmar som slirar?
Hade verkligen uppskattat om ni svarade =)
mvh
Den börjar låta efter en timme, precis samma ljud som på era klipp. Hade nyss av ena sidan på tumlaren och lyssnade. de var precis som de kom från någon av remmarna. Ett lagerljud känns de ju inte som.. Remmar som slirar?
mvh
Du måste plocka isär den, och det är ett rent helv-te på dessa turkarMarmorvägen skrev:
Hej på er. Min tumlare låter precis likadant. Dock en Cylinda TVP 5481. Jag frågar som tidigare, vad var fel på era maskiner? Eller blev de nya?
mvh
Sådär låter min med. Fortfarande ingen som vet vad det är?